Budite u formi uz namirnice koje odgovaraju vašim godinama

Budite u formi uz namirnice koje odgovaraju vašim godinama
Foto: Unsplash

Ovisno o vašim godinama, postoje određene namirnice koje biste trebali izbjegavati, ali i one koje biste trebali uvrstiti u svoju dnevnu prehranu kako biste ostali zdravi i u formi. Bright side portal je sortirao namirnice i složio ih po starosnim grupama, kako biste se naoružali znanjem i konzumirali namirnice koje će vam pomoći biti zdravi u bilo kojoj godini života.

Tinejdžerske godine

U ovom razdoblju vaše tijelo raste i razvija se, zato mu je potrebno mnogo nutrijenata. Otprilike u ovo vrijeme ljudi počinju preskakati doručak i konzumirati isključivo brzu hranu, što je pogrešno.

Prehrana u 20-im godinama

Dvadesete godine su pravo vrijeme da umjesto brze hrane počnete jesti zdravu hranu. Zamijenite čips za kokice ili pečeni batat krumpir, mliječnu čokoladu za tamnu čokoladu, jogurt umjesto sladoleda i jedite piletinu koja je spremljena na pari. U prehranu uključite hranu bogatu omega 3 mastima i folnom kiselinom poput zelenog povrća, kruha, pašte, oraha, lososa i chia sjemenki.

Prehrana u 30-im godinama

Kako biste podržali promjene svog tijela koje se događaju u ovom razdoblju, bilo bi dobro u svoju prehranu ubaciti hranu koja gradi mišiće i jača kosti.  Konzumirajte namirnice bogate proteinima poput jaja, sjemenki, orašastih plodova, proizvoda od soje, pilećih grudi i kvinoje. Mlijeko i jogurt su esencijalni za jačanje kostiju, ali ako mislite da vam treba više izvora ovih vitamina, razmislite o upotrebi kalcija i proteinskih dodataka.

Prehrana u 40-im godinama

Kako bi regulirali razinu šećera i ojačali vaš metabolizam, potrebno je u ovim godinama obratiti pažnju na unos vlakana. Namirnice poput brokule, integralnih žitarica i krumpira s korom će vam osigurati dovoljan unos vlakana. Trebali biste izbjegavati brzu hranu, ali možete častiti sebe jednim vegetarijanskim burgerom. Oni su zdravi i bogati vlaknima koja su potrebna vašem tijelu. Umjesto naručivanja hrane iz raznih lokala, možete napraviti zdravi sendvič i kod kuće. Konzumirajte mliječne proizvode s manje masti i jedite voće i povrće u velikim količinama. U svaki obrok obavezno ubacite proteine.

Prehrana u 50-im

S godinama naš metabolizam usporava, zato se savjetuje konzumirati što više lako probavljivih namirnica. Kada uđete u šesto desetljeće, trebali biste kravlje mlijeko zamijeniti bademovim mlijekom. Ako redovno konzumirate muesli, obratite pažnju da bude bez umjetnih okusa i bez šećera. Umjesto njega možete dodati med. Kako bi umanjili znakove starenja, u prehranu ubacite avokado, brokulu, borovnice, orašaste plodove i špinat. Konzumiranje jabuka vam može pomoći sniziti kolesterol.

Prehrana za 60+

U ovom razdoblju života potrudite se dnevno pojesti 5 porcija povrća i dvije porcije voća. Konzumirajte namirnice bogate željezom i smanjite unos soli. Soja i zeleno povrće će vam pomoći ostati u formi. Pijte više vode, izbjegavajte brzu hranu i slatko.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara