Preporučeno trajanje vježbanja lakše je ostvariti nego što ste mislili

Preporučeno trajanje vježbanja lakše je ostvariti nego što ste mislili
Foto: 123RF

ZABORAVITE naporne treninge. Nove preporuke za tjelesnu kondiciju kažu da uopće nije potrebno iscrpljivati se satima. 

Američko ministarstvo zdravstva uklonilo je preporuku koja je do sada bila na snazi, a prema kojoj odrasli trebaju vježbati barem deset minuta u komadu. Zabrinulo ih je što ljudi koji misle da ne mogu odraditi takav trening, potpuno preskaču vježbanje.

“Razdoblja propisanih trajanja nisu neophodna. Važno je da pojedinci iskuse zdravstvene prednosti od bavljenja tjelovježbom”, navodi se u novim smjernicama.

Zbog toga sada savjetuju da vježbate koliko i kada možete.

“Krenuti polako i postupno povećavati intenzitet i vrijeme tjelesne aktivnosti, dobar je način za dobivanje kondicije. Važno je kretati se, a aerobna i tjelesna aktivnost koja jača mišiće ima važne prednosti za zdravlje čovjeka”, piše američko ministarstvo zdravstva čiji tajnik Brett P. Giroir pojašnjava da je osnovna ideja “sjediti manje, a kretati se više”.

“Što god radili, sve se broji”, pojasnio je Giroir.

Ukupno preporučeno trajanje vježbanja za odrasle je najmanje 150 minuta umjerenim intenzitetom i dva treninga jačanja mišića tjedno. Djeci od šeste do 17. godine preporučuje se 60 minuta vježbe tjedno, ali na popisu se sada nalaze i djeca predškolske dobi, od tri do pet godina, koja bi se trebala kretati i baviti tjelesnom aktivnošću jer “to unaprjeđuje rast i razvoj”.

“Nove smjernice pokazuju da svatko može znatno popraviti vlastito zdravlje samo kretanjem i to na bilo koji način koji vas aktivira”, zaključio je Giroir.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara