Trenirate uz glazbu? Korisnije je nego ako vam je draže biti u tišini

Trenirate uz glazbu? Korisnije je nego ako vam je draže biti u tišini
Foto: 123RF

OSIM gubitka težine, jedna od najčešćih novogodišnjih odluka je "početi vježbati" ili "više vježbati" i premda je bilo kakva vrsta vježbe bolja od nikakve, "žustro" vježbanje je, čini se, osobito dobro i za srce i za mozak.

Dakle, ako ste jedan ili jedna od onih koji su u novoj godini odlučili biti fizički aktivniji, možda će vam u takvoj žustrijoj tjelovježbi pomoći glazba.

Za razliku od lagane šetnje, brzi hod će vjerojatnije povećati dotok krvi u vaš mozak i rezultirati oslobađanjem hormona zvanog BDNF (neurotrofni moždani faktor), koji pridonosi stimulaciji proizvodnje novih moždanih stanica, što je s obzirom na proces starenja bez sumnje korisno. 

Znanstvenici vjeruju da osobe koje hodaju žustrije žive dulje od onih kojima je draža ležernija šetnja. piše BBC.

Ranije provedeno veliko istraživanje, u koje je bilo uključeno više od 50.000 osoba iz Velike Britanije, otkrilo je da su oni koji su rekli da obično hodaju brže i žustrije živjeli u prosjeku 24 posto dulje u odnosu na grupu koja je odgovorila da hoda sporijim tempom.

Britanski znanstvenici odlučili su provjeriti kakav utjecaj na brzinu hodanja ima glazba i pomaže li slušanje određene vrste glazbe u ubrzanju tempa hodanja. 

Definicija brzog hodanja znači otprilike oko stotinu koraka u minuti, a to opet znači da bi trebalo slušati glazbu koja ima malo brži ritam - primjerice ABBA-inu Dancing Queen ili Shakirinu Hips Don't Lie. 

Michael Mosley, britanski liječnik, nutricionist i TV producent, u suradnji s kineziologinjom i profesoricom na sveučilištu Ulster Marie Murphy angažirao je 24 volontera u dobi između 25 i 65 godina, koje su nasumično podijelili u dvije skupine.

Jednoj grupi su dali pedometre te su od sudionika eksperimenta zatražili da pokušaju dnevno prehodati 10.000 koraka, a članove druge grupe su zamolili da svakodnevno žustro hodaju tridesetak minuta uz glazbu koju su za njih odabrali. 

Na početku eksperimenta sudionicima su izmjereni krvni tlak i vrijednosti poput kolesterola i masnog tkiva, a potom su ih zamolili da svoju zadaću provode tijekom pet tjedana, nakon čega je dogovorena nova kontrola. 

Osobe iz druge grupe, koje su dnevno morale hodati žustrije i uz glazbu oko 30 minuta, rekle su da im je takva vježba bila ugodna, no je li glazba utjecala na kvalitetu njihova hodanja i na rezultat?

Murphy kaže da je dobra vijest to što su u objema skupinama uočene pozitivne promjene, no u grupi koja je hodala žustrije i uz glazbu zamijećena je nešto veća zdravstvena korist nego u grupi koja je sporijim tempom morala prehodati 10.000 koraka.

U potonjoj je skupini uočeno prosječno smanjenje masnog tkiva za 1,8 posto, a kod osoba iz grupe koja je dobila zadaću hodati žustrije masno tkivo se smanjilo za 2,4 posto. U drugoj je grupi evidentirano i veće smanjenje krvnog tlaka. 

Stoga britanski stručnjaci savjetuju: Želite li održati mentalnu i fizičku formu, stavite na uši slušalice s glazbom bržeg ritma i samo krenite.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara