Ružičasti listopad - podizanje svijesti ili štetan brend?
LISTOPAD je u tijeku, što znači da je svijet jako ružičast posljednjih dana. Mnogo se toga promijenilo otkad je 1980-ih postojala želja za podizanjem svijesti o borbi protiv raka dojke, a da će tome biti posvećen cijeli mjesec u godini, bio je samo san. Jednoj od osam žena dijagnosticira se rak dojke u tijeku života, tako da je gotovo nemoguće da nema osobe koja barem ne poznaje jednu ženu koja se borila ili se još bori s tom bolesti.
Brendiranje
Godišnje obilježavanje borbe protiv raka dojke u trajanju od jednog mjeseca pokrenuli su 1985. Američko društvo za borbu protiv raka i Imperial Chemical Industries (sada dio AstraZenece, koja proizvodi nekoliko lijekova koji se koriste u liječenju raka dojke). Prvotni cilj bio im je potaknuti žene na redovite mamografije.
Zamah oko svijesti o raku dojke nastavio se početkom 90-ih, kada je Evelyn Lauder osnovala Zakladu za istraživanje raka dojke i afirmirala ružičastu vrpcu kao univerzalni simbol bolesti. Ostatak je povijest.
Ono što je počelo kao strateški, istraživački vođen i naposljetku učinkovit pristup prikupljanju sredstava mnogi su eksploatirali u ime profita. Tijekom listopada tvrtke željne povećanja prodaje forsiraju svoje proizvode s istaknutim ružičastim vrpcama i inspirativnim citatima. Najbolji od njih zaista doniraju cijeli prihod ili barem značajan postotak za borbu protiv raka dojke, ali neki ne doniraju ništa.
Kako bilo, mjesec podizanja svijesti o raku dojke učinio je mnogo dobroga u posljednjih 35 godina. No, došlo je vrijeme da se preispita šteta koju brendiranje borbe protiv raka dojke donosi. Dobra vijest je da pojedinci mogu puno učiniti po pitanju vraćanja fokusa na ono što je zaista važno u cijeloj priči.
Što možete učiniti?
Kupujte samo proizvode koji značajno doprinose istraživanju. Ako naiđete na proizvođače koji promoviraju ružičaste proizvode bez transparentno navedenih načina doniranja sredstava, zaobiđite ih.
Doprinosite malim tvrtkama koje vode osobe koje su preživjele rak dojke, a te navike zadržite i kad listopad završi. Ako želite, donirajte izravno za istraživanje. S obiljem proizvoda za podizanje svijesti o raku dojke na tržištu, može se lako zaboraviti da donacije ne moraju zahtijevati posrednika.
Nemojte samo biti svjesni bolesti. Budite svjesni ljudi koji se s njom bore. Usred ružičastog ludila, može se lako zaboraviti što je zapravo rak dojke: ružna bolest koja svake godine odnese živote previše ljudi.
U konačnici, važno je da sve više ljudi bude svjesno situacije oko ove bolesti. Ali potrebno je i zapamtiti da su oboljeli više od ružičastih vrpci i od statistike koja se ističe u listopadskim kampanjama.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati