Kako stvoriti radno okruženje kod kuće: 10 savjeta ljudi koji inače rade od doma

Kako stvoriti radno okruženje kod kuće: 10 savjeta ljudi koji inače rade od doma
Foto: Instagram

AKO zbog pandemije prvi put radite od doma, sigurno vam nije lako usredotočiti se na posao kao kada ste u uredu.

No postoji puno ljudi kojima je rad od doma bio svakodnevica i prije pojave koronavirusa i koji su za HubSpot otkrili kako biti produktivan kod kuće. Donosimo vam njihovih 10 najvažnijih savjeta:

1. Probudite se ranije

Nemojte iskorištavati rad od doma za dulje spavanje i buđenje pet minuta prije posla. Vaša tipična jutarnja rutina i put do posla su vam dosad pomagali da u ured dođete razbuđeni i spremni za rad, a ako preskočite sve to i probudite se netom prije posla, prvih sat vremena teško ćete biti produktivni. Trebali biste se i dalje nastaviti dizati barem sat vremena prije posla kako biste doručkovali, popili kavu, vježbali i napravili sve što i inače radite kako biste se razbudili, a OVDJE možete pronaći i idealnu jutarnju rutinu, ako već nemate svoju.

2. Pretvarajte se kao da idete u ured

Nakon što ste se probudili barem sat vremena prije posla, obavili svoju jutarnju rutinu, operite zube, umijte se, nanesite hidratantnu kremu i odjenite se kao da idete u ured. Ok, ne morate odjenuti odijelo ako ga inače nosite na poslu, ali nemojte ostati u pidžami, a OVDJE pročitajte i zašto. Šminkanje ipak radije preskočite i pustite svojoj koži da se odmori.

3. Stvorite produktivno radno okruženje

Nemojte upaliti televizor, zavaliti se u fotelju ili na kauč i staviti laptop u krilo. Stvorite produktivno radno okruženje tako da uklonite sva okolna ometanja (poput televizora) i sjednete uspravno, za stolom, kao da ste u uredu jer, osim što će vas sve boljeti ako budete osam sati sjedili zavaljeni, bit ćete manje produktivni.

4. Napravite kućni ured

Čak i ako imate mali jednosobni stan, idealno bi bilo kada biste uredili jedan radni kutak u njemu koji će vam glumiti ured. Ako svaki dan sjednete na drugo mjesto u kući, teže ćete se fokusirati na rad, dok će vam prostorija ili kutak koji glume ured potaknuti produktivnost jer ćete ih s vremenom početi povezivati s poslom.

5. Radite pauze

Ako na poslu inače imate pauzu od pola sata, napravite je i dok radite od kuće. Kada rade od doma, ljudi često znaju raditi dulje i više nego kada su u uredu, što može dovesti do izgaranja pa su vam pauze jednako potrebne kod kuće kao i kad ste u uredu.

6. Izbjegnite ometanja

Iako vam kod kuće šef ne može vidjeti provodite li radno vrijeme na Facebooku ili pričate li na poslu s prijateljicama, pokušajte se sami kontrolirati i uklonite sva moguća ometanja. Isključite društvene mreže ako vam ne trebaju za rad, maknite mobitel od sebe ili utišajte razgovore na Viberu ili WhatsAppu.

7. Slušajte radio

Mnogi ljudi koji inače rade od kuće kažu kako tijekom posla vole upaliti radio koji ih ne ometa poput televizora, a ubija tišinu, koja također može odvratiti koncentraciju od posla, pogotovo kod ljudi koji nisu navikli na tiho radno okruženje jer dijele ured s drugim ljudima. Nemojte ga pojačati do kraja, nego neka vam radio radije bude poput neke pozadinske buke.

8. Pripremite obroke unaprijed

Iako radite od doma, ne možete kuhati tijekom posla. A kako ne biste živjeli na sendvičima i brzoj hrani, najpametnije je obroke pripremati unaprijed, odnosno večer prije. 

9. Postavite pravila ostalim ukućanima

Ako ne živite sami i ako vaši ukućani ne rade od doma, objasnite im da vas tijekom radnog vremena ne bi smjeli ometati jer u protivnom nećete biti produktivni. Ako pak živite s nekim tko također trenutno mora raditi od doma, pokušajte složiti raspored kako ne biste ometali jedno drugo. Primjerice, ako oboje morate obavljati poslovne pozive ili online sastanke, pokušajte dogovoriti točno vrijeme kako se ne biste preklapali. Također, u ovoj situaciji bi bilo dobro rasporediti i kućanske poslove.

10. Nemojte raditi više

Jedna od zamki rada od doma je ta što ljudi često kod kuće rade više i dulje nego kada su u uredu. Kako ne biste upali u nju, držite se čvrsto svojeg radnog vremena i nakon njegovog završetka zaboravite na posao. Tako ćete očuvati svoje mentalno zdravlje i izbjeći potencijalne svađe s ukućanima ili partnerom kojima se sigurno neće svidjeti ako provodite previše vremena na poslu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara