Ovo su male promjene koje nećete ni primijetiti, a gubit ćete kilograme

Ovo su male promjene koje nećete ni primijetiti, a gubit ćete kilograme
Foto: Instagram, 123RF

GUBITAK kilograma može se činiti zastrašujućim procesom koji zahtijeva dugotrajne vježbe i pažljivo planirane obroke.

Iako te stvari sigurno igraju veliku ulogu u tom procesu, postoje i male promjene koje vam mogu pomoći da odbacite višak kilograma.

Lisa Moskovitz, Whitney Stuart te Andy Bellatti su nutricionisti koji su dali prijedloge kako malim promjenama možete doći do velikih rezultata, prenosi portal Insider.

Evo njihovih prijedloga:

1. Pijte vodu

Kad ne pijete dovoljno vode, vaše tijelo može brkati glad sa žeđi. Zbog toga povećavanje unosa vode može imati veliki utjecaj na to koliko ćete pojesti tijekom dana.

Ako imate problema s unošenjem dovoljne količine vode, postoji nekoliko načina na koje se možete podsjetiti. Prvo, nosite bocu s vodom kako biste uvijek imali fizički podsjetnik za piće. Drugo, tijekom dana odredite ciljeve. 

Preporuka je započeti dan čašom vode i popiti barem dvije čaše prije svakog obroka ili užine. To će vam pomoći smanjiti apetit.

2. Jedite više zdravih masti

Zdravih masti se često ljudi boje, ali one povećavaju sitost i sprečavaju kasnije grickanje.

Naravno, neke masti su zdravije od drugih, pa je prilikom dodavanja masti prehrani bolje posegnuti za mastima koje su bogate hranjivim sastojcima, a nalaze se u avokadu, maslinama, orasima i masnoj ribi poput lososa.

3. Obratite pažnju na teksturu hrane

Ako ste ikada sami pojeli litru sladoleda, niste jedini. Naime, sladoled je jedna od najlakših namirnica s kojom možete pretjerati zbog njegove teksture.

Jedan od razloga zašto se s hranom poput sladoleda ili pire krumpira lako pretjera je taj što je tekstura takva da je vrlo jednostavno jesti žlicu za žlicom. 

S druge strane, sirovo povrće morate duže žvakati.

To ne znači da ne možete uživati u hrani poput sladoleda ili pire krumpira, ali važno je imati na umu koliko ste pojeli.

4. Spavajte više

Ako ne spavate dovoljno, možete podići razinu stresa, oslabiti imunološki sustav i pamćenje te povećati rizik od depresije, a to može rezultirati povećanjem težine.

Ako ne spavate dovoljno, razina hormona stresa kortizola raste. 

Istraživanja su potvrdila izravnu vezu između kortizola i povećane žudnje za brzom hranom. 

Također, manjak sna može dovesti i do povećanja kilograma jer što manje spavate, duže ste budni i imate više vremena za jesti.

5. Napravite planove koji se ne vrte oko jela ili pića

Ne trebate ići s prijateljima u barove ili restorane. Postoji puno drugih načina na koje možete biti društveni i potrošiti kalorije.

Razgledavanje grada, posjet muzejima, zoološkim vrtovima ili zabavnim parkovima mogu vam pomoći da napravite puno koraka, a da toga niste ni svjesni. 

Ako je sunčan dan, idite u šetnju, planinarenje ili vožnju biciklom.

Ako ste osoba koja traži avanturu, možete potrošiti kalorije penjanjem, veslanjem, kuglanjem ili klizanjem.

6. Pripremite doručak ranije

Doručak se s razlogom naziva najvažnijim obrokom dana jer pokreće vaš metabolizam, pomaže vam da se fokusirate, a dokazano je da pomaže u sprječavanju debljanja.

I dalje ljudi preskaču doručak jer su u strci s vremenom, ali doručak ne mora biti zahtjevan, posebno ako ga pripremite ranije.

7. Pazite koliko ulja koristite

Iako su neka ulja poput avokadovog ili kokosovog ulja zdravija od drugih, kalorično su ista kao i ostala.

Samo zato što je maslinovo ulje mnogo zdravije od drugih ulja, to ne znači da možete ulje koristiti neograničeno. Na taj način u prehranu lako možete dodati stotine nepotrebnih kalorija.

Određena ulja mogu biti odličan izvor zdravih masti, ali masti iz cjelovite hrane su bolja opcija.

Dodavanje u obrok pola avokada daje vam zdrave masti, ali i vlakna, dok je kuhanje s avokadovim uljem samo zdravije iz perspektive masnoća koje unosite.

8. Napunite tanjur povrćem

Punjenje većine vašeg tanjura povrćem jedan je od najjednostavnijih načina da smanjite broj kalorija koje jedete bez da mijenjate količinu hrane.

U skladu s time važno je nabaviti pravu vrstu povrća. 

Batat je hranjiv, ali sadrži više kalorija od povrća punog vodom poput tikvice i cvjetače.

Ako niste ljubitelj tikvice ili cvjetače, nemojte se mučiti. Ova povrća su svestrana i postoji bezbroj načina da ih uključite u prehranu, bez da ih i primijetite. 

Primjerice, umjesto bijele riže možete koristiti rižu od cvjetače ili rezance od tikvica umjesto špageta.

9. Smanjite unos alkohola

Čak i ako ste se cijeli dan trudili zdravo jesti, par pića može vam lako vratiti stotine kalorija. Možda se ne čini puno, ali samo jedna čašica alkoholnog pića ima barem 100 kalorija, a primjerice margarita može imati kalorija kao i pecivo.

10. Ne koristite dizalo

Ne morate obaviti cjelovit trening da biste sagorjeli kalorije. Promjena navike da češće hodate stepenicama, umjesto da idete liftom, može imati veliki utjecaj na vašu težinu.

Ako ste sjedili za svojim stolom više od dva sata, prošećite i to bržim tempom kako bi se vaše tijelo pokrenulo. 

Prekidajući svoj dan povremenim kratkim šetnjama ne samo da trošite kalorije, već možete umanjiti i rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti, kao i drugih zdravstvenih problema povezanih sa sjedenjem tijekom dužeg vremena.  

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara