Konačno - kreće Formula 1: Ferrari i McLaren u akciji svrgavanja Red Bulla

Foto: AFP

VELIKOM nagradom Australije u nedjelju ujutro po hrvatskom vremenu počinje nova, 62. sezona Formule 1.

Staza Albert Park u Melbourneu prva je od 19 utrka ovogodišnjeg kalendara, okrnjenog za VN Bahreina, koja se trebala održati 13. ožujka, ali je otkazana zbog političkih nemira u državi na južnoj obali Perzijskog zaljeva. Osim Australije, baš je Bahrein jedini Grand Prix gdje je sezona počinjala u proteklom desetljeću (2006. i lani). Jedina, pak, novost u kalendaru je Velika nagrada Indije, koja bi se trebala održati 30. listopada na stazi Jaypee Group Circuit, a već tradicionalno, pregršt je noviteta po pitanju pravila i vozačkih postava.

Pirelli se vratio i pobrao kritike vozača: "Presudna će i dalje biti kvaliteta bolida, a ne gume ili strategije"

Ona koja je u javnosti najjače odjeknula tiče se promjene guma. Posljednje četiri sezone Bridgestone je bio jedini dobavljač guma, a nakon što Japanci nisu produžili ugovor s Formulom 1 po isteku, zamijenili su ih Talijani - u oktanski cirkus vratio se Pirelli, na kojeg su vozači u testiranjima uoči sezone imali jako puno pritužbi. Alonso, Vettel, Rosberg i Hamilton bili su najglasniji u svojim istupima, ali kako se približavao početak sezone, Ferrarijev Španjolac stao je na loptu: "I dalje će presudna biti kvaliteta bolida, a ne gume ili strategije koje će zbog njih raditi momčadi. Zbog guma i taktike možda budu odlučene jedna ili dvije utrke, ali ne može to utjecati na prvenstvo. Najvažnija stvar je imati najbrži automobil", začepio je Alonso usta svim kritičarima Pirellija.

Vozači nisu bili tako glasni kad je u pitanju KERS, sistem očuvanja kinetičke energije, ponovno uveden nakon što lani nije korišten zbog dogovora momčadi. U premijernoj sezoni s KERS-om je bilo dosta problema, znao je zakazati tijekom utrke, ili čak dovesti do zapaljenja bolida, zbog čega su se momčadi lani pobunile. Dogovor s FIA-om ove je sezone postignut, te se vraća sustav koji generira energiju stvorenu pri kočenju, poslije čega je, po izboru vozača, koristi za dodatno ubrzanje.

FIA najavila kažnjavanje agresivnih (čitaj: atraktivnih) vozača, Bernie se u potrazi za uzbuđenjima sjetio umjetne kiše

Osim KERS-a, u službi "majke Atrakcije" naći će se i mogućnost pomicanja stražnjeg krilca, koja bi trebala povećati broj pretjecanja na stazi. Upotreba ovog sustava bit će ograničena - vozači će ga moći koristiti samo onda kad su unutar sekunde zaostatka za bolidom ispred njih i to na određenim mjestima na stazi, pogodnim za pretjecanje, o čemu će odlučiti direktori utrka.

Uz ove tri glavne promjene na bolidima, postoji i nekolicina onih ne tako važnih, poput smanjenja visine difuzora ili broja utrka nakon koliko se mora mijenjati mjenjač. Ipak, jedno od takvih posebno će "upasti u oči" svim ljubiteljima Formule 1. Paradoksalna je situacija da je FIA upozorila kako će kažnjavati preagresivne vozače, a istovremeno šef F1 Bernie Ecclestone najavio je mogućnost uvođenja umjetne kiše: "Pretjecanja su gotovo nemoguća jer po suhom vremenu postoji samo jedna linija dovoljno dobra za maksimalnu brzinu zbog gume na stazi. Slika je potpuno drugačija kad je staza vlažna. Najuzbudljivije utrke su uvijek bile one po kiši, pa zašto ne bismo razmislili o stvaranju kiše", bubnuo je Berni. Treba li uopće dodati da je izazvao zgražanje vozača i sportske javnosti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče vozačkih postava, nikakvih bombastičnih transfera nije bilo, a jedinu promjenu u pet najboljih momčadi inducirala je nesreća Roberta Kubice. Poljak je stradao na reliju Ronde di Andora, 6. veljače, nakon čega je bio podvrgnut čak četirima operacijama, a u jednom mu je trenutku prijetila i amputacija desne ruke. Njegov oporavak teče brže od očekivanja, ali propustit će čitavu sezonu. U Renaultu će ga zamijeniti povratnik u F1, Nick Heidfeld. Jedini vozač koji se lani nije natjecao, a otprije ima iskustva u Formuli 1 je Indijac Narain Karthikeyan, koji će nakon Jordana 2005. ove sezone voziti za HRT. Na VN Indije Karthikeyan će sigurno uzeti svoj dio slave, ali ne vjerujemo da će mu to uspjeti bilo gdje drugo.

Društvo novaka prilično je šaroliko, a najviše šanse za bodovima među debitantima imat će Williamsov Čileanac Pastor Maldonado, aktualni prvak GP2 serije. Prvak DTM serije, Britanac Paul di Resta, vozit će za Force Indiju, a Sergio Perez, koji je u GP2 seriji bio najbliži pratitelj Maldonadu, zajedno s Kobayashijem čini Sauberov dvojac. Marussia Virgin Racing udomila je Jeromea d' Ambrosija, Belgijanca koji je također lani vozio GP2 seriju.

Samo da Red Bull dominacijom ne uništi sezonu

Lanjska sezona, u kojoj su četvorica vozača u posljednju utrku ušla sa šansama za naslov svjetskog prvaka, bila je jedna od najuzbudljivijih u povijesti, a ovogodišnja bi ju, po svim parametrima, morala nadmašiti. Akcije na stazi ne bi trebalo nedostajati, a jedino što bi moglo uskratiti lanjski užitak iz drugog dijela sezone je eventualna dominacija Red Bulla. Branitelji naslova na testiranjima u proteklih nekoliko tjedana pokazali su da opet imaju najbolji bolid, i nadamo se da neće, kao ne tako davno Michael Schumacher, već do ljeta "ubiti" sezonu.

Ferrari je najozbiljnija momčad koja bi mogla ugroziti Vettela i Red Bull. Fernando Alonso treći je naslov prvaka lani izgubio na posljednjoj utrci sezone, a ne bude li Propeti konjić imao problema s gumama, za očekivati je Alonsa i ove godine u igri za naslov do samog kraja.

McLaren je, pak, posebna priča. Nakon iznimno loših rezultata tijekom višetjednih testiranja i velikih zaostataka u odnosu na Red Bull i Ferrari, čelnici McLarena napravili su neke drastične promjene na svome bolidu MP4-26. S jednostavnijim ispušnim sustavom britanska bi momčad trebala ostvarivati oko sekundu brže vrijeme po krugu, ali pitanje je hoće li i to biti dovoljno za konkurenciju, iako su na drugom slobodnom treningu u petak bili najbrži.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara