Jednostavni savjeti koji vam mogu pomoći da izbjegnete gubitak kose

Jednostavni savjeti koji vam mogu pomoći da izbjegnete gubitak kose
Foto: 123RF

VEĆINA ljudi dnevno izgubi između 50 i 100 vlasi, a da to i ne primijeti. 

I dok takvo opadanje kose obično nije nešto o čemu ćete brinuti, ono ponekad može biti znak zdravstvenog stanja poznatog kao alopecija. To je uobičajeni poremećaj koji pogađa najmanje 65.000 ljudi u Velikoj Britaniji i uzrokuje ispadanje kose u malim pramenovima - što može biti uznemirujuće za oboljele.

Važno je znati da postoje znakovi koji otkrivaju da bi vam mogla početi opadati kosa, a na koje mnogi ne obraćaju pažnju. Jedan od njih je i poznati pod nazivom Trichodynia, odnosno bockanje, trnci i peckanje na području vlasišta koji se izravno povezuju s alopecijom.

No kirurg dr. Bessam Farjo kaže da je ova neugodna pojava "nedovoljno dijagnosticiran znak" stanja koja uzrokuju gubitak kose. Također, on upozorava da "širok raspon čimbenika može uzrokovati trnce ili svrbež na vlasištu", poput bolesti kože, uši ili pak problemi sa živcima. Zato savjetuje ljudima da posjete liječnika čim primijete neobičan svrbež ili peckanje vlasišta.

"Zdravlje vaše kose također je neraskidivo povezano s vašim cjelokupnim zdravljem, s vašom prehranom i načinom života - uključujući stvari poput stresa i trauma. Sve to igra ulogu", objašnjava on.

Također, dodaje, "ako vaš organizam ne dobije dovoljno ključnih hranjivih sastojaka kao što su željezo, cink, bjelančevine i vitamini skupine B", sve to može utjecati na stanje, odnosno opadanje kose.

No, kada gubitak kose nije uzrokovan genetikom ili hormonima, moguće ga je spriječiti. Evo kako:

1. Redovito perite kosu blagim šamponom

Održavanje kose i vlasišta čistim pomažu u očuvanju zdravlja vaše kose.

2. Uzimajte vitamine

Vitamini nisu samo bitni za opće zdravlje već su i dobri za vašu kosu.

3. Obogatite svoju prehranu proteinima

Konzumacija nemasnog mesa, ribe, soje ili drugih proteina promiče zdravlje kose, a zauzvrat pomaže u suzbijanju gubitka kose.

4. Masirajte vlasište esencijalnim uljima

Oni koji primjećuju gubitak kose već duže vrijeme trebali bi masirati vlasište esencijalnim uljem nekoliko minuta dnevno. To pomaže da vam folikuli kose ostanu aktivni.

5. Izbjegavajte četkanje mokre kose

Kada je kosa vlažna, ona je u svom najslabijem stanju. Stoga izbjegavajte četkanje vlažne kose jer se povećavaju šanse za njezino opadanje.

6. Hidratizirajte kosu

Vlas kose sadrži jednu četvrtinu vode. Stoga dnevno pijte najmanje četiri do osam šalica vode da biste ostali hidratizirani.

7. Smanjite unos alkohola

Poznato je da unos alkohola smanjuje rast kose.

8. Izbjegavajte pušenje

Pušenjem cigareta smanjuje se dotok krvi na vlasište i to uzrokuje smanjenje rasta kose.

9. Više vježbajte

Hodajte, plivajte ili vozite bicikl 30 minuta dnevno kako biste pomogli uravnotežiti hormonalnu razinu, smanjili razinu stresa, a tako i smanjili gubitak kose.

10. Izbjegavajte stres

Studije su otkrile medicinske dokaze koji povezuju stres s gubitkom kose.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara