Katarski milijuni nisu dovoljni: Evo koliko će Barcelona zaraditi od novog sponzora

Katarski milijuni nisu dovoljni: Evo koliko će Barcelona zaraditi od novog sponzora

Foto: Getty Images / Guliver Image

CIJELU svoju povijest Barcelona je igrala bez sponzora na dresu, a tek je 2006. godine na crveno-plave pruge postavila logo Unicefa. I, ne samo da za to, razumljivo, nije dobila ni centa, nego je svake godine fondaciji donirala milijun i pol eura.

No, sponzorske ponude postale su prevelike da bi ih se ignorirale pa je od 2011. godine na Barceloninom dresu bio Qatar Foundations, a dvije godine kasnije na majicu je "sletio" Qatar Airways. U pet godina klub je od toga zaradio 150 milijuna eura, no ugovor s jednom od najvećih svjetskih aviokompanija ističe im u lipnju sljedeće godine.

Tako su Španjolci danas predstavili novo ime koje će nositi na dresu sljedeće četiri godine. Riječ je o japanskoj online trgovini Rakuten, koja će Barceloni plaćati 55 milijuna eura na godinu, plus milijun i pol za titulu španjolskog te 5,5 za titulu europskog prvaka. Rekord i dalje drži Manchester United, kojemu Chevrolet za logo na dresu plaća 62 milijuna eura godišnje.

Osim dva glavna sponzora, Nikea i budućeg Rakutena, Barcelona ima još pet "Premium", deset "Official" i 23 "regionalna" partnera. Klub se zadnjih nekoliko godina najviše okreće azijskom tržištu, pa je tako potpisao sponzorske ugovore s kineskim proizvođačem mobitela Oppo i vijetnamskom Saigon-Hanoi Bank, a otvara urede diljem Japana, u Hong Kongu, a uskoro u New Yorku i Sao Paulu.

Barcelona samo od sponzorskih ugovora godišnje zaradi oko 225 milijuna eura, a kad tome dodaju sve druge izvore poput TV prava, ulaznica i svega što se prodaje u i oko Nou Campa, računaju da će ove godine postati prvi klub koji je probio godišnju zaradu od milijun eura.

Osim rezultata i zvijezda kojima je momčad nakrcana, jedan od glavnih aduta Barcelone je dominantna prisutnost na socijalnim mrežama. Klub ima 2,3 milijuna sljedbenika na YouTubeu, 18 na Twitteru, više od 30 na Instagramu i 94,6 milijuna likeova na Facebooku, što je više od bilo kojeg drugog kluba.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara