Utrka za najbolju konzolu 2020. bi mogla biti napeta

Utrka za najbolju konzolu 2020. bi mogla biti napeta
Foto: Press

ZAKAZAN je novi "rat konzola". Naime, i Sony i Microsoft odnedavno imaju službeni početak prodaje konzola nove generacije, a PlayStation 5 i Xbox Scarlett će se pojaviti krajem iduće godine. PS5 u jesen ili zimu, a Xbox taman u vrijeme Božića.

I dok mediji već analiziraju koja će kompanija prodati više konzola, treba imati na umu da je Microsoft već nekoliko puta bio jasan oko toga da ih utrka u prodaji ne zanima (ili im barem nije presudna) jer glavna im je misija imati što više ljudi na svojim servisima. Nema sumnje da je isto u planu i Sonyju.

No, sad kad imamo više-manje sve potrebne podatke o tome što se krije "ispod haube", bit će lakše procijeniti koja bi vas konzola mogla više privući.

Kao i obično, obje su konzole približno snažne, ali postoje neke razlike.

Primjerice, PS5 će dobiti novi kontroler s opcijom haptičke reakcije (haptički uređaji omogućuju računalu da korisniku stvori osjećaj dodira), što znači da ćemo ubuduće imati više od klasičnog vibriranja.

"S haptičkim sučeljem imate veći raspon reakcija. Zaletjeti se u zid u nekoj auto utrci neće biti isto kao i srušiti nekog tijekom utakmice. Možete čak dobiti i osjećaj različitih tekstura kada trčite kroz travu ili kad se probijate kroz blato", poručuju iz Sonyja.

Isto tako, tipke L2 i R2 imat će mogućnost programiranja otpora, što će se, primjerice, osjetiti kod napinjanja luka kako biste odapeli strijelu ili ubrzavanja kada s asfalta skrenete na kameniti teren.

No, Microsoft također planira nešto slično sa svojim kontrolerom.

Obje će konzole imati snažne procesore (AMD-ov Ryzen) i grafičke procesore iz AMD-ove obitelji Navi (imaju mogućnost ray-tracing efekata što je, najjednostavnije rečeno, napredan način renderiranja svjetlosti i sjena ili još jednostavnije - sve će izgledati bolje), imat će SSD diskove (sve se brže očitava), a i podršku 8K rezolucije i osvježavanje od 120 Hz.

Sony je spominjao i podršku te 3D zvuk, a nastavit će i s radom na VR naslovima koji bi u sljedećoj generaciji trebao biti još bolji. Isprva će koristiti postojeći VR uređaj, ali kasnije bi se trebao pojaviti i potpuno novi koji će vrlo vjerojatno biti bežični. Microsoft se nije izjasnio što se VR-a tiče, ali postoji mogućnost da će biti kompatibilan s Oculus Riftom.

Međutim, nitko nije ni očekivao da se neće raditi o moćnim strojevima. Ono što ljude stvarno zanima i što je stvarno bitno su naslovi.

Kao prvo, bitno je istaknuti da će obje konzole imati podršku za starije naslove pa vlasnici većeg broja igara za starije konzole neće morati osvježavati svoje kolekcije. To, naravno, ne znači da i Sony i Microsoft neće nastaviti s praksom poticanja remasteriranja starijih naslova.

Iako je Sony oduvijek bio jači u jedinom bitnom ratu, a to je "rat ekskluziva", Microsoft iz godine u godinu postaje sve bolji, a i u ovom trenutku nemamo ni jedan legitimno jak naslov koji bi Sonyju osigurao osjetnu prednost. Primjerice, "The Last of Us 2", koji je ujedno i najbitniji naslov koji će se iduće godine pojaviti za PS, i dalje je igra za PS4 i vjerojatno će doživjeti tek kozmetička poboljšanja u eventualnom remakeu za PS5.

U obzir treba uzeti i sve popularnije streaming servise, a PlayStation Now i Microsoftov ekvivalent u vidu Xbox Game Passa još uvijek nemaju jasnu strategiju.

Google Stadia i Apple Arcade možda će unijeti neke promjene na tržištu, ali teško je povjerovati da će se to osjetno odraziti na dvije najpopularnije konzole.

A za kraj, tu je i treći sudionik utrke - Nintendo.

Njihov Switch postoji tek dvije godine pa je prerano i razmišljati o novoj konzoli. Ipak, šuška se da bi mogli izbaciti Switch Pro koji će imati tek poboljšani procesor.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara