Treba li za hit pokazati rit?
"TREBA li za hit pokazati rit?" šaljivi je moto projekta "pop stereotipi" kojim u Sloveniji njegovi autori pozivaju mlade da uspostave distancu prema spotovima koji uspješnice promoviraju golotinjom izvođača i pratećih skupina te iskrivljenim odnosom spolova.
"Žene se u videospotovima muških izvođača prikazuju kao pasivna bića bez inteligencije i osobnosti, kao obnaženi ukrasi muškaraca kojima masiraju potplate ili toče šampanjac ili pred njima izazovno plešu. Nisu bolji ni videospotovi izvođačica koje same sebe predstavljaju kao seksualne objekte i zavodnice, često uz pratnju obnaženih plesačica", navode autori projekta, koji, između ostalog, predstavljaju i u školama kako bi pedagoge i učenike upozorili na stereotipe i seksizam u komercijalnoj muzici i njezinoj prezentaciji na YouTubeu i društvenim mrežama.
Poznate pjevačice naprosto se natječu koja će više šokirati gledatelje i slušatelje, primjerice Nicky Minaj, Miley Cyrus, Jennifer Lopez, Beyonce, Ariana Grande, Fergie, Kesha, navode autori projekta.
"Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno", naveli su u promotivnoj akciji projekta koju prate plakat i videospot slovenske skupine Šlajn.
Njihova pjesma "Ako hoćeš hit, treba pokazati rit" na šaljiv način upozorava na iskrivljene predodžbe koje o muškarcima, ženama, ljubavi i seksu širi videoprezentacija popularne glazbe te poziva da se prilikom konzumiranja takvih sadržaja "uključi mozak" i kritička distanca.
"Glazbeni videospotovi su najdostupniji dio popularne kulture koju apsorbiraju mladi. To je virtualni svijet koji mlada i neiskusna publika nekritički prihvaća kao stvarnost jer muzika ima velik utjecaj na njihovo razmišljanje i ponašanje", kazala je Tanja Rudolf iz nevladine organizacije koja podržava projekt.
Jedno pilot-istraživanje pokazalo je da mladi u Sloveniji od 12 do 18 godina najčešće slušaju pop, rock, hip-hop i elektronsku glazbu, a zabrinjavajuće je da nešto više od polovice anketiranih nije svjesno otvorenog seksizma i nerealnosti predodžbi o odnosu među spolovima koju dio komercijalne prezentacije te glazbe proizvodi, navode autori studije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati