Uopće nije loše spavati samo nekoliko sati dnevno - ima i gorih stvari od toga :)

Uopće nije loše spavati samo nekoliko sati dnevno - ima i gorih stvari od toga :)

Foto: 123rf

LOŠE i malo spavate jer se beba budi, budite se i sami od sebe kako bi provjerili svoje malo zlato, pa se svaku jutro budite umorni i neispavani. Poznato? E pa postoji čak i nešto dobro u svemu tome, u tom sustavnom pomanjkanju sna na kojeg nismo bili navikli onda kada smo bili mali. 
 
Spavanje se, baš kao i hrana i piće, oduvijek smatralo jednim od najvažnijih preduvjeta zdravog života. Kako bebe spavali smo više nego što smo bili budni. Kada smo izrasli u malo veću djecu i dalje su nas prisiljavali na obavezan popodnevni san. Čine to i u vrtićima, svakoga dana. Onda smo narasli još više pa su nas roditelji svaku večer, mnogo ranije nego što je to nama pasalo, tjerali na spavanje - jer san je važan i svakom je čovjeku potrebno minimalno osam sati spavanja. Djeci još i više. 
 
Tako smo s vremenom postali ovisni o dovoljnoj količini sna i ukoliko nismo odradili minimalno osam sati spavanja naše je raspoloženje variralo, cijeli dan smo bili nikakvi, a o borama i ljepoti bolje da taj dan nismo ni razmišljali. 
 
Međutim, što kada nam san jednostavno ne ide na oči ukoliko smo legli spavati na vrijeme da odradimo spavački minimum. Kako ta nesanica utječe na raspoloženje te konačno što je bolje - imati manje sati kvalitetnog sna ili više sati isprekidanog? 
 
O tom je pitanju u Americi provedena studija koju su osmislili različiti stručnjaci među kojima i oni zaduženi za američku vojsku, a u studiji je sudjelovalo 64 potpuno zdravih ljudi koje su kroz tri noći drilali spavačkim metodama i iznenadnim buđenjima, baš onako kako to nama čine naša djeca. 
 
Studija je tako pokazala sljedeće - minimum od osam sati dnevnog sna uopće nije prijeko potreban ukoliko organizam prije spavanja nije bio izmoren.  Naravno, sve to ovisi o prethodnom danu, količini umora i slično, no ono što je studija sljedeće pokazala jest to da je organizmu znatno potrebnije nekoliko sati kvalitetnog sna nego puno sati isprekidanog sna. 
 
Točnije, rezultati su pokazali da su ljudi kojima je san tijekom noći bio nekoliko puta prekinut tijekom narednog dana čak 31 posto više patili od nedostatka sna i u tom je njihovo raspoloženje bilo na divljoj klackalici s više negativnog nego pozitivnog raspoloženja, dok je taj omjer kod onih koji su spavali tek nekoliko sati, ali u komadu, bio znatno manji i iznosio je tek 12 posto. 
 
Dakle drage mame, ukoliko ste i vi od onih koje svaku noć nakon što ste uspavali svoje dijete, imate još gomilu stvari za obaviti pa se osjećate kao da time sami sebi kradete vlastiti san, probajte vidjeti jeste li u tom trenutku doista spremne za odmah zaspati, ili imate energije za još ponešto obaviti prije spavanja. Sama činjenica da ste u krevetu dugo ležali bez da ste odmah zaspali ne znači da ćete to vrijeme uračunati u svojim obavezni 8-satni beauty sleep. 
 
A vi drage mame čije je dijete još uvijek kao budilica koja noću naporno radi - probajte svoj spavački san namjestiti prema bebi pa ukoliko otprije znate da će vaše dijete prvih nekoliko sati sigurno spavati čvrsto bez prekida - tada se probajte dobro izmoriti prije toga kako bi mogli zajedno s bebom odvaliti pošteni spavanac. 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara