Što vam ne govore kada kupujete parfem
BILO da ste vjerni istom parfemu već godinama, eksperimentirate s mirisima ili će vam to biti prva kupnja parfema, ima nekih stvari koje morate znati, a o kojima vam nitko ili malo tko govori. Realno, kada se uputite u parfumeriju ili drogeriju po parfem, koliko informacija, savjeta ili sugestija dobijete i koliko vam one koriste? Prodavači doista ne mogu znati sve i bilo bi stvarno sebično očekivati da znaju sastav svakog parfema tim više što parfemi uglavnom nisu jedino što se nalazi u trgovini u kojoj rade. No, ipak postoje informacije koje biste trebali čuti ili znati pogotovo ako se prodavač iz nekog razloga ne može posvetiti samo vama.
Prvo i najosnovnije kada tražite neki parfem je da provjerite je li to uopće parfem. Parfem je samo jedan, a to znači da ima sastav s određenim postotkom esencijalnih ulja. Da biste bili sigurni da je miris koji kupujete doista pravi parfem to mora pisati i na ambalaži, dakle mora imati oznaku perfume. To znači da se radi o kategoriji mirisa koji u osnovnom sastavu sadrži između 18 i 30% esencijalnih ulja. Dio su premium kolekcija zbog čega se uistinu rijetki brendovi mogu pohvaliti da u svojoj ponudi imaju prave parfeme. Stoga prije nego izdvojite na stotine, ako ne i tisuće kuna, provjerite što plaćate, kvalitetu ili ime. Dobro pogledajte sve što piše na bočici ili kutijici i znajte da EDP ne znači parfem. Kratica EDP znači eau de perfume što bi u prijevodu značilo parfemska voda, a upravo takav proizvod svi najčešće nazivaju parfemom iako to nije.
EDP ili parfemska voda sadrži od 15 do 20% esencijalnih ulja i upravo u tu skupinu spada najveći dio mainstream mirisa. Ti mirisi imaju trajnost od pet do osam sati, za razliku od pravog parfema koji može trajati čak i do 24 sata! Usredotočite se na glavu notu parfema. Nju daju uglavnom donje i srednje note, one su te koje parfemu daju svojstvo, identitet. Zato bi bilo dobro da pitate koje su to i prema tome ćete vrlo brzo moći odrediti smjernice odabira mirisa za sebe. Tim više ako znate što volite i želite.
Ti se mirisi često opisuju kao duboki, zemljani i oni su zapravo, najtrajniji i njihov se miris osjeti najduže. Neke od najčešćih esencija koje se koriste kao donje i srednje note su vetiver, pačuli, sandalovina, cedar. Ništa manje važno za znati i doznati je kojoj grupi mirisa spada određeni parfem ili parfemska voda koju mjerkate. Sigurno već sada znate preferirate li takozvane lakše ili teže mirise, odnosno cvjetne, voćne, citrusne ili pak drvenaste, zemljane, začinske. Pitajte prodavača da vas uputi na one koji spadaju u grupe mirisa koje su vam draže.
Glavni parfumer Hrvatske Parfemske Kuće, Tomislav Vrbanec savjetuje što napraviti ako vam se ipak dogodi da ste u odabiru parfema prepušteni sami sebi. Naoružajte se informacijama, prije kupnje. Primjerice, volite li miris pačulija ili vetivera, znajte da morate birati zemljane parfeme. Ako ste više od teških, jakih mirisa onda još obratite pažnju na one koji sadrže začine poput muškatnog oraha, crnog papra, cimeta, klinčića, đumbira. Svakako uzmite u obzir i drvenaste mirise; bor, sandalovinu, čempres, cedar.
S druge strane, ako preferirate lagane mirise onda su za vas jasmin, ruža, neroli, geranij, svi ti cvjetni mirisi. Za voćne mirise ne treba previše mudrovati; grejp, naranča, limun, bergamot. Kamilica, lavanda, muškatna kadulja, ružmarin, bosiljak samo su neki biljni, a lagani mirisi. Osim toga, Tomislav uvijek ističe da čitate deklaraciju. Osim što ćete tako najbolje znati koji je sastav, bit ćete sigurniji i u kvalitetu parfema koji ćete odabrati. I da, uvijek si uzmite dovoljno vremena, ako je potrebno i nekoliko dana. Nanesite parfem na kožu i pustite ga da se razvije. Tek tada ćete osjetiti njegov pravi miris. Neka kupovina parfema bude ritual.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti