Prošao je vrhunac Formule 1, bolidi su danas prespori
FORMULA 1 na svom vrhuncu bila je u 2000-im godinama, a današnji bolidi su prespori i bez prianjanja, smatra dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso.
Alonso je 2005. i 2006. osvojio naslove prvaka s Renaultom pobijedivši Kimija Raikkonena u McLarenu i Michaela Schumachera u Ferrariju i smatra da su upravo te godine zlatno razdoblje Formule 1.
Dosadne osamdesete
Španjolac kaže da su osamdesete bile prilično dosadne ako se pogleda tipična utrka iz toga razdoblja, bez obzira na fantastično rivalstvo Senne i Prosta koji su obilježili posljednje godine toga desetljeća.
“Formula 1 u to vrijeme bila je jako dosadna”, komentirao je Alonso eru Senne i Prosta.
“Ako pogledate utrku iz ’85., ’88. ili ’92 zaspat ćete jer su dominirala dva McLarena, a četvrti vozač prestignut je za cijeli krug i bilo je 25 sekundi između svakoga bolida. A odustajalo bi po 10 vozača jer je pouzdanost bila osrednja.”
“Danas TV gledanost i broj posjetitelja padaju, kao i u tim dosadnim 80-im gdje su Senna, Prost i ostali čuvali gorivo, gume i takve stvari. Zato je bilo jednako dosadno kao i danas.”
Proizvođački ‘boom’ početkom novoga milenija
Za razliku od dosadnih 80-ih, Alonso smatra da je početak novoga milenija vrhunac Formule 1 čije se utrke održavaju od 1950.
“Mislim da je Formula 1 u to vrijeme jako narasla,” rekao je Alonso.
“Puno je proizvođača ušlo u Formulu 1 u 2000-im godinama – BMW, Toyota, a i puno je ljudi dolazilo u sport.”
“TV gledanost i broj gledatelja na stazi bio je na vrhuncu.”
“Otvorili smo F1 novim zemljama, utrkivali smo se u Koreji, Indiji, Singapuru, imali smo dvije utrke u Španjolskoj – i to je bio maksimum.”
“Tad vjerojatno nismo shvatili da smo u toj situaciji. Troškovi su bili vrlo visoki, kao i tehnologija, a neki proizvođači su se povukli.”
Današnji bolidi ‘prespori’ i s ‘premalo prijanjanja’
Alonso smatra da današnji bolidi ne koriste tehnologiju na pravi način i da su prespori u odnosu na bolide iz sredine 2000-ih.
“Resursi, budžeti i tehnologija koju danas koristimo omogućuju ovim bolidima da budu sjajni strojevi i vjerojatno iznad poimanja zakona fizike koju ljudska bića poštuju.”
“Sad nemamo taj osjećaj. Imamo bolid koji je prespor i bez prianjanja.”
“Sjedimo u jednosjedu, ali imamo osjećaj kao da vozimo GT automobil.”
Ali zato ćemo ove godine gledati znatno brže bolide koji će ponovno rušiti rekorde staza diljem svijeta.
“Mislim da će to vožnju učiniti uzbudljivijom jer ćemo osjetiti prianjanje i moći pritiskati u zavojima.”
Nico Hulkenberg nedavno je izjavio da nije siguran hoće li vozači u novim bolidima za 2017. moći pritiskati unatoč najavljenim promjenama.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati