Otkriveni divlji zahtjevi megabogatih gostiju u hotelima s 5 zvjezdica

Otkriveni divlji zahtjevi megabogatih gostiju u hotelima s 5 zvjezdica
Foto: Instagram

KAD JE katarski šeik pitao konsijerža u hotelu Raffles Dubai da mu dostavi poklon za ženu, on je odgovorio: "Naravno, gospodine. Kakav poklon?"

"Rolls Royce Ghost, najnoviji model", odgovorio je šeik i zatražio da bude dostavljen do sljedeće večeri.

Bilo je to 2012. godine. Harold Abonitalla, danas glavni konsijerž u hotelu Habtoor Palace, smatra da mu je to bio najzahtjevniji izazov u 14 godina tog posla, piše CNN.

"Bilo je napeto", prisjetio se. Bio je četvrtak navečer, a petkom, koji je u Dubaiju glavni dan vikenda, većina trgovina je zatvorena. Požurio je u izložbeni salon Rolls Roycea i do 20 sati pokupio je Ghosta. No kako će vozilo od 300 tisuća dolara prevesti 400 milja do iduće večeri?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Meet our Chief Concierge Harold who is the key to everything in the city!

A post shared by Habtoor Palace (@habtoorpalace) on

U mreži svojih kontakata pronašao je kolegu konsijerža čiji je ujak radio u špediciji. On mu je pomogao osigurati avion koji može prevesti automobil. "To će koštati 350 tisuća dirhama (oko 620 tisuća kuna)", rekao je Harold gostu. "Nemoj mi govoriti o tome, samo napravi to", odgovorio mu je šeik.

Zlatni ključevi

Napraviti korak više za goste kako bi im ispunili zahtjeve glavna je odlika bilo kojeg člana Les Clefs d'Or, međunarodne udruge elitnih konsijerža. Prepoznatljivi su po paru zlatnih ključeva na reveru, a mreža uključuje 80 zemalja i ima otprilike 4000 članova.

Ela Lanzanas, šefica konsijerža u hotelu s pet zvjezdica Fairmont Dubai i spomenute mreže, jednom je morala pronaći libanonsku frizerku, uvjeriti je da otkaže zakazane sastanke i unajmiti brod kako bi gosta mogao odvesti na trodnevno krstarenje na koje je išla i frizerka.

"Rekla je da neće imati vremena za salon nakon krstarenja, a čeka je otmjena večera", prisjetila se.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fairmont Dubai (@fairmontdubai) on

Clefs d'Or to su joj omogućili. "Najvažnija stvar mi je ispuniti hitne zahtjeve i usrećiti gosta", kaže Ela. "Dama je bila vrlo zadovoljna svojom frizurom."

Pružanje "čistog luksuza"

"Konsijerži će prihvatiti svaki zahtjev sve dok je on moralan, legalan i - moguć", opisuju se na LinkedInu.

"Luksuz je u krvi Dubaija", kaže Abey Sam, predsjednik Lef Clefsa Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Gosti su mu jednom dali neoznačenu i gotovo praznu bočicu parfema. Donijeli su je u Dubai prije nekoliko godina i nisu se mogli sjetiti gdje su kupili parfem. Sam kaže da Dubai ima više od 200 parfumerija - no nijedna od njih nije imala taj. Zatim je odnio parfem proizvođaču, koji je prema kemijskom sastavu na bočici rekreirao taj parfem.

"Kad sam im ga dao, bili su oduševljeni - proveli su četiri dana tražeći ga", kaže Sam. "To su izazovi s kojima se nosite, a ako ste dobar konsijerž, možete ih ispuniti."

"Ako se pojavi novac, svi slušaju", kaže Abonitalla razmišljajući o tome kako se ispunjavaju najluđi zahtjevi gostiju. "Gosti s manjim budžetom su oni koji mogu biti izazovniji", kaže.

Postoje gosti koji koriste Instagram i planiraju posjet prije nego što stignu. "Znaju o čemu govore, istražili su mjesto, znaju što mogu očekivati i pokušavaju 'ugurati' konsijerža u sve svoje kontakte kako bi mogli dobiti popuste za ovo i ono."

Konsijerži i tehnologija

Razvoj tehnologije posao konsijerža učinio je kompetitivnijim. Bore se protiv Googlea i Instagrama pa moraju paziti na otvaranja top restorana, izložbi i drugih atraktivnih lokacija u gradu.

No Sam vjeruje da to podiže standard. "Morate znati više od gosta", kaže. "To nas čini kompetitivnijima i energičnijima kako bismo znali sve o onome o čemu pričamo."

U hotelu Renaissance Downtown u Dubaiju konsijerži su poznati kao "navigatori". Prodaju se kao "lokalni stručnjaci" koji vam mogu reći sve ono što vodiči ne mogu.

Cleatus George, glavni navigator hotela, kaže da je to odgovor na promjene trendova i zahtjeve da se pronađu skriveni dragulji umjesto uobičajenih turističkih mjesta.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Renaissance Downtown Dubai (@rendxb) on

"Gosti još uvijek traže mišljenje konsijerža i traže preporuke, no očekuju i osobnu uslugu - posebno kad vide zlatne ključeve - očekuju da će im biti isporučeno nešto izvanredno", kaže.

Jedno od Georgeovih najčudnijih postignuća bilo je kad je za gosta uspio nabaviti Gyokuro Genmaichu, rijetki japanski zeleni čaj od smeđe riže koji košta oko 16 dolara za 100 grama. "Bila je zapanjena", kaže on. "Rekla mi je da je tražila to posljednjih 4-5 mjeseci i da ga nigdje nije mogla naći."

Ekskluzivno članstvo

Postati član Lef Clefs d'Ora nije nimalo lako. Treba vam najmanje pet godina iskustva u gostoprimstvu, a osim toga, kandidati moraju proći sveobuhvatan proces ispitivanja i intervjua. 

"Gledamo njihovo znanje, vještine i stav", kaže Sam. "Koliko su strastveni, strpljivi i spremni na izazove i zahtjeve gosta."

No jednom kad ste unutra, nagrade su vrijedne svakog truda. Članovi imaju pristup međunarodnoj mreži konsijerža, koja pruža uvid u beskrajnu bazu kontakata koji će vam pomoći ispuniti zahtjeve gostiju.

Osim toga, to je i stvar prestiža. Sam se prisjeća kako je dobio svoje ključeve 2010. godine. "Prvo što ljudi primijete na vama su ključevi, a gosti vas odmah više poštuju kad ih vide."

"Postanete njihov najbolji prijatelj... Vi ste sve za njih kad odsjedaju u hotelu."

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara