Motorne sanjke na ruski način
SEVER-2 je bio ključni igrač u povezivanju sjevernih ruskih regija. Kao što to Rusima priliči, pogon je bio avionski.
Tijekom 1950-tih tijekom ruske ekspanzije javila se potreba za prometalom kojem snijeg i niske temperature neće biti nepremostiva prepreka. Uvijek snalažljivi Rusi pribjegli su najjednostavnijem rješenju, koje je podrazumijevalo maksimalno iskorištenje postojećih kapaciteta.
Za ideju je bio odgovoran projektni biro Kamov, poznat po brodskim helikopterima. 1959. godine prometalo je konačno razvijeno, a radilo se o derivatu motornih sanjki, automobila i zrakoplova. Naime, Sever-2 je razvijen na osnovi legendarnog ruskog automobila, modela Pobeda (GAZ-M20). Pokretao ga je avionski motor (AI-14) snažan 260 KS uz pomoć kojeg je na snijegu postizao brzine veće od 40 km/h.
Prema nekim informacijama, njegova unaprijeđena izvedba postizala je brzine i do 140 km/h. Osim brzine, jednako važna, ako ne i važnija, bila je otpornost na niske temperature. Sibirska neman navodno je bez problema radila na temperaturama nižim i od -50 stupnjeva Celziusa.
Četiri godine kasnije na scenu stupa i Ka-30, koji je osim zimskih zadaća uz minimalne preinake odrađivao ljeti, ploveći jezerima poput hidrokrilca. Do 1970. godine Rusi su raspolagali izvedbama za specijalne namjene kao što su hitna pomoć i ostale interventne službe.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati