Birajte mudro: Ovo je popis hrane koja jamči bolje raspoloženje

Birajte mudro: Ovo je popis hrane koja jamči bolje raspoloženje
Foto: 123RF

PROMJENE raspoloženja nisu neobične u vrijeme izolacije. Vrijeme pred nama je neizvjesno i to se može odraziti na naše emocije i ponašanje. Srećom, postoje namirnice koje mogu popraviti raspoloženje, otkrila je nutricionistica Kelly Rose za britanski Express.

Orašasti plodovi i sjemenke

Kad vam se ništa ne da pripremati, orašasti plodovi i sjemenke su odličan izbor za međuobrok.

“Ne samo da imaju odličan udio proteina, masti, antioksidansa i vlakana već su bogati i triptofanom, aminokiselinom koja je esencijalna za proizvodnju serotonina koji regulira raspoloženje, apetit, probavu, san, seksualnu želju i pamćenje”, pojašnjava Rose.

Njen je savjet posegnuti za indijskim oraščićima, orasima, bademima, kao i sjemenkama bundeve i suncokreta te sezamom. Možete ih grickati ili dodati salatama i drugim jelima.

Lisnato zeleno povrće

Mnogi ljudi ne jedu dovoljno zelenog povrća, a trebali bi.

“Obiluje folatom koji smanjuje nadutost i popravlja raspoloženje te vitaminom C koji jača imunitet”, dodaje Rose.

Špinat, zelena salata, blitva, kelj, bosiljak i drugi začini samo su neki primjeri hrane koju biste sada trebali birati.

Mahunarke i leća

Osim što sadrže vlakna koja su važna za zdravu probavu, mahunarke i leća sadrže četiri od 12 nutrijenata koji se smatraju krucijalnima za mentalno zdravlje.

Od mahunarki i leće možete spremiti juhe, variva, salate, burgere, chilli i puno drugih ukusnih jela.

Cjelovite žitarice

Ovdje se ubrajaju i riža te zob.

“Cjelovite žitarice sadrže antioksidanse, vitamin B i brojne važne nutrijente”, ističe Rose.

Češnjak

Iako može uzrokovati neugodan zadah, češnjak je važan za zdravlje. Obiluje cinkom, utječe na smanjenje tjeskobe i reducira stres. Dovoljno je dodati ga u jelo ili salatu kao začin.

Paprika

Paprika je puna vitamina. C, A i E su najvažniji, a tu su i drugi antioksidansi koji imaju povoljan učinak na čovjekovo raspoloženje. Paprika se može jesti sirova ili se dodati u jela.

Avokado

S razlogom se naziva superhranom. Ima visok udio antioksidansa, proteina, zdravih masti, ugljikohidrata i vlakana. Tu su i magnezij, željezo, cink te vitamini A, E i C.

Avokado možete dodati u smoothie, napraviti guacamole ili ga pojesti uz prepečeni kruh.

Morski plodovi

Neke ribarnice u sklopu tržnica su ponovno otvorene pa je pravo vrijeme da se opskrbite ribom i morskim plodovima.

“Cink u morskim plodovima pomaže umanjiti depresiju i odličan je za zdravlje probave. B12 također nalazimo u toj hrani i popravlja raspoloženje”, tvrdi Rose.

Vrući kakao napitak

Tamna čokolada s udjelom kakaa od 75 do 90 posto ima u sebi polifenole koji popravljaju raspoloženje. Ako su vam takvi napici gorki, možete ih zasladiti stevijom koja je prirodni zaslađivač.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara