Tokijske premijere: Dojmovi s mjesta događaja (1)
VIŠEDNEVNI pohod na Tokio i jedan od najatraktivnijih svjetskih autosalona konačno nas je doveo i do glavnog razloga našem posjetu Zemlji izlazećeg sunca - automobilskim novitetima. Apsolutna zvijezda salona i jedan od najznačajnijih sportskih noviteta godina na odlasku je Nissan GT-R.
U odnosu na veliki broj predstavljenih koncepata, premijerno predstavljeni automobili nisu bili toliko brojni, ali se na salonu našlo nekoliko vrlo zanimljivih novih modela. Novi Nissanov sportski model GT-R, nova generacija Honde Jazz (u Japanu i još nekim zemljama taj se model naziva Fit) su zasigurno najveći noviteti. Obnovljenim verzijama vječitih suparnika, Subaru Impreza WRX STI i Mitsubishi Evo X nastavljaju svoje dugogodišnje nadmetanje. Jedina premijera europskog proizvođača je BMW M3 u Sedan izvedbi.
Prva zvijezda Tokya: Nissan GT-R
Naravno, glavni razlog je što japanski ljubitelji automobila već dugo čekaju na domaći sportski automobil vrhunskih karakteristika, koji će zaprijetiti europskoj konkurenciji vladarima ove klase. Gledanjem automobila na podiju nemoguće je dati konačnu ocjenu jednog sportskog vozila, ali ono što se može vidjeti djeluje vrlo obećavajuće.
Zanimljivo je da je Nissan GT-R svoj razvojni put počeo upravo na salonu u Tokyu kao koncept još 2001, a 2005. je predstavljen redizajn tog koncepta vrlo sličan ovom vozilu koje kreće u proizvodnju.
Glavni adut Nissana GT-R nije atraktivan izgled, nego vrhunska tehnička izvedba i iznimne performanse. Novi 3,8-litarski V6 motor daje 353 kW (480 KS) pri 6.800 o/min, te ima okretni moment od 588 Nm u širokom rasponu od 3.200 do 5.200 o/min. Ugrađena su dva IHI turbopunjača, po jedan za svaku stranu V6-ice.
Zbog boljeg rasporeda masa, mjenjač nije smješten naprijed uz motor, nego pored stražnje osovine, zajedno sa stražnjim diferencijalom. To nije novo rješenje, prvi put je primijenjeno još 1950. godine kod modela Lancia Aurelia, te se s promjenjivim uspjehom kroz godine koristilo na raznim vozilima. Od automobila koji se još mogu ponekad vidjeti na našim cestama, sličnu izvedbu su koristili Porsche 924/928/944, Alfa Romeo 75 i Volvo serija 300. Za razliku od navedenih vozila, GT-R nema stražnji nego integralni pogon, tako da postoji još jedna osovina koja se vraća od mjenjača prema prednjim kotačima.
Prema nekim reportažama, GT-R su na završnim tvorničkim testiranjima uspoređivali s Porscheom 911 Turbo, od kojeg GT-R ima gotovo upola manju cijenu, a po performansama su podjednaki. GT-R uz masu od 1.740 kg i izvrstan aerodinamički koeficijent (Cd = 0,27) ubrzava do 100 km/h za 3,5 sekundi, a maksimalna brina mu je 311 km/h. Ovim brojkama nadmašuje većinu konkurencije.
U svakom slučaju radi se o automobilu koji će obilježiti godine koje dolaze, baš kao što su to učinile prethodne generacije modela. Čestitke Japancima i dakako Nissanu!
Foto i tekst: D.U.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati