20 godina McLarena F1
PRIJE dvadeset godina je započeo razvoj na jednom od najpoznatijih automobila u povijesti autoindustrije. Kada je McLaren odlučio proizvesti "najbolji sportski automobil svih vremena", teško da se itko nadao da će njihov automobil postati takva ikona modernog automobilizma, bolid koji i danas spada u sami vrh.
Ideja o stvaranju superautomobila temeljenog na F1 iskustvu rodila se u glavi Gordona Murraya još 1988, kada je Ronu Dennisu predložio razvoj beskompromisnog trkača s tri sjedala i ponudio prvu skicu.
Na početak razvoja nije trebalo puno čekati, kao ni na svesrdnu pomoć najboljih od najboljih, uz dostupnost tada najnaprednijih tehnologija.
Dovoljno je reći kako je na razvoju asistirao Ayrton Senna, a izrada je uključivala brojne inovacije. F1 je prvi automobil s karbonskom (CFRP) monocoque šasijom, za izolaciju od topline motora koristi zlatnu foliju, čeljusti kočnica izrađene su od jednog komada itd. Jedna od zanimljivosti je kako je F1 trebao imati Hondin motor, no u Hondi ga nisu uspjeli razviti. Također, upravo je Honda NSX poslužila kao uzor po pitanju upravljivosti i osjećaja u vožnji.
Riječ je o beskopromisnom sportskom automobilu dimenzija 4,3/1,8/1,1 m kojeg pokreće prerađeni BMW-ov atmosferski 6,1-litreni V12 koji je u standardnoj izvedbi razvijao snagu od 636 KS. Pored vrhunske aerodinamike, F1 je krasila i obilata upotreba ugljičnih vlakana koja je rezultirala masom od tek 1.140 kg.
Ukupno je proizvedeno 106 primjeraka, a pored cestovne verzije bilo je i nekoliko posebnih edicija, sportskih verzija te nekolicina eksperimentalnih prototipa. Upravo je s jednim takvim 1998. postavljen i brzinski rekord za atmosferske modele od 386,3 km/h, koji i dan danas stoji neoboren.
Prve isporuke ovog automobila su krenule krajem 1993, odnosno početkom 1994. g. i tada mu je cijena iznosila preko pola milijuna GBP. Danas na aukcijama cijene pojedinih primjeraka dosežu iznose i do 2,5 milijuna eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati