Volvo 3CC – budućnost na dlanu

Volvo 3CC – budućnost na dlanu

VOLVO predstavlja u Šangaju na Michelin Challenge Bibendum koncept 3CC kojim daje svoj pogled na budućnost. Švedski automobil budućnosti krasi zanimljiv dizajn i obilje inovativne tehnologije sa samo jednim ciljem, a to je minimalizirati potrošnju energije.

Ispod atraktivne vanjštine krije se moderan električni pogon ostvaren kombinacijom litij-ionskih baterija i elektromotora. Baterije čija struktura je jednaka onima u prijenosnom računalu ili telefonu su smještene u podnici vozila, što je omogućeno odabirom sendvič konstrukcije sa slobodnim središnjim prostorom.

Performanse su više nego dobre. Vozilo s jednim punjenjem može preći oko 300 kilometara.
Maksimalna brzina iznosi 135 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje desetak sekundi. Ipak najveća prednost elektromotora je u isporuci okretnog momenta. Naime, maksimum je dostupan pri samom startu i konstantan sve do 3.500 o/min. Također, motor sudjeluje i u kočenju, pa je moguće regenerirati i do 20 % uložene energije.


Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozilo gabaritima ne prelazi standarde kompaktne klase. Čak štoviše, duljinom od svega 3.899 mm Volvo 3CC se nalazi na razmeđu gradske i niže klase. U kombinaciji s ostalim mjerama (1.624 mm širine i 1.321 mm visine) prototip je blizak sportskim dvosjedima, pa ga je stoga teško smjestiti u strogo definirani razred. Isto vrijedi za dizajn vanjštine, dok je prednji kraj vrlo blizak serijskoj izvedbi, teško je zamisliti da bi ikoji Volvo mogao imati stražnjicu ovih proporcija.

Neobičan izgled automobila nametnuo je jednako nestandardan raspored sjedala u unutrašnjosti. 2+1 koncepciju čine dva klasična sjedala sprijeda i jedno straga. To ne znači da će putnik na stražnjem sjedalu biti stiješnjen. Naprotiv, na stražnju klupu stane dvoje djece, a po potrebi može poslužiti i kao nastavak prtljažnika.
Kako bi se postigla zadovoljavajuća čvrstoća konstrukcije uz istovremeno zadržavanje što manje mase, Volvo se opredijelio za korištenje kombinacije klasičnih i modernih materijala. Tako je nosivi dio napravljen od čelika povišene čvrstoće, dok su za oplatu korištena karbonska vlakna. Pri tome je posebna pažnja dana aerodinamici, pa automobil u konačnici ima 30 % povoljniju formu od novog S40.

Volvo 3CC je osmišljen i napravljen u kalifornijskom centru Volvo Monitoring and Concept Center. Studija je odgovor na zahtjev da se stvori vozilo budućnosti koji će biti u skladu s održivom mobilnošću. I ne samo to, vozilo pored nultog stupnja zagađenja i minimalne potrošnje mora biti praktično, komforno i sigurno. Sudeći po prvim reakcijama, Volvo je uspješno obavio zadatak i još jednom se dokazao da je u pogledu primjene električnog pogona jedan od svjetskih predvodnika.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara