Najbolje namirnice koje biste trebali jesti kada imate gripu ili jaku prehladu

Najbolje namirnice koje biste trebali jesti kada imate gripu ili jaku prehladu
Foto: Instagram

AKO trebate ekspresno ojačati imunitet, postoji neka hrana koja bi vam mogla pomoći. Određene namirnice obiluju vitaminima, mineralima i drugim nutrijentima koji su važni za zdrav imunološki sustav i mogu ublažiti neugodne simptome gripe i prehlade. 

Evo za čime posegnuti kada vam počne curiti nos, a grlo nadraži neugodan kašalj.

Jogurt

U jogurtu se nalaze dobre bakterije, probiotici koje pomažu u održavanju ravnoteže probavnog sustava što je ključ zdravog imunološkog sustava.

Losos

Losos je prepun omega-3 masnih kiselina koje imaju protuupalno djelovanje i ublažavaju tjeskobu, stresor koji može narušiti imunitet.

Jagode

Naranče se smatraju pravim bogatstvom vitamina C, no u jagodama ga ima još više. Samo jedna šalica jagoda osigurava 99 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina C. Sada ih ne možete pronaći svježe, ali provjerite u trgovini postoje li smrznute.

Orasi

Orasi sadrže mješavinu nutrijenata koji su važni za zdrav imunološki sustav. To su vitamini B6 i E, bakar i omega-3 masne kiseline.

Šipak

Crvene bobice šipka bogatije su antioksidansima nego čajevi. Oni se nalaze i u soku od šipka, ali treba biti oprezan kod unosa jer sokovi sadrže više šećera, a manje korisnih vlakana nego cijelo sjeme šipka.

Crvena paprika

Naranče možete zamijeniti crvenim paprikama koje obiluju vitaminom C.

Vrući čaj

Šalica vrućeg čaja djelovat će kao pravi melem na nadraženo grlo i ugrijati ga. Birajte mješavinu kardamoma, cimeta, klinčića i đumbira koji vam mogu pomoći u ublažavanju simptoma prehlade ili gripe. Zeleni čaj je još jedan pametan izbor jer sadrži mnogo polifenola, snažne vrste antioksidansa.

Češnjak

Kad su u pitanju infekcije, češnjak vam može pomoći zbog svojih protuupalnih svojstava. Možete ga dodati dresingu, juhama, tjestenini ili kuhanom povrću.

Divlje borovnice

Kao što ime govori, divlje borovnice se ne uzgajaju, što znači da su bogatije antocijaninom, snažnim antioksidansom koji im daje upečatljivu boju. Budući da nije sezona ovog voća, potražite ih u zamrzivaču u obližnjoj trgovini.

Citrusi

Limun, naranče ili grejp, što god odabrali, nećete pogriješiti. Citrusi obiluju vitaminom C, a za potrebnu dozu vlakana, najbolje je pojesti cijelu voćku.

Med

Slatki med podiže imunitet i pomaže ublažiti kašalj.

Đumbir

Đumbir je poznat kao namirnica koja pomaže ublažiti mučnine i smiriti upalu.

Brokula 

Jedna šalica brokule osigurat će vašem tijelu dovoljnu količinu vlakana, kao i zadovoljiti dnevne potrebe za vitaminom C.

Brokulu kuhajte na pari, dodajte u salatu ili pojedite kao prilog.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara