Turistička zajednica platila 700 tisuća kuna za spot koji izgleda kao plagijat

Turistička zajednica platila 700 tisuća kuna za spot koji izgleda kao plagijat

Foto: Index/YouTube

HRVATSKA turistička zajednica prije nekoliko dana predstavila je novi promotivni spot za Hrvatsku na velikom turističkom sajmu u Londonu. Ministar turizma Gari Cappelli i direktor HTZ-a Kristijan Staničić, obojica HDZ-ovi kadrovi, u medijima su se pohvalili kako je spot u kojem se većinom pojavljuju svjetski poznati hrvatski sportaši ujedno i humanitarnog karaktera, jer su promotori hrvatskih ljepota i turizma odlučili svoje honorare dati za liječenje bolesne djece. Režiser spota čija je produkcija koštala 700 tisuća kuna je Nevio Marasović, a partner u projektu je agencija BBDO Zagreb.

Dok su neki novim spotom oduševljeni, drugi su se žalili da se u njemu među poznatima koji promoviraju Hrvatsku nalazi samo jedna žena, glumica Zrinka Cvitešić, te da se spot previše fokusira na jadransku obalu, a premalo na kontinentalni dio Hrvatske.

No, zanimljivo je i to da novi spot HTZ-a opasno podsjeća na spot koji je IDS objavio još početkom svibnja ove godine. IDS-ov promotivni spot pod naslovom ''Valter Flego - Zajedno gradimo dalje! Sulla via del progresso'' nije baš posjećen na njihovom YouTube kanalu te ima samo oko tristo klikova. Ipak, s obzirom na neke očite sličnosti, čini se da je kreativni tim koji je radio na spotu za HTZ bio među onima koji su IDS-ov spot vidjeli.

Ista muzika na soundtracku


Muzika na soundtracku je ista, baš kao i koncept cijelog spota s izmjenom kadrova svakodnevnog života i istarskog župana Valtera Flege u akciji, čiju ulogu u spotu HTZ-a preuzimaju poznati sportaši. S druge strane, spot IDS-a je pun konkretnih podataka i brojki o životu u Istri i uspjesima IDS-ove vlasti, dok je spot HTZ-a utemeljen na općim frazama o ljepotama Hrvatske.

Čini se da i ovaj slučaj pokazuje da je Istra neprijeporno najbolji dio Hrvatske: ono što IDS proizvede kao svoj original, HDZ-ovci Cappelli i Staničić kopiraju i time se hvale kao novim genijalnim promotivnim spotom. To je zapravo logično, jer teško da bi HTZ mogao biti, primjerice, inspiriran nekim spotom njihovog vukovarsko-srijemskog župana Bože Galića, kojemu narod masovno bježi iz Slavonije dok Istra sustavno prosperira.

U svakom slučaju, možete pogledati oba spota pa i sami zaključiti postoje li sličnosti između njih.


HTZ-u smo pak poslali upit da se očituju o ovoj temi te ćemo njihove odgovore objaviti kada nam ih dostave.

 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara