Stiže nova Toyota Corolla
POMLAĐIVANJE Toyotine flote se nastavlja ubrzanim tempom. Nakon redizajna za monovolumenske izvedbe Avensisa i Corolle na red je došla i Corolla u kompaktnoj izvedbi.
Nova Toyota Corolla donosi napredak u gotovo svim domenama pa ne možemo reći da se radi o pukom zatezanju bora u svrhu koliko-toliko uspješnog plasmana na tržištu do dolaska potpuno novog modela. Najkraće rečeno, Corolla je dizajnerski osvježena, a najveća novost je proširenje ponude 1.4 D-4D dizelskim motorom od 90 KS.
U Toyoti se nadaju da bi njihov kompakt trebao u potpunosti udovoljiti europskom ukusu. Prodaja modela počinje tijekom lipnja, a očekuje se da će do kraja godine biti prodano ukupno 175.000 primjeraka, od čega 66.000 otpada na obnovljeni model.
Corolla – najprodavaniji automobil na svijetu
Prva generacija Corolle predstavljena je 1966. godine, kao prvi Toyotin automobil namijenjen široj svjetskoj populaciji. Prvih osam generacija modela steklo je mnoštvo poklonika širom svijeta, da bi uspjeh bio okrunjen proglašavanjem Corolle najprodavanijim automobilom na svijetu.
Velike promjene u Corollinoj povijesti nastupaju 2001. godine kada se kreće u razvoj 9. generacije modela. Prvi puta u povijesti je odlučeno da automobil bude razvijen prvenstveno za europsko tržište, a tek potom prilagođen potrebama ostalih svjetskih tržišta. Kvaliteta je podignuta na najvišu razinu, dolazi do evolucije dizajna, a prodaja raste na ukupnih 29 milijuna vozila do današnjeg dana.
Novo lice pobjednika
Promjene dizajna su minimalne, ali efektno izvedene. Minimalne izmjene prednjeg kraja u vidu nove maske hladnjaka, blage izmjene oblika svjetlosnog sklopa i ugradnje masivnijih odbojnika bili su dovoljni za usuglašavanje s ostatkom game. Automobil djeluje zrelije, a dojam masivnosti i niske siluete itekako će djelovati na raspoloženje kupaca kojima je Corolla namijenjena.
Na ostalim dijelovima vozila promjene su gotovo nevidljive, a minimalne izmjene su napravljene tek reda radi. Uostalom, automobil nakon tri godine egzistencije djeluje dovoljno svježe za hrvanje s nadolazećom konkurencijom. Uočljiva je tek nova grafika svjetala, dok su kod ostalih karoserijskih izvedbi promjene nešto opsežnije. Korištenjem rješenja viđenih na Yarisu, Corolli Verso i Avensisu, Corolla je dobila nešto skladniju formu, što potvrđuje i smanjivanje koeficijenta otpora zraka na odličnih 0.29.
Stoga su Toyotini stručnjaci puno više pažnje posvetili oku neprimjetnim preinakama, koje će se itekako odraziti na komfor u vožnji. Na prvom mjestu je svakako minimalizacija vibracija i poboljšanje zvučne izolacije, što je učinjeno uporabom specijalnog troslojnog stakla za vjetrobran, korištenjem bolje izolacije, te smanjivanjem zračnog raspora između konstrukcijskih dijelova.
Kako je kod Corolle Verso velika pažnja posvećena aktivnoj i pasivnoj sigurnosti, realno je očekivati da će i njena kompaktna izvedba pucati na najviše ocijene pri EuroNCAP-u. Jedna od novosti je svakako dostupnost cjelokupne elektronske potpore (VSC, TRC, BA) bez obzira na motornu izvedbu, što je rijetkost u kompaktnoj klasi. Potpuna zaštita putem zračnih jastuka i zavjesa obogaćena je dvostrukim (svjetlosna i zvučna signalizacija) sustavom upozorenja za korištenje pojaseva.
Kvalitetna izrada posebno je uočljiva u putničkoj kabini, koja je na novom modelu dobila još kvalitetnije materijale i bogatiju opremu. Sve izvedbe imaju popuno novi upravljač i kontrole ventilacije, a ovisno o paketu opreme mijenjaju se boje interijera. Skuplje izvedbe (Sol, T Sport) serijski se isporučuju s elektrokromatskim središnjim retrovizorom i senzorom za kišu (automatski rad brisača), a kao opcija se nudi potpuno novi navigacijski sustav s touch-screen funkcijom.
Uz poznate pakete opreme Corolla će od lipnja biti dostupna i sa sportski nastrojenim Sport paketom opreme namijenjenom mlađoj publici. Paleta dostupnih boja je udvostručena, pa kada se svemu doda novi motor, broj mogućih kombinacija se značajno povećava.
Novi dizelski motor
Ponuda benzinskih motora je ostala neizmijenjena, što će reći da će se nuditi tri motora i to 1.4/97 KS, 1.6/110 KS i 1.8/192 KS. U ponudi dizelaša povučen je 2.0 D-4D od 90 KS, kojeg je zamijenio 1.4 D-4D od 90 KS u kombinaciji s novim 5-stupanjskim M-MT ručnim mjenjačem.
Novi dizelski motor biti će pravi mamac i na našem tržištu. Motor iz 1.4-litre obujma razvija 66/90 kW/KS pri 3.800 o/min uz 190 Nm okretnog momenta pri 1.800 o/min. Usporedimo li ga sa dosadašnjim 2.0 D-4D, tehnički podaci pokazuju da su performanse ostale gotovo iste (13.3 s,180 km/h) dok je istovremeno prosječna potrošnja goriva pala s 5.7 na odličnih 4.8 l/100 km. Motor težak svega 108 kg se od slabije izvedbe iz Yarisa razlikuje u pedesetak dijelova. Između ostalog posjeduje EGR recirkulaciju ispušnih plinova čime je smanjena emisija štetnih plinova na standard koji propisuje EURO IV norma.
Novi dizelaš biti će dostupan i u kombinaciji s M-MT ručnim mjenjačem kojeg pogone elektromotori. Mjenjač posjeduje tri moda rada, a pokazalo se da može reducirati potrošnju goriva za oko 2 %.
Dolazak modela na hrvatsko tržište je za sada nepoznat. Više informacija biti će dostupno nakon hrvatske premijere kada će biti formirane i cijene za sve izvedbe.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati