Liječnici preporučuju češće dizanje ruku iznad glave, a evo devet razloga zašto

Liječnici preporučuju češće dizanje ruku iznad glave, a evo devet razloga zašto
Foto: Pexels

POSTOJI puno planova i programa za vježbanje i pravilnu prehranu.

Neki obećavaju da ćete postati mršavi ne radeći gotovo ništa, dok drugi izgledaju kao priprema za vojsku. Ali što možete učiniti kada se samo želite bolje osjećati nakon napornog dana? Navodno, samo morate dignuti ruke.

Liječnici objašnjavaju zašto je baš ovih devet razloga odlično za poboljšanje vašeg zdravlja, prenosi portal BrightSide.

1. Opuštanje ukočenih ramena

Ovo je za one koji puno vremena provode pogrbljeni za stolom gledajući u računalo. Kada ovako dugo sjedite, mišići se ukrute i kao rezultat toga dobijete ograničene pokrete i ukočenost.

Prije svega - ispravite se. Drugo - protežite se. 

Stisnite šake, podignite ruke od kukova do iznad glave, spojite ih, udahnite, spustite ruke i ponovite. Ova vježba će vam pomoći da se oslobodite napetosti u ramenima i vratu.

2. Poboljšanje lošeg držanja 

Većina zdravstvenih problema nastaje zbog loših navika, a pogrbljeno držanje je jedna od njih. Iako možda mislite kako su vam pogrbljena leđa najudobniji način za sjediti, to je vrlo loše za vas. 

Trebali bi barem malo ispraviti svoje držanje, a podizanje ruku iznad glave dobar je početak.

Samo podignite ruke iznad glave i postavite ih što više okomito od zemlje. Ponavljajte svakih 20 minuta i pokušajte ostaviti kralježnicu u istom položaju u kojem ste spustili ruke. Sjedit ćete zdravije.

3. Jačanje slabih ramena i ruku

Jedna od prvih poza koje ćete otkriti na satu joge zove se Urdhva Hastasana. To doslovno prevedeno znači "poza podignutih ruku". Nije teška za napraviti, a pomaže da ojačate ramena i ruke.

Svakako odvojite vrijeme za stajanje u ovoj pozi. 

Pronađite dobar položaj, stopala postavite u širini ramena, podignite ruke, držite tako neko vrijeme, a zatim počnite praviti nagibe naprijed i unazad. Kad osjetite napetost u ramenima, spustite ruke i opustite se. 

4. Prevencija boli u donjem dijelu leđa

Razlog boli u donjem dijelu leđa često je vezan uz promjene strukture kralježnice. Zbog starosti ili sjedilačkog načina života, kralješci postaju krhkiji i manje pokretni. 

Intervertebralni diskovi (koji bi trebali raditi kao jastuk između kralježaka) isušuju se, a živci koji su ukorijenjeni u leđnoj moždini (ima ih 31 par) i koji su zaduženi za kretanje i slanje signala iz tijela u mozak, mogu biti stisnuti između kralježaka.

Podizanje ruku i istezanje prema gore također može pomoći u izbjegavanju bolova u donjem dijelu leđa.

5. Poboljšanje ravnoteže

Ravnoteža je nešto što nam treba za šetnju, za oslanjanje bez pada, za sjediti na stolcu i još mnogo toga. 

Loša ravnoteža može se pripisati slabim mišićima ili oštećenju organa za ravnotežu u unutarnjem uhu, živcima, srcu ili krvnim žilama. U proces je uključeno puno organa pa ako često osjećate vrtoglavicu - posjetite liječnika.

No, čak i ako ste nespretniji nego vaši prijatelji i to vam smeta - samo podignite ruke.

6. Smanjenje pogrbljenosti uzrokovane tipkanjem po mobitelu

Bol i pogrbljenost u vratu jedna je od posljedica društvenih mreža koju možete "zaraditi" gledajući zaslon svog telefona. 

Vaš vrat podnosi veću težinu kad nagnete glavu i tako se brže umara. Puno gledanja u mobitel može dovesti do mnogih loših stvari, čak i trajnih oštećenja.

Dajte pauzu sebi, svojem vratu i očima. Podignite ruke, okrenite glavu lijevo pa desno i napravite pauzu od 15 minuta od korištenja telefona.

7. Izbjegavanje slabosti u nogama ili kralježnici

Slabost u nogama ili kralježnici može biti posljedica loše cirkulacije krvi. Jedan od načina za poboljšanje cirkulacije krvi je podizanje ruku iznad glave.

Jako je bitno ispraviti ramena jer bez uspravnih ramena, nema pomaka na bolje. Kad se uspravite, kralježnica i meko tkivo se pomiču uzrokujući bolju cirkulaciju krvi.

8. Olakšanje za vaš želudac

Nakon obroka, bavljenje sportom nije najbolja ideja, ali provođenje nekoliko sporih vježbi poput podizanja ruku zapravo može pomoći u ubrzavanju prolaska hrane kroz debelo crijevo.

Kad dižete ruke, gastrointestinalni trakt postaje ravniji, a hrana brže prolazi. Također, ovo je dobra preventivna mjera protiv fermentacije, pojave truljenja i neravnoteže crijevne mikroflore.

9. Smanjenje glavobolje

Ako ste primijetili da vam je postalo teško raditi stvari koje ste svakodnevno radili, možda vas muči umor koji uzrokuje glavobolju.

Umor može biti mentalni ili fizički, ali često je oboje. Obično promjene u načinu života, navikama i prehrani mogu pomoći, ali nitko ne može promijeniti sve u jednom danu tako da bi vježba bila dobar početak.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara