Šest orašastih plodova koje biste trebali jesti zbog vlastitog zdravlja

Šest orašastih plodova koje biste trebali jesti zbog vlastitog zdravlja
Foto: Pexels

ORAŠASTI plodovi su zdrav međuobrok prepun zdravih masti, vitamina, vlakana i proteina. Smatraju se zdravom namirnicom za cjelokupno zdravlje, a posebno su dobri za smanjenje rizika od srčanih bolesti. 

Bademi

Jedenje badema može smanjiti loš kolesterol (LDL), ukupni kolesterol i oksidirani LDL kolesterol, a svi su loši za srce. To ih čini iznimno korisnima za zdravlje srca. Bademi imaju malo kalorija pa mogu biti dio dijete. U jednoj šaki bademi je 161 kalorija.

Pomažu sniziti krvni tlak kod ljudi s prekomjernom tjelesnom težinom, a potiču i korisne bakterije u crijevima.

Indijski oraščići

Prehrana bogata indijskim oraščićima pomaže ublažiti simptome metaboličkog sindroma. Studija je pokazala da prehrana s 20 posto kalorija koje dolaze iz indijskih oraščića poboljšava krvni tlak kod osoba s dijagnosticiranim metaboličkim sindromom. Šaka indijskih oraščića sadrži 155 kalorija. 

Lješnjaci

Lješnjaci su također vrlo djelotvorni za srce. Pomažu u smanjenju upale i smanjenju razine triglicerida i lošeg kolesterola, kao i u povećanju razine vitamina E u krvi.

Brazilski oraščići

Ova čudesna namirnica obiluje selenom, mineralom koji djeluje kao antioksidans. Šaka brazilskih oraščića osigurava 100 posto preporučenog dnevnog unosa selena.

Orasi

Orasi su izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina. Svakodnevna konzumacija oraha pomaže u smanjenju lošeg kolesterola i održavanju protoka krvi kroz krvožilni sustav. Orasi pomažu u smanjenju upale te blagotvorno djeluju na mozak. Šaka oraha sadrži 182 kalorije.

Pistacije

Pistacije sadrže mnogo vlakana i pomažu smanjiti loš kolesterol, a povećati dobar (HDL). Povoljno utječu i na krvni tlak te tjelesnu težinu jer je u jednoj šaki pistacije oko 156 kalorija.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara