SOS vježbe protiv grčeva mišića: Za svaku treba samo jedna minuta

SOS vježbe protiv grčeva mišića: Za svaku treba samo jedna minuta
Foto: 123RF

GRČ je iznenadna, kratka, bolna kontrakcija mišića ili grupe mišića. Događaju se bez upozorenja i nisu nimalo ugodni, a mogu biti i razlog stresnog načina života.

Wilhelm Reich bio je prva osoba koja je primijetila vezu između stresa i reakcije tijela na njega. Objasnio je kako neizražavanje emocija i stres rezultira situacijom u kojoj se psihološki problem manifestira u obliku napetosti mišića i grčeva u čovjekovom tijelu i ovu naviku ima većina ljudi, prenosi portal BrightSide.

Međutim, ako vas grčevi često muče, postoje vježbe koje ih mogu smanjiti, a i ne oduzimaju puno vremena.

1. Grčevi u srednjem dijelu leđa i u struku

Stalna napetost mišića u leđima i grčevi mogu rezultirati raznim bolestima poput mišićne blokade i zakrivljenja kralježnice.

Uz to, uklješteni kralježak može uzrokovati bol u srcu, glavobolju, vrtoglavicu, pa čak i zamagljen vid.

Ova vježba može vam pomoći ukloniti bolnu napetost mišića u leđima:

Stanite uspravno. Podignite ruke i smjestite ih iza glave. Lagano se savijte unatrag. Leđa bi trebala biti u obliku luka. Vratite se u početni položaj. Ponovite pet puta.

2. Grčevi u vratu i gornjem dijelu leđa

Vrat je prvi dio tijela koji reagira na stres. Napetost u njemu negativno utječe na rad krvnih žila i živaca. Kao rezultat, mozak dobiva manje kisika i hranjivih tvari nego što je potrebno za funkcioniranje, a mišići postaju slabiji.

Vjerojatno je da upravo sada sjedite pred računalom dok čitate ovaj članak. Pokušajte procijeniti je li vam vrat u ispravnom položaju ili ne:

- ramena ne bi trebala biti podignuta

- vaši mišići ne bi trebali biti napeti

Kako ukloniti bol u vratu i ramenima:

Stanite uspravno i noge raširite u širini ramena. Stavite ruke na struk i savijte glavu naprijed, a zatim natrag. Napravite osam ponavljanja

2. Grčevi u licu

Ponekad mišići glave i lica također podliježu stresu. Možda nećete osjetiti grč mišića na licu, ali prilično je lako otkriti ga ako bolje pogledate. Najočitiji dokaz su "smrznute" grimase.

Pažljivo proučite svoje lice u ogledalu - područja na kojima osjećate napetost definitivno morate opustiti.

Napetost u predjelu čela može dovesti do migrena, napetost oko očiju može rezultirati podočnjacima i brzim umorom, a napetost u čeljusti može dovesti do problema sa zubima i začepljenja žila koje hrane kožu lica.

Kako ukloniti napetost u mišićima lica:

Stanite uspravno i stavite ruke iza leđa, ali nemojte prekrižiti prste. Okrenite glavu ulijevo pa udesno. Ako osjetite nelagodu, pomozite si rukama. Napravite četiri ponavljanja sa svake strane. Nakon izvođenja vježbe, prstima nježno masirajte lice.

4. Grčevi u cijelom tijelu

Grčenje mišića leđa može dovesti do zakrivljenosti kralježnice. 

Ovom vježbom smanjit ćete opterećenje na mišiće jezgre, donji dio leđa i trbušne mišiće:

Stanite uspravno i stavite ruke iznad glave. Savijte tijelo na desnu stranu, protežući lijevu ruku prema desnoj strani. Vratite se u početni položaj i ponovite vježbu s druge strane. Napravite četiri ponavljanja sa svake strane.

Također bi bilo dobro da svakodnevno radite vježbe meditacije kako bi smanjili razinu stresa u svom tijelu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara