Mađari natjerali Coca Colu da makne plakate na kojima se dva muškarca grle

Mađari natjerali Coca Colu da makne plakate na kojima se dva muškarca grle
Foto: Facebook

COCA COLA je povukla reklame koje je postavila u Budimpešti, na kojima su se nalazila dva muškarca koji se grle.

Stanovnici kojima je plakat jako zasmetao pokrenuli su peticiju na stranici CitizenGO te su prikupili 40.900 potpisa za njegovo uklanjanje. Coca Cola je nakon toga pokleknula.

U peticiji se navodi da Coca Cola "promovira homoseksualnost i prijeti moralu javnosti jer su homoseksualni odnosi protiv zakona prirode i morala, dok je obitelj temelj za preživljavanje nacije.

"Mađarska štiti brak kao dobrovoljnu zajednicu muškarca i žene", navodi se u tekstu i dio mađarskog zakona.

Iako su reklame uklonjene, direktorica kampanje na CitizenGO stranici Eszter Zaymus tvrdi da je to tek pola posla. Naime, umjesto dvojice muškaraca, sad su tu plakati s porukom "Love is Love" u duginim bojama. Zaymus je pozvala građane na bojkot Coca Cole koja prema njenim riječima promiče homoseksualnost.

Sporni plakat se u Budimpešti pojavio početkom kolovoza, a odmah su ga osudili istaknuti pripadnici stranke Viktora Orbana. Dopredsjednik stranke Istvan Boldog naglasio je da će bojkotirati Coca Colu zbog reklame.

"Homoseksualni lobi zauzima Budimpeštu, ne ostavljajući prostora da ovo izbjegnemo", požalio se desničarski portal Pesti Sracok.

 

 

Mađarska vlada podržava bojkot 

Orban je napisao na Facebooku: "Odbacujem kampanju Coca Cole. Dok vaši provokativni plakati ne budu uklonjeni iz Mađarske, ja neću piti vaše proizvode. Što tražim i od ostalih. "  

Konzervativna stranka Mi Hazánk  je 13. kolovoza održala prosvjed ispred sjedišta kompanije u Dunaharaszti. U svibnju je predsjednik mađarskog parlamenta László Kövér  izjednačio usvajanje djece od strane homoseksualaca s pedofilijom.

Orbánov šef osoblja Gergely Gulyás komentirao je Kövérove primjedbe: "Paralelu mogu naći samo u jednom aspektu: U oba slučaja (pedofilija i posvojenje od strane LGBT parova) interesi djeteta ostaju u pozadini, a fokus je na interesima posvojitelja koji su, usput, nesposobni da imaju vlastito dijete. Mislim da je to zapravo ispravno."

Predstavnik korporacija Coca Cola je, kako prenosi CNN, u prvim danima bojkota dao iduću izjavu: "Kao dugogodišnji zagovornici LGBTQI zajednice, vjerujemo da svatko ima pravo voljeti osobu koju odabere. Kampanja koja se trenutno vodi u Mađarskoj odražava ove vrijednosti".

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa, kako bi smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost Indexovih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima, niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara