Sonja Kovač nam je otkrila tajne svog posla: "Zarađivati se može jako dobro"
JEDNA od najpoznatijih domaćih blogerica i influencerica zasigurno je Sonja Kovač. Njen profil na Instagramu prati više od 350.000 ljudi, a toliku publiku izgradila je u tri godine. Osim toga, aktivna je i na YouTubeu te ima svoj blog.
"Zapravo sam jedna od rijetkih influencera koji imaju više platformi jer je jako teško voditi sve platforme jednakim intenzitetom. Svaka od tih platformi ima svoje prednosti i mane, ali baš iz tog razloga kada ih imaš sve možeš kompenzirati mane jedne s drugima, a i reklamirati jedne preko drugih i tako još širiti posao. Svaka objava i svaki posao je različit i nešto što ne bi moglo ići na Instagram može ići na YouTube ili obrnuto", pojašnjava nam.
Dodaje da svaka platforma preferira nešto drugo pa primjerice na Instagramu najbolje prolazi beauty i fashion tematika, dok na YouTubeu najbolje rezultate ostvaruju haulovi i vlogovi. Blogovi su sve manje popularni, ali su odlični za detaljnu obradu neke teme, priča nam Sonja.
"Moji pratitelji su većinom iz Hrvatske, a pored toga imam američke i europske followere pošto puno putujem, tako da ulazim u kategoriju domaćih i internacionalnih influencera. To su ljudi koji su pretežno zainteresirani za modu, kozmetiku i putovanja. Trenutno, moja najpopularnija platforma je Instagram, a nakon nje je YouTube", otkriva nam.
Priznaje da joj je to što je javnosti preko glume bila poznata otprije uveliko pomoglo u startu.
"U ovakvim vrstama poslova poznate ličnosti mogu izgraditi poslove brže od ljudi koji su anonimni, no to je kratkoročno ako niste dobri i kvalitetni u onome što radite. Ja bih rekla da je tajna mojeg uspjeha u velikoj upornosti, radnoj etici, profesionalnosti i strategiji. Jako je puno čimbenika koji utječu na uspjeh u poslu, nikada nije samo jedna stvar. A što se tiče popularnosti, mislim da nema tajne, kod popularnosti je uvijek stvar izazivaš li kod nekoga reakciju, kakva god bila, dobra ili loša, ali bez reakcije nema popularnosti", tvrdi.
Dodaje da je jako teško, ali trudi se održati balans i ostaviti određenu dozu privatnosti za sebe i svoje najbliže.
"Ponekad se pitam gdje bih bila i kojom većom brzinom bih napredovala da dajem više svog privatnog života u medijima i na društvenim mrežama. No to jednostavno trenutno nije moj stil, fokusirana sam na modu, kozmetiku i putovanja. Ako spontano s time dođe da je netko od ljudi oko mene u tom trenutku sa mnom, tako će biti objavljeni, i to isključivo onoliko koliko oni žele i koliko se ugodno osjećaju. Moj dečko, moji prijatelji i roditelji nisu javne osobe, njima nije prirodno biti pred kamerama i opustiti se, sve im je to još strano i ja ih potpuno razumijem i podržavam, postupno će s vremenom netko od njih biti opušteniji i bolje se osjećati po tom pitanju te će tako postupno i više moći sudjelovati. Ništa ne može ići na silu i to je ono što ljudi ne razumiju, svi bi sve na brzinu, ali stvar je u tome da je svatko drugačiji i ima svoj put, sve što je na silu i isforsirano može biti samo kontraefekt", kaže.
Kako kaže, smatra da je zdravije za odnos, bilo partnerski ili prijateljski, držati privatno odvojeno od poslovnog barem do neke granice.
"Naravno, u ovom poslu isto tako nije moguće baš skroz odvojiti privatno od poslovnog jer je to posao koji doslovno traje 24 sata tako da će sigurno biti kroz dan i privatnih trenutaka. Mislim da je najbolje imati neki dobar balans i za sada sam zadovoljna s tim balansom. Ne bih išla preko nekih granica dobrog ukusa i dubokih privatnih stvari", govori na.
Tvrdi da nema problema s hejterima.
"Ja uopće nisam kontroverzna osoba pa tu nema nekih polemika oko mojih djela. Danas ima toliko ljudi koje ljudi prate kako bi ih hejtali, ja sam presretna što to nije primjer sa mnom. Ljudi mogu birati koga će pratiti i ako im se sviđa što radim, pratit će. Ovi hejteri me većinom stalkaju (prate sve sa strane što radim, znaju sve o meni, a ne poprate me) i to mi je najsmješnije. Komentare svojih pratitelja na svojim društvenim mrežama ne samo da čitam nego svima i odgovaram pošto želim imati prisan odnos s ljudima koji me prate i mislim da je to iznimno važno za našu povezanost", ističe.
Tvrdi da shvaća zašto ljudi misle da influenceri ništa ne rade.
"Mogu shvatiti jer se radi o relativno novom zanimanju i ljudi još ne mogu shvatiti o čemu se tu zapravo radi. Zapravo je isto kako jedna televizija, novine, portal ili radio prodaju svoj oglasni prostor, samo ovdje sve radi jedna osoba sama. Zapravo nije ništa novo, samo su nove platforme oglasnog prostora, a to su društvene mreže. Ljudi prate određene ljude, vole ih i vjeruju njihovom izboru na društvenim mrežama. Što se tiče posla, ima ga kao i svatko tko ima svoju firmu, dakle radi se svaki dan, nema slobodnih dana, vrlo je velika obveza i odgovornost te se posao uvijek nosi doma ili je napravljen doma. Za jednu objavu najčešće treba par dana. Prvo se treba smisliti kreativka i strategija, nakon toga ide izvedba pa obrada i nakon toga objava. Od prve do zadnje stavke može proći i nekoliko dana", govori nam.
Istom logikom, jasno joj je i zašto ljudi koji se ne bave tim poslom misle da influenceri lažu o svojoj zaradi.
"Što se tiče zarade u ovom poslu, ona je strahovito individualna. Svi zarađuju različito. Ovisno o kvaliteti, koliko dugo radite ovaj posao, broju followera, profesionalnosti, statistikama, tržištu s kojega jeste, engagementu, kreativnosti, mogućnosti pregovaranja itd. Ima toliko puno stavki prema kojima se postavljaju cijene, isto kao i plaće u svakom poslu. Nije svatko učinkovit i kvalitetan kao netko drugi, a u ovom je poslu zaista jako puno faktora. Zarađivati se može jako dobro, ovisno o tome na kojoj ste razini i o svim gore navedenim faktorima, to najbolje možemo vidjeti po tome koliko zarađuju Kylie Jenner, Chiara Ferragni ili neke druge svjetske zvijezde", priča nam.
Brendovi najčešće kontaktiraju nju, jer kako sve radi sama, nema vremena još i kontaktirati brendove, a i misli da je najbolje kada brend kontaktira nju jer to znači da su dobili odlične preporuke i da žele ozbiljno surađivati s njom. Tvrdi da joj se puno stvari koje preporučuje na mrežama zapravo sviđa i nisu uopće sponzorirane.
"To su stvari, odjeća, kozmetika, hoteli i ostalo koje ja volim i koje volim podijeliti s ljudima koji me prate jer je super informacija. Ja volim vidjeti i pronaći zanimljive stvari pa onda tako i ja volim podijeliti. Ako je brend za mene dobar, ja ću to preporučiti, ništa što meni ne paše i nisam probala ili je glupo neću objaviti. Neću uopće objaviti, znači neću ni popljuvati (jer mislim da je to jednostavno nepotrebno). Što se tiče brendova s kojima radim, oni moraju zadovoljiti moje uvjete i ja moram vjerovati u te proizvode, a najbitnije je da moraju biti moj stil, moraju biti ja", kaže nam.
Jedna od suradnji koje je ostvarila ona je s Estée Lauder, koja se mnogima čini nedostižnom.
"Iskreno, ni ja nisam vjerovala za neke prve suradnje. Uvijek si pomisliš: Wooow, pa kako su mene izabrali? Ono što ja mislim da je najbitnije je u poslu je, ne to što ćeš ti raditi s nekim brendom jednom, već ako će isti brendovi kontinuirano htjeti raditi s tobom. Meni nema većeg priznanja od toga kada mi brend kaže koliko je zadovoljan sa mnom i da ponovno žele raditi sa mnom iznova i iznova. Iz tog razloga brendovi s kojima ja radim, a to su između ostalih Chanel, Estée Lauder itd., već godinu i više dana kontinuirano surađuju sa mnom na obostrano zadovoljstvo", priča nam.
Tjedni mode su najteži dio blogerske godine, a događaju se dva puta godišnje.
"Zato što je vrlo intenzivno i zahtjevno, puno ljudi, nakon što probaju jednu ili dvije sezone, odustanu. To zaista nije za svakoga. Prvo niša blogera mora biti modna i tu mora biti velika razina modne estetike i kvalitete kako bi se uopće mogle dobiti pozivnice za velike revije na prestižnim tjednima mode u New Yorku, Londonu, Milanu, Parizu. Između ostalog, svi tjedni ukupno traju mjesec dana jedni za drugima, i uključuju svaki dan po par revija i putovanja iz države u državu i s kontinenta na kontinent. Uz to sve treba konstantno snimati sadržaj za više platformi, još uz to i sponzorske sadržaje, kao i administrativne poslove i mailove održavati. Vrlo je intenzivno i stresno, ali meni je to jako zanimljivo i ako nisi istinski zaljubljenik u modu, to je jako teško izdržati", tvrdi.
Priznaje da ima ljubomore među influencerima.
"Mislim da je potpuno nepotrebna jer svatko je različit i zato mislim da zapravo ni nema konkurencije. Mjesta ima stvarno za svakoga", zaključuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati