Mnoštvo noviteta na Seoul Motor Showu
KOREJSKA automobilska industrija svakim danom postaje sve važniji faktor na svjetskom planu. Proporcionalno sa jačanjem ugleda, osnažila je i nacionalna izložba, u svijetu malo poznati Seuol Motor Show.
Brojni atraktivni izlošci, oko 800.000 posjetitelja i ugovoreni poslovi u vrijednosti većoj od 500 milijuna USD stavljaju korejsku manifestaciju uz bok daleko razvikanijim salonima.
Naravno, najzastupljenije su domaće marke. Tu prije svega mislimo na Hyundai i korporaciju GM Daewoo, kojima se smješi svijetla budućnost. Oba predstavnika su uz predstavljanje nekih novih modela, velik dio prostora dala konceptima kojima najavljuju skori proboj na najzahtjevnija tržišta.
Hyundai
Glavna zvijezda štanda Hyundaia je svakako koncept pod nazivom HIC, koji u potpunosti opravdava središnji slogan štanda «Dreams on wheels». Ime svojevrsnog nasljednika koncepta HCD-7 ustvari je kratica za «High-technology Intelligence Coupé», a riječ je o vozilu na kojem su primijenjena najmodernija tehnološka dostignuća.
HIC je nastao na platformi, u Koreji poznatog, luksuznog modela XG, a pokreće 3.5-litreni V6 benzinski agregat snažan 145 kW. Automobil je opremljen sustavima, koji bi u bliskoj budućnosti mogli ući u širu primjenu. «Pametni tempomat», koji konstantno drži odstojanje u odnosu na vozilo ispred sebe, Nightvision sustav za vožnju noću, i kompletan nadzor okoline putem nekoliko kamera najzanimljiviji su noviteti ugrađeni u ovo vozilo.
Za moćan nastup, uz futuristične linije, pobrinuli su se i nekoncvencionalni gabariti. Naime, HIC je dugačak 4,75 m, u širinu se razvukao skoro dva metra, a visok je tek 1,30 m. Međuosovinski razmak iznosi pristojnih 2,7 m, a vozilo je postavljeno na velike kotače promjera 20 inča.
Naravno, i unutrašnjost je uređena odgovarajućem stilu. Ispred vozača nalazi se inovativno dizajbniran upravljač, a svim parametrima upravlja se pomoću sustava sličnog BMW-om i-drive sustavu.
Uz HIC Hyundai je posjetiteljima ponudio još dva interesantna izloška. Jedan je Coupe Aero, nastao na osnovu trenutno aktualne generacije Coupea, a drugi Santa Fe Mountaineer, robusnija izvedba popularnog SUV-a.
Daewoo
Došavši pod kapu GM i riješivši se bremena dugova, Daewoo okreće novu stranicu u svojem razvoju. Nakon Nubire i Kalosa na red dolaze koncepti, pa se Daewoo u Seoulu predstavio sa dva interesantna projekta, kojim najavljuje skori proboj u dosad nezastupljene segmente.
Flex je koncept velikog monovolumena nastao po uzoru na novi Renault Espace. Prednji kraj, posebno maska hladnjaka, odaje sličnost sa dosadašnjim konceptima, dok stražnji kraj vozila pomalo podsjeća na francuske novitete (Avantime).
Pogled na bok vozila otkriva krajnje čiste i jednostavne linije, čak pomalo dosadne. Pažnju jedino privlače detalji, kao što su kvake vrata. Dok će serijski model najvjerojatnije zadržati vanjski dizajn koncepta, to sigurno neće vrijediti za uređenje putničkog prostora.
Začuđujuće tanka sjedala oslobađaju mnogo dragocjenog prostora, a cjelokupnu unutrašnjost karakterizira moderan i hladan osjećaj ostvaren primjenom visoko poliranog metala i nekoliko LCD zaslona.
Flex može prevesti do devet putnika koji će uživati u kompletnoj multimedijalnoj ponudi.
Vozilo pokreće moderan trolitreni common-rail V6 dizelaš maksimalne snage 142/194 KS pri 3.600 o/min i okretnog momenta od čak 400 Nm pri 2.000 o/min.
Oto je drugi koncept Daewoo koji se predstavlja kao hibrid dvaju naizgled oprečnih segmenata, SUV klase i coupea. Činjenica da se dizajnerski u potpunosti razlikuje od Flexa, pohvalna je za marku, koja donedavno nije znala napraviti oku ugodan automobil. Oto veličinom odgovara klasičnom SUV modelu, kao što je Toyota RAV4, ali zato može prevesti čak sedam osoba. Stražnji par vrata vješto je kamufliran, pa bočne linije vozila više odgovaraju coupe izvedbi. Inače, Oto je dugačak 4,474 m, širok 1.897 m i visok čak 1,71 m.
Na prednjoj armaturi nalazi se nekoliko LCD zaslona u boji, koji vozača opskrbljuju svim važnijim informacijama. Sjedala se naravno mogu preklapati i preslagivati u velikom broju kombinacija, što vozilu osigurava višenamjenski karakter.
Oto pokreće benzinski 2.5-litreni V6 agregat maksimalne snage 117/159 kW/KS pri 5.800 o/min i okretnog momenta od 240 Nm pri 4.000 o/min.
Za razliku od koncepta Hyundai, Daewoo-vi izlošci puno su bliže serijskoj proizvodnji, pa bi tako Flex i Oto, pod drugim imenima (nadamo se) uskoro mogli zaploviti prometnicama širom svijeta.