Novi Avensis – Toyotin kandidat za kralja sigurnosti
NA PROLJEĆE ove godine Toyota će lansirati novu generaciju Avensisa. U potpunosti podređen europskom ukusu, Avensis nastavlja trend započet na Yarisu. Atraktivniji dizajn uz već poslovične odlike ove japanske marke trebao bi Avensisu osigurati značajnije mjesto na europskoj sceni.
Kao i dosad Avensis će biti dostupan u nekoliko karoserijskih izvedbi. Najpopularniji sedan, izvedba sa 4 vrata klasičnog stražnjeg kraja, činiti će glavninu prodaje, dok će oni zahtijevniji na izboru imati Liftback (5 vrata) i Wagon (karavan) izvedbu.
Naravno, kao i dosadašnji bestseleri, Corolla i Yaris, i ovaj model će se proizvoditi u Europi. Avensis je u potpunosti osmišljen na «starom kontinentu» pa i ne čudi što se svojim karakteristikama toliko približio europskoj konkurenciji.
Dizajnerski gledano, model se drastično razlikuje od prethodnika. Dok su prethodniku predbacivali da izgleda kao krajnja konfekcija i derivat nekoliko europskih modela, novi model bi mogle zadesiti usporedbe sa novim modelima u klasi, kao što je Opel Vectra, pa čak i Audi A4. Ruku na srce, Avensis u potpunosti prati trendove, a to je «tumpasti» dizajn.
Osjetni porast doze elegancije prate i povećani gabariti vozila, pa tako sada Avensis u duljinu broji čak 4,63 (+ 11 cm), a u širinu 1,76 (+ 5 cm) metra. Visinom od skoro 1,5 m svrstava se u najviše modele u klasi, što za sobom zasigurno donosi i veći komfor u unutrašnjosti.
Samo jedan pogled u putnički prostor dovoljan je da bude jasno da i ovaj model krasi visok stupanj kvalitete po kojem je Toyota poznata. Poboljšanje u ponudi prostora najočitije je straga, što je dobiveno postavljanjem vozila na novu platformu 7 cm dužeg međuosovinskog razmaka. Bez obzira za koju se izvedbu odlučili, na raspolaganju ćete imati čak 520 litara prtljažnog prostora. Razlika je samo u praktičnosti, jer ćete karavanom (preklapanjem do 1.500 l) moći prevesti i glomazniji teret.
Naime, kod sedana funkcionalnost je ograničena dimenzijama poklopca prtljažnika, koji iako duboko usječen u branik, nije dovoljno velik. Tada se kao kompromis nameće hatchback izvedba. Svaki dio putničkog prostora izrađen je iz fine plastike, a sjedala su presvučena tkaninom zavidne kvalitete.
Potpuno nova mehanika donosi osjetno bolje performanse. Novi Avensis je osjetno stabilniji i udobniji, što postignuto, između ostalog, širim tragom kotača i visoko-učinkovitim ovjesom. Neki djelovi preuzeti su sa sportske Celice, pa je daljnji komentar suvišan.
Putnici će, uz vrlo nisku razinu buke, moći uživati u bogatijoj serijskoj opremi. Ljetnu vožnju olakšati će dvozonska automatska klima, dok će se audiofili najviše veseliti kapacitenom audio-sustavu nastalom u suradnji Philipsa i Technicsa. Oni željni doplate na izboru će, uz satelitsku navigaciju imati i poduži spisak sitnica koje olakšavaju svakodnevnu vožnju.
Možda najveći odmak učinjen je na polju aktivne i pasivne sigurnosti. Uz već spomenuti ovjes, automobil raspolaže svom silom elektronske potpore. ABS sustav u kombinaciji sa EBD-om brine se za zaustavljanje, a upravljivost je optimizirana ugradnjom Traction Controla i VSC-a (Vehicle Stability Control). U slučaju prometne nezgode putnike štiti ni više ni manje nego čak 9 (!!!) zračnih jastuka, među kojima svakako treba izdvojiti zračni jastuk koji štiti koljena.
Kad su u pitanju motori, kupci će moći birati između tri benzinska i (nažalost) samo jednog dizelskog agregata. Benzinska gama starta sa 1.6-litrenim VVT agregatom (110 KS, 150 Nm), a nastavlja se 1.8 VVT od 129 KS i 170 Nm okretnog momenta. Za top izvedbu predviđen je dvolitreni agregat od 147 KS i 280 Nm, koji vozilu omogućava koketiranje sa sportskim performansama. 2.0 D-4D dizelaš (116 KS, 170 Nm) poznat iz ostatka game biti će jedina dizelska izvedba u ponudi, što bi se moglo osjetno odraziti na prodaju.
Kada stigne u travnju u Hrvatsku, novi Avensis će se nuditi u limuzinskoj i karavanskoj inačici, a ponuda će startati sa cijenom od 19.500 €, što ne predstavlja značajan odmak od trenutno aktualnog modela.
Index.hr Galerije: Toyota Avensis
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati