Ovih šest pogrešaka možda uporno ponavljate tijekom svoje omiljene dijete

Ovih šest pogrešaka možda uporno ponavljate tijekom svoje omiljene dijete
Foto: 123RF

MISLILI ste da sve dobro radite i čudili se što rezultati izostaju? Pa možda je problem u šest najčešćih pogrešaka koji ljudi rade tijekom visokoproteinske dijete koje se trude pridržavati. 

Posljednjih godina ovakve su dijete postale obožavane, a ne čudi zašto. Naime, konzumiranje većih količina namirnica bogatih proteinima, odnosno bjelančevinama, osim na kilograme imat će utjecaj i na čvrstoću vaše kose i noktiju, čišću kožu, kao i na stabilizaciju razine hormona.

Ipak, svi ovi odlični rezultati kod nekih ljudi izostaju, a dr. Josh Ax je za Harper's Bazaar objasnio i zašto:

1. Odabirete nezdrave izvore proteina

"Nisu svi izvori proteina jednako dobri. Zapravo, dok su losos, piletina i govedina iz organskog uzgoja odličan izbor, prerađeno meso poput slanine, usoljene govedine i kobasica često je puno aditiva i konzervansa koji mogu štetiti zdravlju", objasnio je Ax te dodao kako se takvo meso povezuje i s nizom različitih bolesti, od srčanih oboljenja pa sve do raka debelog crijeva.

Osim već nabrojanih namirnica dobar odabir su i perad bez kože, riba, jaja te mliječni proizvodi.

2. Zanemarujete biljne proteine

"Proteinske namirnice na bazi biljaka sadrže nekoliko ključnih vitamina i minerala koji se ne nalaze u mesu, a sadrže i dovoljnu količinu vlakana koja su neophodna za održavanje zdravlja. Grah, sjemenke i leća su namirnice od kojih svaka nudi jedinstvenu paletu hranjivih tvari te zdravstvenih koristi", istaknuo je dr. Ax.

3. Jedete previše proteina 

Samo se sjetite da je umjerenost ključ svega. 

"Zapravo, pretjerivanje s proteinima može imati nekoliko negativnih učinaka na zdravlje. Na primjer, ako jedete više proteina nego što vaše tijelo treba, višak će biti pohranjen kao masnoća u tijelu što će dovesti do povećanja tjelesne težine. Proteini također mogu natjerati bubrege na intenzivniji rad, što kod ljudi s bubrežnim oboljenjima može pogoršati funkciju bubrega", objasnio je.

4. Ne pijete dovoljno vode

"Kada jedete bjelančevine, tijelo se razgrađuje u aminokiseline, koje sadrže spoj koji se zove dušik. Višak dušika se ispire iz tijela tekućinama, zbog čega je važno povećati unos vode", kaže dr. Ax. 

Drugim riječima, pijte dovoljne količine vode kako biste izbjegli dehidraciju, a to osobito vrijedi ako ste uz dijetu i fizički aktivni.

5. Zanemarujete druge grupe namirnica

U visokoproteinskim dijetama proteini su zasigurno osnovna namirnica, no to ne znači da u organizam ne trebate unositi i druge vrste hrane.

"Ugljikohidrati, kao što su voće, povrće i cjelovite žitarice, sadrže antioksidanse, vitamine, minerale i vlakna od kojih svi igraju bitnu ulogu u održavanju zdravlja. Također, zdrave masti pomažu u osiguravanju energije za normalno funkcioniranje vašeg tijela, a ima i brojne druge pozitivne učinke. Usmjeravanje isključivo na proteine ​​i zanemarivanje drugih hranjivih tvari može povećati rizik od nutritivnih nedostataka te može ozbiljno utjecati na zdravlje", objasnio je Dr Ax.

6. Ne vježbate

Vježbanje i proteini su savršena kombinacija. 

"Protein je apsolutno neophodan kada je riječ o rastu mišića zbog čega se često nalazi kao glavni sastojak u napicima i dodacima koji se konzumiraju nakon treninga", kaže Ax, ali naglašava i kako visokoproteinska dijeta neće ništa učiniti po pitanju stvaranja mišića ako je ne kombinirate s vježbanjem.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara