Citroen C5 2.0i SX: Najbrži i najsnažniji u ponudi

KAD su u pitanju čistokrvne obiteljske limuzine i još k tome francuske, benzinske opcije su osuđene na simboličnu prodaju. Manja početna cijena i uglađenost motora zasnovanih na Otto procesu nedovoljni su za uspjeh na tržištu gdje je dizelski motor svetinja, a kratice poput HDI, TDI i JTD sinonim za san mnogih vozača. Kako bi se i sami uvjerili u opravdanost ove teze, na test smo preuzeli najsnažniju benzinsku izvedbu modela C5 dostupnu na hrvatskom tržištu.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Motor moderne koncepcije i velike potrošnje

Iako se na europskom tržištu za obnovljen C5 i dalje nudi benzinski V6 motor, on u Hrvatskoj nije dostupan. Razlog je vrlo praktičan, interes za skupom i rastrošnom limuzinom ovog kalibra je simboličan, jer se kupci u ovom slučaju redovito okreću njemačkim automobilima, najčešće više klase. Stoga je C5 već na početku zakinut, pa je najsnažnija izvedba u nas ona pokretana dvolitrenim četiri-cilindarskim benzinskim motorom maksimalne snage 103 kW/140 KS.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Motor, kao i svi atmosferski benzinci, maksimalnu snagu razvija pri visokim okretajima, u ovom slučaju pri 6.000 o/min. Maksimalnih 200 Nm zakretnog momenta dostupno je pri 4.000 o/min. Zaliha je to dovoljna za ugodno krstarenje otvorenom cestom, gdje manevre poput pretjecanja sporijih učesnika u prometu, C5 obavlja bez primjetnog napora. Upravo na auto-cesti automobil pokazuje svoje najbolje kvalitete. Buka je osjetno niža nego kod dizelaša, potrošnja u granicama pristojnosti, a putne brzine visoke. Za razliku od slabije (1.8/116 KS) izvedbe, na ovoj tempomat ima smisla, pa će putovanje na udaljenija odredišta proći u opuštenom raspoloženju.

Ovako motorizirana francuska kočija ujedno je i najbrža izvedba. Ubrzanje do 100 km/h apsolvirat će u desetak sekundi, a kazaljka brzinomjera popet će se ako treba i do 210 km/h. Pet-stupanjski ručni mjenjač nije čudo mehanike, pa svojim ponašanjem prati smirenost ostatka vozila. Naime, C5 nije sportska, već obiteljska limuzina, kojoj je primarni cilj komfor, ne i brzina.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Najslabija točka koncepcije velikog automobila i benzinskog motora svakako je potrošnja goriva. Koliko god on bio snažan i moderan, za pokretanje tonu i pol teške limuzine, jednostavno mora trošiti podosta goriva. Već i sami tvornički podaci nisu privlačni (6,3/8,0/11,1 l/100 km), a u praksi je situacija još lošija. U gradskim uvjetima, gdje nezgrapnom automobilu kao što je C5 i nije mjesto, potrošnja raste na 12 litara. Na otvorenoj cesti potrošnja je tijekom testa oscilirala oko deklarirane, dok se prosjek zaustavio na 9,3 l/100 km. S obzirom na trend povećanje cijena energenata, radi se o velikim brojkama, ali istovremeno manjim od nekih jednako snažnih, ako ne i slabijih kompaktnih automobila.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Uvijek poseban

Već smo se na prezentaciji, a napose i na testu dizelske inačice, osvjedočili u uspjeh francuskih dizajnera. Uz nekoliko jednostavnih poteza C5 je postao privlačan i elegantan automobil dostojan imena koji nosi.

Poveći vanjski gabariti s prepoznatljivo izraženom visinom pogoduju prostranom interijeru. Pridoda li se tome koncepcija s petim vratima, u pogledu ponude prostora C5 ne budi niti najmanje kritike.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Testni automobil bio je opremljen paketom ambijent, koji uključuje baršunaste presvlake i osvjetljenje prostora za noge, čime je stvoren bolji ugođaj. Kad bi još uzorak presvlaka bio malo moderniji od onog iz postsocijalističkog dnevnog boravka, zadovoljstvu ne bi bilo kraja.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

U Citroenu C5 se osjećaju jednako dobro vozač i putnici. Vozaču  je naklonjena uzorna ergonomija i poveća ploča s instrumentima, te mogućnost podešavanja sjedala i upravljača po visini. Prtljažnik je kapaciteta 471 litara, a preklapanjem stražnje klupe kapacitet korisnog prostora raste na 1.315 litara.

Standardna oprema razine SX nudi iole više od konkurencije. Pored uobičajenih sigurnosnih elemenata (ABS, ESP, 7 zr. jastuka) i sustava ugode (elektrifikacija, dvozonska klima, audio-sustav…) u razini X, Citroen vam kod SX -a daje senzore kiše i svjetala, te uvijek dobrodošao tempomat.

 
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

I na kraju…

Citroen C5 2.0i SX stoji 179.900 kuna ili punih 16.000 manje od ekvivalentne dizelske izvedbe (2.0 HDI SX). Uzmemo li u obzir aktualne cijene goriva i prosječnu deklariranu potrošnju, vožnja benzincem je skuplja oko 20 kn za svakih 100 km, pa će se razlika poništiti tek nakon 82.700 km.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Iako u obzir nismo uzimali cijene održavanja i pad vrijednosti vozila, razvidno je da benzinska izvedba ima smisla u slučaju da vlasnik godišnje ne radi puno kilometara, te da mu ovaj automobil neće služiti pretežno u gradskoj vožnji.

>> Ostale fotografije nalaze se ovdje.

>> Test modela C5 2.0 HDI SX možete pročitati ovdje.

Važnija serijska oprema (razina X):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zračne zavjese

Zračni jastuk za koljeno vozača

ABS/EBD

ESP

Automatski klima uređaj

Progresivni servo upravljač

Audio sustav s kontrolama na upravljaču

Daljinsko centralno zaključavanje

Upravljač, podesiv po visini i dubini

Podešavanje sjedala vozača po visini

El. podizači prednjih stakala

El. podesivi i grijani vanjski retrovizori

Preklopivo i djeljivo stražnje sjedalo (60:40)

Prednja svijetla za maglu

Razina SX

Tempomat s regulatorom brzine

Senzor kiše i svjetala

El. podizači stražnjih stakala

Predoprema za telefon

Naslon za ruke sprijeda i straga

Dvozonski automatski klima uređaj

Dodatna oprema                         Cijena (kn)

Metalik boja

3.100

16" alu naplatci

2.700

Paket ambijent

2.900

Citroen C5 2.0i SX

179.900

Cijena testiranog vozila

188.600

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara