Ako se često ljutite, to može biti razlog zbog kojeg imate višak kilograma

Ako se često ljutite, to može biti razlog zbog kojeg imate višak kilograma
Foto: 123RF

LJUTNJA nije samo loše raspoloženje i vikanje.

Postoje tri vrste bijesa i svaka od njih ima svoj simptome, koji uključuju, na primjer, krivnju i rizično ponašanje. Stoga ljutnja nije tako jednostavna kao što se možda čini, a njen utjecaj može biti puno ozbiljniji od svađe i upropaštene večeri.

Jedna od nuspojava je višak kilograma. Svi su povremeno ljuti, ali stalno biti u tom stanju može biti štetno za vaše zdravlje.

Sve započinje adrenalinom

Ljutnja se očituje ne samo u vašem emocionalnom stanju već i u kemijskim procesima vašeg tijela. Kad se naljutite, oslobađa se adrenalin koji vam služi da budete spremni za "borbu ili bijeg", što stvara tjeskobu.

Zbog protoka krvi koja prelazi iz unutarnjih organa u mišiće, ne možete osjećati glad dok ste ljuti. Ali to ima samo kratkoročni učinak. Nakon što se razina adrenalina smanji, osjećate potrebu da nadoknadite izgubljenu energiju i počnete žudjeti za hranom.

Što napraviti?

Pokušajte ne jesti kako biste se nosili sa stresom. Pratite svoju prehranu i zaustavite se svaki put kad shvatite da ste siti. To će vam pomoći da spriječite debljanje.

Tjeskoba je razlog za stres

S obzirom na to da tjeskoba povećava stres, povećava se i razina hormona kortizola. Osim što štetno djeluje na srce i krvni tlak, utječe i na težinu jer kortizol pretvara šećer u krvi u masti, a rezultat je povećanje tjelesne težine.

Što napraviti?

Izbacite negativne emocije vježbanjem. Posjetite teretanu, vježbajte ili prošećite. To će vam pomoći da se smirite i saberete misli.

Gubitak kontrole apetita

Stres vodi do problema sa spavanjem, a kad ne spavate dovoljno, nemate energije pa je vjerojatnije da ćete jesti ugljikohidrate koji se nalaze u slatkim pićima, slatkišima i drugoj nezdravoj hrani. Istovremeno je teže kontrolirati unos hrane jer nedostatak sna remeti rad hormona koji kontroliraju apetit.

Što napraviti?

Pronađite način da vratite sklad u svoj život. To može biti čitanje, druženje s prijateljima ili vaš omiljeni hobi koji vam donosi zadovoljstvo i mir.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara