PLAYlista - Nekonvencionalni omnibus probudio domaće kazalište

Foto: Nu:Write Theatre Festival

PROŠLOGA tjedna u MM centru zagrebačkog SC-a se održala najprije premijera, a zatim i tri izvedbe PLAYliste - omnibusa od osam kratkih dramskih komada i jednog plesnog, nastalog u suorganizaciji Nu:Write Theatre Festivala i Kulture promjene.

Omnibus se sastojao od dramskih komada: "Ona i on" (tekst: Ivana Gudelj, redateljica: Iva Srnec, glume: Ines Cokarić i Antonio Franić), "Melankolija" (tekst: Diana Meheik, redateljica: Frana Marija Vranković,glume: Ines Cokarić, Ivana Krizmanić i Antonio Franić), "Ono vani" (tekst: Marinko Koščec, redateljica: Morana Foretić, glume: Marija Tadić i Marko Cindrić), "Histerika" (tekst: Irena Čurik, redateljica: Ivana Čoh, glumi: Ivana Krizmanić), "Parobrod" (tekst: Lana Brčić, redateljica: Renata Carola Gatica, glume: Ines Cokarić, Antonio Franić, Vladimir Tintor i Marko Cindrić), "Otac & sin" (tekst: Jordan Cvetanović, redateljica: Iva Srnec, glume: Miran Kurspahić i Vladimir Tintor), "Samo na čas" (tekst: Beatrica Kurbel, redateljica: Ivana Čoh, glume: Csilla Barath Bastaić i Marko Cindrić), "Ona hoda sama kroz grad" (tekst: Ivor Martinić, redateljica: Irena Čurik, glumi: Romina Vitasović), "Plesna etida" (koreografira: Laura Kriefman, plešu: Iva Richtermoc, Karolina Šuša, Lara Culović i Elvis Hodžić, sviraju i pjevaju: Ana Bogdan, Goran Malić, Ivan Glasnović i Lana Brčić).

Jedna pjesma - jedna drama

Kako objašnjavaju sami organizatori, PLAYlista je nastala kao spoj tekstova mladih neafirmiranih, ali i etabliranih pisaca koji su svi dobili isti zadatak - izabrati svoju omiljenu pjesmu iz perioda jugoslavenskog Novog vala i napisati kratku dramu inspiriranu njome, ali u trajanju ne dužem od same pjesme. Na taj su način hitovi Haustora, Azre, Zabranjenog pušenja, Idola i EKV-a prvi put dobiti i svoje kazališno utjelovljenje.

I - eksperiment je uspio! Rezultat je bogata i živa dramska cjelina koja je u sat vremena otvorila i britko komentirala društvene pojave od otuđenosti, usamljenosti, samosvijesti, homoseksualnosti, do životne svakodnevice glumaca u vrlo uspjeloj, te najkompleksnijoj drami Parobrod, mlade spisateljice Lane Brčić. I sve to bez uvezene i danas sveprisutne političke korektnosti ("Nećeš dobiti Nagradu hrvatskog glumišta zato što si Srbin.", "A što ako ti jebem sina?")

Ravno u glavu

Sve kratke drame su jezgrovite i ne okolišaju - za to nemaju ni vremena. Međutim, očito je da je taj uvjet kratkoće dramske pisce, ali i redatelje potaknuo da u kratkom sadržaju kažu mnogo, tako da te mini-drame u stvari podsjećaju na kratke i mudre izreke koje ne govore uvijek što u kojoj situaciji treba učiniti, ali nas navode na razmišljanje koje je često duže i intenzivnije od onoga što je razmišljanju dalo povod. Suptilni završetak je Plesna etida u kojoj plešu Iva Richtermoc, Karolina Šuša, Lara Culović i Elvis Hodžić, a za koreografiju koje je odgovorna Laura Kriefman koja je na prošlogodišnjem Nu:Write Festivalu sudjelovala kao umjetnička producentica uzbudljivog londonskog West End kazališta Tristan Bates.

Publici zasićenoj često monotonog programa zagrebačkih kazališta (čast iznimkama) ovakav je nekonvencionalni projekt očito dobro sjeo. Sve izvedbe bile su popunjene do posljednjeg mjesta, a sudionike je na kraju dočekao iskreni aplauz. Umjetnički voditelj Nu:Write Theatre Festivala, mladi glumac Marko Cindrić koji je studij glume završio u Velikoj Britaniji tako je drugi put (prvi put prošle jeseni na međunarodnom festivalu nove drame Nu: Write Theatre Festival) ukupio mlade i progresivne kazališne umove s ciljem pomlađivanja i pokretanja novog vala domaćeg kazališta - na čelu s odličnim mladim dramatičarima koji se bore za svoje mjesto na kazališnoj sceni, često unaprijed rezerviranoj za neke druge, nažalost, prečesto diskutabilnog talenta i motivacije.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara