Najskuplje stvari na svijetu: Svi su ludi za kamenčićima koji blješte!
NA KONCU materijalnih stvari od kojih mnogima oči iz duplji ispadaju zbog njihove "provokativne ljepote", poput Gucci naočala ili Rolexa, nalazi se tek pokoja sitnica koju oni koji doista imaju novaca punih džepova smatraju vrijednim divljenja. Tko je i zašto pojedine materijalne stvari procijenio, ili možda precijenio, nije bitno. Bitno je da postoje, da bliješte i da ih svi žele. Kao takve podcrtavaju nečiju bitnost i ugled u društvu, a kad bi se sve to lijepo banaliziralo, dobio bi se sljedeći rezultat - svi su ludi za kamenčićem koji bliješti! A taj će kamen u mnogim ljudima probuditi najgoru karakteristiku - proždrljivost i pohlepu koji potiču na krađu, laž, prijevaru, "lažnu" udaju, pa čak i ubojstvo.
Tako je jedan dan "biti dio jeta seta" imati Rolex, drugi imati neki cool gadget na uredskom stolu za kojim sline svi oni slinavci koje ugnjetavani vlasnik gadgeta tad samodopadno promatra i pobjedonosno stišće šaku pod stolom, a treći piti kavu u centru u društvu Modnog Mačka. Naime, bitno je "ono što se fura", ono što neke za nekoliko koplja baca ispred gomile prosjećnika koje zbog te činjenice frustracija svakim danom sve više proždire. A fura se i Picasso, nogometaši, WAG's, zlatne "šuze", Cézanne, Shakespeare, kava na Cvjetnom i antikviteti s Britanca. Međutim, koliko je onih koji ih kupuju samo zato - jer to svi žele? Koliko vlasnika Picassove slike je kupilo tu sliku zbog Picassa, akvarela i hvalospjeva kubizmu, a koliko njih zato da svijet vidi kako su dovoljno drski da nad kuhinjskim stolom drže nešto tako veliko kao što je Picasso? Ma, sve za status, konstatirat će mnogi.
Za primjer, najskuplji autogram na svijetu je onaj pisca Williama Shakespearea. Postoji šest kopija u svijetu i niti jedna zasad nije prodana. Ukoliko nekoga zanima Williamov autogram neka za 18 slova pripremi 5 milijuna dolara, što je početna cijena. Ili pak, grudnjak "Crvena vruća fantazija" koji je izradio Robert Mouawad od 1300 pažljivo izvezenih dijamanata, a koji košta 15 milijuna dolara. Pored toga se stvari iz najskupljih dućana u Zagrebu čine gotovo smiješnima, ali tako živi "pravi jet set". Sve djevojke koje vole modu, a takva je većina, jedino što mogu je sliniti nad haljinom koju je 2004. godine Samantha Mumba odjenula na premijeri filma Spider-Man 2. Cijena haljine je pet milijuna dolara, a ručno ju je izradio Scott Henshall kojem je trebalo nekoliko mjeseci je izradi od tri tisuće dijamanata u obliku paukove mreže. U galeriji je odabranih dvadesetak najskupljih stvari na svijetu uključujući scenarij, čokoladu, hotel, kućni ljubimac, vodu bikini ili čak bubrežni kamenac.
L.V.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati