Vraća se nakon dvogodišnje pauze: Hit serija nikada nije bila popularnija

Vraća se nakon dvogodišnje pauze: Hit serija nikada nije bila popularnija
Foto: Press

POPULARNA britanska serija "Peaky Blinders" vraća se nakon dvogodišnje pauze, a brojni fanovi s nestrpljenjem očekuju povratak serije koja je polako, ali sigurno osvojila gledatelje diljem svijeta. 

Peta sezona gangsterske drame vraća se ove nedjelje, a Netflix će se pobrinuti da ovaj globalni hit to i nastavi biti u 180 zemalja koje ovaj streaming servis pokriva. 

Avanture obitelji Shelby i njihovog vođe Tommyja (Cillian Murphy) isprva su oduševljavale samo britansku publiku, ali za razliku od mnogih drugih kvalitetnih britanskih serija ova je uspjela doprijeti do svjetske publike. Fanovi iz svih krajeva svijeta sve češće odlučuju turistički posjetiti Birmingham kako bi i sami prošetali ulicama na kojima se odvija radnja serije. 

Autori serije posebno su zahvalni slavnim fanovima poput Davida Beckhama koji je s njima sklopio ugovor kako bi kroz svoj brend Kent & Curwen promovirao liniju odjeće inspirirane serijom, a od listopada ove godine ovi će retro artikli biti dostupni u 160 zemalja diljem svijeta, ali i putem online trgovine. 

No to je tek dio ponude jer autori aktivno rade na brendu još od kraja četvrte sezone kada je svima postalo kristalno jasno da je popularnost serije nadrasla i najoptimističnije prognoze. Osim klasične ponude kao što su majice, tu je i linija kozmetike za muškarce, knjiga i parfemi, a sljedeće će se godine pojaviti VR igra za konzole u kojoj će igrači preuzeti kontrolu nad likovima iz serije. 

Serija će postati još popularnija i u Britaniji zahvaljujući prelasku s BBC-ja 2 na BBC 1, a to je porast publike od najmanje 50% jer BBC 1 je najgledaniji kanal u Velikoj Britaniji. 

Popularnost serije odrazila se i na turizam u Birminghamu. U srpnju je čak 76 tisuća ljudi pokušalo kupiti karte za premijeru prve epizode pete sezone koja će se održati u birminghamskoj gradskoj vijećnici, a tvorac serije Steven Knight aktivno radi na tome da u rodnom Birminghamu pokrene i dvodnevni festival glazbe, mode i ulične hrane. 

Ova komercijalizacija serije je očekivana, ali nije prvi takav pokušaj. Mnogi su već pokušali kapitalizirati popularnost serije pa imate sve od prepoznatljivih kapa do "piva inspiriranog serijom", a ponuda je kasnije proširena i na džin, viski i rum. 

Da stvar bude bizarnija, kada su tvorci serije prošle godine pokušali zaštiti naziv Peaky Blinders u deset različitih kategorija proizvoda, našli su se u problemima jer naziv su već zaštitili proizvođači piva inspiriranog serijom. 

Problem je u tome da je serija inspirirana stvarnim događajima, što im znatno otežava zaštitu prava na ekskluzivnu proizvodnju tematskih proizvoda. 

A što se same budućnosti serije tiče, Knight tvrdi da je jedini preostali veliki korak - preseljenje na veliko platno. 

"Mislim da bi cijela ekipa bila spremna na to. Čekat ćemo dok ne završimo svih sedam sezona, a onda će nam biti izazov prebaciti sve na veliko platno. Bit će to posebna priča u životima članova obitelji Shelby koju ćemo pretvoriti u dugometražni film", govori Knight za The Guardian. 

Podsjećamo, prva epizoda pete sezone emitirat će se ove nedjelje. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara