Svakodnevne navike ljudi koji su smršavjeli i uspjeli održati željenu težinu

Svakodnevne navike ljudi koji su smršavjeli i uspjeli održati željenu težinu
Foto: Pexels

AKO vam je cilj smršavjeti, možda razmišljate o dramatičnim promjenama životnog stila. Izbacivanje čokolade, alkohola, keksa, čipsa, trčanje 10 kilometara… To su neke od najčešćih odluka koje donose ljudi koji planiraju skinuti nakupljene kilograme. No takve velike odluke dugoročno nisu održive, upozorava dijetetičarka Melissa Meier i savjetuje da usvojite zdrave navike koje ćete lakše zadržati i pridržavati ih se.

Njenih sedam savjeta usvojili su ljudi koji su se uspješno riješili neželjenih kilograma i uspješno održavaju tjelesnu težinu.

1. Ne igrajte “ništa ili sve”

Zdrav život ne sastoji se od ekstremnih odluka. Istina je da možete jesti sladoled, čip i čokoladu i biti u top formi. Naime, Meier pojašnjava da se prehrana treba temeljiti na cjelovitim namirnicama i biti uravnotežena. Sve dok ne pretjerujete, zdravo je. 

2. Opskrbite se povrćem

Povrće je vrlo zdravo. Sadrži vlakna, antioksidanse, vitamine i minerale. Većina povrća ima jako malo kalorija pa su pravi odabir za one koji žele smršavjeti. Neka se prehrana temelji na povrću, a ne proteinima i ugljikohidratima, dodaje Meier te preporučuje da povrće sačinjava 50 posto svakog glavnog jela.

3. Počastite se

Kad si nešto uskraćujete, povećavate šanse da se s vremenom prejedete određene namirnice. Dopustite si povremeno hranu u kojoj uživate i savjesno kontrolirajte veličinu porcije. 

4. Zaboravite da nešto ne smijete jesti

Kad je nešto zabranjeno, naravno da još više za tim žudite. Kad se sjetite da ne smijete sladoled, logično je da će vam rasti zazubice i da je sladoled sve o čemu ćete razmišljati. Nemojte si braniti hranu jer to nije produktivno. 

5. Kontrolirajte veličinu porcija

Veličina porcije je jedna od glavnih stvari koje morate usvojiti ako vodite računa o tjelesnoj težini. Ne pretjerujte s unosom bilo koje namirnice i slažite uravnotežene obroke. 

6. Planirajte međuobroke

Međuobroci nisu čokolada, krekeri i poslastice. To su namirnice koje vas neće zasititi. One vam mogu biti povremena nagrada, ali između glavnih obroka trebate birati voće, jogurt ili orašaste plodove.

7. Krećite se

Prehrana je samo jedan dio mršavljenja. Vrlo je važno kretati se i povećati tjelesnu aktivnost. Krenite od malih stvari. Dio puta do posla pješačite, koristite stube umjesto dizala. Povećajte broj koraka u danu, a s vremenom krenite trčati ili upišite trening koji vas privlači.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara