Otkrivene navike Amerikanaca kod ostavljanja napojnica. Kakvi ste vi s tim?

BEZ OBZIRA na to idete li samo na brzu kavu, preuzimate narudžbu iz restorana ili uživate u večeri u nekom restoranu ili slično, vjerojatno ćete dati napojnicu osoblju prije no što odete. Prema novom istraživanju Pew Research Centera u Americi, stavovi Amerikanaca o davanju napojnica su različiti i mogu ovisiti o nizu čimbenika, od onoga što su naručili do toga koliko imaju godina.
Anketari su ispitali gotovo 12.000 punoljetnih Amerikanaca u kolovozu ove godine, postavljajući više od deset pitanja o tome tko, kada, gdje i kako kad je o davanju napojnica riječ. Jedan od velikih zaključaka ankete bio je da, generalno, nisu uvijek sigurni kada i koliku napojnicu trebaju ostaviti.
Samo oko jedne trećine (34%) ispitanika reklo je da je "iznimno ili vrlo lako" znati koliku i u kojim slučajevima dati napojnicu, a još jedna trećina (33%) je rekla da je "iznimno ili vrlo lako" znati koliko dodatno ostaviti na plaćeni račun.
Većina ispitanika (72%) također je rekla da se od njih u današnje doba očekuje (ili se traži s konkretnim i već određenim iznosom na računu) da daju napojnicu na više mjesta no što se tražilo prije pet godina.
Sve jednom ili svima ravnomjerno?
Što se tiče načina na koji se napojnice daju (i uzimaju), većina (72%) je također izjavila da je najpravednije ako konobar/ica koji vas je posluživao/la zadrži cijeli iznos, dok je 14% reklo da napojnice treba prikupljati i distribuirati svim zaposlenima u toj smjeni, uključujući one koji su vanjski, kao i one koji rade u kuhinji ili u šanku. Drugih 13% reklo je da bi se napojnice trebale objediniti i zatim ravnomjerno podijeliti među svim zaposlenicima.
Većina ispitanika rekla je da "obično" daje napojnicu u restoranima u kojima jedu (ne take out), pa su anketari pitali kolike bi napojnice dali za prosječan obrok uz jednako prosječnu uslugu.
Više od polovice (57%) ispitanika reklo je da bi dalo napojnicu od 15% računa ili manje, dok je 12% reklo da bi dalo napojnicu od najmanje 18%, a 25% reklo je da bi dalo napojnicu od 20% ili više. Dva posto ispitanika reklo je da uopće ne bi dalo napojnicu.
Jedenje u restoranu i dostava nisu im skroz isto
Anketari su također primijetili da je više starijih Amerikanaca - onih od 65 ili više godina - spremno dati napojnicu od 15% od iznosa računa ili manje.
Ponašanje pri davanju napojnica također može varirati, kažu, ovisno o tome na kakvom se mjestu nalaze. Većina ispitanika (92%) kaže da "uvijek ili često" daje napojnicu u restoranima gdje jedu i sjede nekoliko sati. Više od tri četvrtine ispitanika (76%) reklo je da "uvijek ili često" daju napojnice za narudžbe koje su uzimali preko dostave, dok je 70% reklo da "uvijek ili često" daju napojnice u barovima.
Samo jedna četvrtina (25%) ispitanika "uvijek ili često" daje napojnicu u kafićima (tu treba uzeti u obzir da se navike Amerikanaca razlikuju od naših jer im kafići nisu u toj mjeri mjesta za duža druženja, ili uopće druženja), a 12% ispitanih napojnicu daje u restoranima brze hrane.
Kvaliteta usluge im je bitna
Najveći čimbenik koji određuje koliko mušterije daju napojnicu je kvaliteta usluge. Više od tri četvrtine ispitanika (77%) reklo je da je to "glavni čimbenik", dok je 18% reklo da je to sporedni faktor. Pet posto reklo je da uslugu uopće nisu uzeli u obzir.
Konačno, čini se da ispitanici više vole kada im je dopušteno da sami određuju iznose napojnica, za razliku od automatiziranih prijedloga (koji ondje nisu ništa neuobičajeno - da na računu piše iznos napojnice koji se treba ostaviti, to jest - uključena je kod obračuna). Četrdeset posto ispitanika reklo je da se "snažno ili donekle protivi" tome kad na računu piše konkretan iznos za napojnicu, dok je 32% bilo neutralno po tom pitanju.
Stariji ispitanici (opet opisani kao oni od 65 ili više godina) najviše su se protivili zadanim iznosima napojnice, dok su oni ispod 30 bili gotovo jednako podijeljeni u svojim stavovima o tim preporukama. Gotovo jedna trećina (31%) rekla je da je "za" već određene iznose napojnice, 33% je reklo da im se protivi, a posljednja trećina (32%) nije ni za ni protiv.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati