Sezona je tikvica: Pripremaju se na stotinu načina, a iznimno su zdrave

Sezona je tikvica: Pripremaju se na stotinu načina, a iznimno su zdrave
Foto: Pexels

U LIPNJU je počela sezona tikvica i trajat će sve do kraja kolovoza. To znači da ovu namirnicu možete pronaći na tržnicama, a zbog njezinih svojstava i jednostavnosti pripreme svakako bi trebala naći mjesto u vašem jelovniku.

Tikvica se smatra povrćem, ali botaničari je klasificiraju kao voće. Dolazi u različitim bojama - od žute do tamnozelene. Godinama se koristi kao saveznik u liječenju prehlada, različitih vrsta boli i zdravstvenih stanja, a to duguje prednostima koje krije u sebi.

Tikvica je puna vitamina i minerala. U 223 grama kuhane tikvice nalazi se 17 kalorija, gram proteina, gram masti, tri grama ugljikohidrata, gram šećera, gram vlakana, vitamini A, C, K i B6, mangan, kalij, magnezij, folat, fosfor i tiamin, kao i manje količine željeza i cinka. Bogata je i antioksidansima koji su važni za oči, kožu i srce.

Ova čudesna namirnica prvenstveno pomaže u rješavanju probavnih smetnji zbog visokog udjela vode. Naime, zbog toga omekšava stolicu i smanjuje šanse za zatvor. Sadrži i topiva i netopiva vlakna zbog kojih stolica lakše prolazi probavnim traktom. 

Tikvica može umanjiti šećer u krvi te popravlja zdravlje srca i vid, a odličan je saveznik u mršavljenju zbog malo kalorija.

Priprema se na stotinu načina i može se jesti sirova, kuhana i pečena. Jednostavno ćete je učiniti dijelom svoje prehrane tako da je dodate svojoj salati, pripremite od nje juhu ili kruh, a od nje možete napraviti špagete i pojesti je uz umak ili dodati kruhu, palačinkama te kolačima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara