Mercedes-Benz Vision GST je spreman za proizvodnju
MERCEDES u Detroitu početkom iduće godine predstavlja sve svoje novitete među kojima je svakako najzanimljivija najvjerojatnije konačna izvedba modela Vision GST.
Mercedes je još jedno iznenadio automobilski svijet i pokazao da ima dovoljno hrabrosti da stvori još jednu klasu. Ionako bogata gama modela uskoro će biti obogaćena još jednim naoko originalnim modelom. Njegovo puno ime je Vision Grand Sports Tourer, a predstavlja kombinaciju luksuzne limuzine, karavana, a u nekoj mjeri čak i SUV-a.
U Mercedesu naglašavaju da je razvoj serijskog modela u poodmakloj fazi, te da će primjerak izložen u Detroitu biti vrlo blizak serijskoj izvedbi, čiji prvi primjerci će se na cesti pojaviti početkom 2005. godine. Treba imati na umu da je koncept prvog Visiona predstavljen 2002. godine i zapravo je teško se sjetiti da je jedan donedavno konzervativni proizvođač u tako kratkom roku razvio potpuno novi model.
Ujedinjavanjem karakteristika najpopularnijih karoserijskih izvedbi zapakiranim u eleganciju visoke klase čine Vision GST modelom bez konkurencije. Tako barem tvrde čelnici tvrtke i pri tome kažu: «Novi Vision GST je markantni i praktični karavan koji se može podičiti obiljem prostora, komfora i snage. To je model kojim ćemo otvoriti novi segment, a možda čak i lansirati potpuno novu obitelj Mercedesovih modela».
Doista se mora priznati da model nudi nešto novo i dosad neviđeno. Tako npr. inteligentno uređenje interijera dopušta smještaj čak šest putnika, što je svojevrsni rekord u klasi. Pri tome treba imati u obziru da je riječ o poslovnom automobilu, gdje je kabina opremljena komfornim sjedalima dizajniranim po najvišim kriterijima. Zbog što bolje percepcije treba spomenuti da razmak između naslona prednjih sjedala i sjedeće površine stražnje klupe iznosi čak 920 mm.
Interijer je naravno bogato opremljen. Svaki red sjedala raspolaže zasebnim DVD/CD playerom, a LCD zasloni u boji se nalaze u naslonima za glavu na prednjim sjedalima, te na središnjoj konzoli između sjedala u drugom redu. Ukoliko postoji potreba za prijevozom veće količine tereta, stražnja sjedala je moguće izvaditi što oslobađa ukupno 2.030 litara tovarnog prostora.
Izloženi primjerak pokreće dizelski hibrid, koji je premijerno predstavljen u Tokiju s konceptom F500. Agregat karakterizira i do 20 % niža potrošnja od CDI generacije motora. Dizel-električna propulzija se sastoji iz V8 dizelskog motora snage 184/250 kW/KS i elektromotora nazivne snage 50 kW. Ukupna instalirana snaga iznosi 234 kW, a podaci o isporuci okretnog momenta su još impresivniji. Maksimum iznosi čak 860 Nm, pa ne čudi što golemo vozilo do 100 km/h stiže za 6.6 sekundi, a krajnja brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.
I za kraj spomenimo da je automobil postavljen na kotače promjera 21 inč, a za vrhunski komfor se brine AIRMATIC zračni ovjes.
Uz dotični automobil, Mercedes u Detroitu izlaže novi SLR McLaren za koji u SAD-u postoji iznimno veliki interes. Tu je i nova E klasa u snažnoj 320 CDI izvedbi, luksuzni dizelaš kojim Mercedes želi promovirati modernu dizelsku tehnologiju.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati