Umorni ste? Ovo je pet mogućih uzroka, a nemaju veze sa spavanjem

Umorni ste? Ovo je pet mogućih uzroka, a nemaju veze sa spavanjem
Foto: 123RF

ČETIRI od deset osoba prijavljuju umor. No nedovoljno sna samo je jedan dio slagalice. Naime, postoje i drugi mogući uzroci umora.

Prema podacima britanskih psihijatara, svaki peti čovjek osjeća neuobičajen umor, a svaka deseta osoba pati od kroničnog umora. 

“Umor je uobičajen razlog zbog koje ljudi dolaze”, potvrđuje savjetnica za nutricionizam Sara Khan te ističe da, osim predugog gledanja televizije i nesanice, postoje još neki razlozi zbog kojih se možete osjećati iscrpljeno.

Nedostatak magnezija

“Ako osoba ne unosi dovoljno magnezija, uobičajen simptom je loše raspoloženje i niska razina energije. Magnezij je jedan od najvažnijih elemenata u tijelu. Neophodan je za zdravlje mišićno-koštanog sustava, živčani sustav i proizvodnju energije”, pojasnila je Khan.

Magnezij se unosi zelenim lisnatim povrćem, orašastim plodovima, sjemenkama i mahunarkama, a na njegovu apsorpciju mogu utjecati stres, lijekovi i nezdrava prehrana. 

Ako sumnjate da vaše tijelo žudi za magnezijem, posavjetujte se s liječnikom hoćete li promijeniti prehranu ili ga uzimati kao dodatak prehrani. 

Problemi u radu štitnjače

“Ako imate neaktivnu štitnjaču, ne proizvodite dovoljno tiroksina”, pojašnjava liječnik dr. Vishal Shah. 

Drugim riječima, premalo tiroksina usporava metabolizam što rezultira umorom. 

Liječnik vas može poslati na provjeru razine TSH, T3 i T4 hormona. Ako su razine niske i neaktivne, možda ćete morati uzimati lijekove, a preporuka je u prehranu uvrstiti više orašastih plodova, sjemenki, jaja, mesa i zelenog lisnatog povrća. 

“Određena hrana može poremetiti rad štitnjače, primjerice brokula, cvjetača i kupus. Ali, ako ih ne jedete u ogromnim količinama, ne bi trebale stvarati probleme”, dodaje dr. Shah.

Nedostatak sunca

Vitamin D je vitalan za imunološku funkciju i razinu energije. Iako je sunce izvor vitamina D, on se nalazi i u hrani kao što su mlijeko, jaja i riba.

“Pobrinite se da boravite na suncu, ali ne predugo jer to neće rezultirati samo povećanom razinom vitamina D, nego i rizikom od raka kože”, upozorava dr. Khan.

Nedovoljno željeza

Niska razina željeza je nešto što Svjetska zdravstvena organizacija opisuje kao “najčešći i najrašireniji poremećaj na svijetu” i jedan je od mogućih uzroka umora. 

“Željezo je vitalno za energiju, ali i neke stvari poput zdravlja kose. Ako nemate dovoljno željeza, vaše tijelo ne može proizvesti hemoglobin u krvi. Hemoglobin se veže za kisik, a crvena krvna zrnca pomažu da se kisik transportira po tijelu”, pojašnjava dr. Khan.

Niska razina željeza posebno zahvaća žene u plodnim godinama, kao i one koji slijede vegansku prehranu. Željezo se nalazi u zelenom lisnatom povrću, mesu, peradi i mahunarkama pa su to namirnice koje biste trebali uvrstiti u prehranu, ako patite od manjka željeza. Nemojte nagađati, provjerite razinu željeza vađenjem krvi.

Niska razina vitamina B12

“Vitamin B12 je značajan za proizvodnju energije. Crpi energiju iz hrane koju konzumirate, pomaže zdravlje živčanog sustava, važan je za stvaranje crvenih krvnih stanica i pomaže tijelu da koristi folnu kiselinu”, kaže nutricionistica Clarissa Lenherr.

B12 uglavnom se nalazi u namirnicama životinjskog porijekla pa od njegovog nedostatka često pate vegetarijanci i vegani. Ako ste u tim skupinama, važno je jesti žitarice obogaćene vitaminom B12 ili ga uzimati kao dodatak prehrani.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara