Kolinda je posao odradila vrhunski, ali što kad strani novinari počnu kopati dublje?

Kolinda je posao odradila vrhunski, ali što kad strani novinari počnu kopati dublje?
Foto: Index/Guliver Image/Getty Images

DA VAM je netko prije samo godinu dana rekao da će neki hrvatski političar biti popularniji od Luke Modrića, i to nakon što je isti taj Luka Modrić proglašen najboljim igračem Svjetskog nogometnog prvenstva, vjerojatno biste ga zamolili da drugi put prozrači prostoriju prije nego što počne koristiti ljepilo. 

No to se dogodilo. 

Kolinda Grabar-Kitarović, najpopularnija hrvatska influenserica, kraljica selfija, miljenica Hrvatske, svjetska putnica i predsjednica, svoju je društveno-mrežnu igru podigla na najvišu moguću razinu i opčinila ne samo Hrvate već i strance koji su je gotovo jednoglasno proglasili "najvećim otkrićem Svjetskog prvenstva". 

Pogotovo nakon što je odradila Hugfest 2018. i tijekom završne ceremonije djelovala kao onaj frend koji kad se nalije, grli sve prisutne i govori im da ih voli. 

Girl Power

I dok dio Hrvata urla "samo nas sramoti" i zaboravlja da je samopoštovanje posljednja stvar koju bismo trebali vezivati uz ponašanje domaćih političara, svijet je zaključio da je Kolinda prilično "cool", a budući da smo u srednjoj školi, to je "cool" za Hrvatsku.

Očito postoji nešto u tom "girl poweru". Nismo dugo čekali da netko stane u njenu obranu i zaključi da je ovo prije svega "odlična promocija Hrvatske" jer za razliku od ostalih predsjednika, našu tretiraju kao pop zvijezdu pa pišu kako tulumari s igračima, dive se njezinom osmijehu na kiši, prisjećaju se kako su je mediji svojevremeno zamijenili s porno glumicom Diamond Foxxx, a dali su joj i nadimak Alokoholinda jer vjeruju da je malo popila. 

Bolju nam promociju ne bi osmislili ni novinari Informera. 

I naravno da će neki od nas zločesto nadodati i da bi promocija Hrvatske trebala uključivati i, je li, promociju Hrvatske, a ne samo parazitiranje na nevjerojatnom uspjehu nogometaša s ciljem odrađivanja predizborne kampanje, ali ne brzajmo. 

Stranci je definitivno simpatiziraju, negativnih je komentara neusporedivo manje nego pozitivnih, a jedina veća zamjerka stranim napisima mogla bi biti fokus na nebitne detalje koje inače ne vežemo uz funkciju predsjednika. Ipak, mnogi strani mediji su se uistinu raspisali o našoj zemlji u člancima koji se bave hrvatskom predsjednicom pa ne možete negirati činjenicu da su mnogi stranci doznali za Kolindu Grabar-Kitarović jer je predsjednica države iz koje dolazi reprezentacija koja je jedna od najvećih senzacija ovogodišnjeg prvenstva. 

Stvarno ne možete.

Naša i Medvjedev

Možda se čini nategnutim da će neki Tajlanđanin ili Nizozemac danas-sutra svojim prijateljima govoriti: "Sjećam se kao da je bilo jučer, Kolinda je na krilima pobjede plesala poput kockastog anđela dok je namrgođeni Rus Medvjedev slijegao ramenima i nezadovoljno gledao na drugu stranu... Baš bih volio vidjeti Dioklecijanovu palaču", ali čuda se događaju. 

Kolinda je u kratkom vremenu postala "žena 1000 memeova", a ako nas dolaze posjetiti zbog "Igre prijestolja", činjenice da dobro igramo nogomet ili da svako drugo selo ima vlastiti glazbeni festival, možda je stvarno došlo vrijeme i za predsjednički meme turizam. 

Primjerice, cijeli svijet se zajebava na račun Vladimira Putina i postoji bezbroj memeova u kojima obezmajičen jaše sve od konja do krekera, ljubi psiće, sliči na psa, sunča se na obali jezera, pliva, hrani košutu, lovi, upravlja podmornicom ili namiguje, ali biste li zbog par dobrih zajebancija stvarno posjetili Rusiju? 

Neki su uvjereni da je tako. 

Prgavi ples

Može li prgavi ples u VIP loži ili status hrvatske kraljice zagrljaja na neki čaroban način podići rejting jedne zemlje? 

Reći ćete "ples nema tu moć", ali što je s Patrickom Swayzejem u "Prljavom plesu"? 

Ili Chaningom Tatumom u "Step Up"? 

Ili Kevinom Baconom u "Footloose"? 

Ili Johnom Travoltom u "Groznici subotnje večeri"? 

Previše je primjera ljekovite moći plesa da bismo ovo samo tako odbacili. 

Predsjednica Cocolinda

Neki će na sve odmahnuti rukom i reći "jaka promocija, barem pet od deset objava je bilo povezano sa zabludom da su hrvatska predsjednica i sisata Coco na plaži jedna te ista osoba", ali ako to nije dobra promocija, što jest? 

Ljudi s interneta vjeruju u kojekakva sranja. Vjeruju da je Zemlja ravna i da je Zlatko Dalić stvarno napisao ono pismo koje svi mahnito dijele. Je li stvarno tako teško povjerovati da neki mamlaz upravo u ovom trenutku sjedi pred računalom, gleda fotku "predsjednice Cocolinde" i razmišlja o tome da kupi kartu za čarobnu zemlju Silikoniju koju vode rasplesane sisate starlete? 

Lako moguće. Doduše, svakome je kristalno jasno da se ne radi o dvije iste osobe ili da je usporedba s Diamond Foxxx bila zlonamjeran potez Informera od kojih ni ne očekujete ništa osim apsolutnog dna, ali pokušajte sve ove napise skupiti na jedno mjesto i razmisliti o tome je li ovo promocija Hrvatske kakvu želimo. 

No koliko se god trudili razuvjeriti ih ovim "neoborivim argumentima", neki će ljudi i dalje vjerovati da je ovo bila samo još jedna prilika za samopromociju, borba za još jedan mandat, slaba utjeha za jednu od najsiromašnijih europskih zemalja i isprazna pozivnica u državu iz koje svi bježe glavom bez obzira. 

Ali kakva je to samopromocija bila. Na svjetskoj razini. Pun pogodak. Vjerojatno najbolje odrađena predizborna kampanja ikad. Svakako daleko bolja od tupavog pogleda i ritmičnog mlataranja drvenim štapovima. Možete joj zamjerati sve navedeno, ali ne možete poreći da je posao odradila vrhunski. 

Neka se drže osmijeha

Međutim, valja se zapitati i kakva će to promocija biti jednom kada strani novinari dublje zagrebu ispod površine i napokon se odmaknu od njezinog osmijeha i sklonosti tulumarenju na tekmama?

Naime, drugu najbolju reprezentaciju svijeta već dva dana jašu zbog Thompsona jer su svojim postupkom narušili inače "savršenu" sliku Hrvatske, ali što je s predsjednicom koja ga je ugostila na inauguraciji, pjevala njegove pjesme, uključivala se u međunarodne bitke za njegovo pravo da nastupa tamo gdje se nad njegovim nastupima snebivaju i uz njegove se stihove nabrijavala za tekmu protiv Danske?

Hoće li to popraviti sliku o Hrvatskoj ili je ostaviti točno onakvom kakva je oduvijek bila? 

Nadajmo se samo da će sve ostati na fascinaciji njezinim izgledom i vedrim duhom jer Hrvatska je oduvijek najviše profitirala od onih koji su se bavili isključivo ljepotom zemlje.

Bilo kako bilo, jedno je sigurno - ovo je bila odlična predizborna kampanja.  

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara
2004159,2011931,2011523