Kostelićev trijumf sjajna najava za 23 milijuna kuna tešku Snježnu kraljicu

Foto: Drago Sopta/Cropix

OKO 150 skijašica i skijaša jedva čeka 3. i 5. siječnja, kada se po osmi put održava Snow Queen Trophy, najglamuroznija nagrada svjetskog skijaškog kupa, s najvećim nagradnim fondom od 120 tisuća eura.

Na Sljeme s najjeftinijim ulaznicama do sada: Cilj je 30 tisuća gledatelja

Ove sezone organizatori s posebnim nestrpljenjem čekaju početak, ne samo kako bi se u prevrtljivim vremenskim uvjetima zadržalo trenutno zahlađenje, nego i zato što je Ivica Kostelić sjajnim nastupom u Flachauu i pobjedom u posljednjem slalomu prije Sljemena, "ispisao najbolju moguću pozivnicu gledateljima." Njima se ove godine nude najjeftinije ulaznice: Ženska utrka 60 kuna za odrasle, za djecu od 7 do 15 godina, cijena 25 kuna. Muška utrka 100/40 i paket za obje utrke 120/50 kuna. Kako naglašavaju organizatori, u cijenu su uključeni prijevoz, koncerti na Krumpirištu, zabavne i nagradne igre, hrana i piće. Očigledno je kako je u tijeku borba za svakog gledatelja, pa slobodan ulaz imaju članovi najuspješnijih školskih sportskih kolektiva, a angažirano je i nikad više volontera, koji će pomagati gledateljima u dolasku do staze.

"Sljeme je spremno: Došao je dugo očekivani minus, a Ivica vas je najbolje pozvao"

Vedran Pavlek, prvi čovjek hrvatskog skijanja, nije puno govorio, tek: "Sljeme je spremno, a Ivica je na najbolji način pozvao navijače. Igor Žiljak je izvijestio o vremenskim uvjetima: "U subotu je došao dugo očekivani minus, tako da je staza koju smo napravili s 12 tisuća kubika vode gotova. Reno Fleiss zadužen je za stazu, koja je "preparirana vodom - špricana pod pritiskom do 40 centimetara dubine. Konačna priprema počinje 29.12., kada na stazu dolazi 127 radnika iz hrvatskih skijaških klubova i naših 14 slovačkih prijatelja. Dan prije prve utrke, 2. siječnja je kozmetika staze."

Dame oko staze: Jelušić domaćica i predvozačica utrke, Nika je već novinarska veteranka

Ana Jelušić, koja je ovu sezonu uzela pauzu kako bi do kraja riješila zdravstvene tegobe, bit će predvozačica muške utrke s kamerom na kacigi, a njena uloga na Sljemenu za vrijem boravka bijele karavane u Zagrebu, je biti pri ruci i od pomoći, curama koje su došle u Zagreb. Nika Fleiss se još prošle godine istaknula kao sukomentatorica Kraljice, a i na skoroj utrci će biti u sličnoj ulozi.

Gdje je Janica? Uz Ivicu

Primjećujete kako ne spominjemo Janicu Kostelić, zbog koje je cijela ova priča i počela. Janica će u humanitarne svrhe prodavati karte za utrku na Badnjak na zagrebačkom Cvjetnom trgu, ali bode oči kako je nema u ostatku službenog programa. Ana Jelušić nam je objasnila zašto: "Janica je bitna i velika podrška Ivici u njegovom timu, a muško skijanje je previše zahtjevno i teško da bi njoj ostajalo vremena da ispunjava druge obaveze na Snježnoj kraljici. Naravno, ona će cijelo vrijeme biti tu, na Sljemenu."

"Zagreb za utrku daje puno, ali to je kap u moru ukupnog budžeta"


Desetak dana prije velikog zimskog spektakla, organizatori i sponzori predstavili su projekt koji "ima nemjerljiv marketinški potencijal i kojim će nova godina kolosalno početi", kako je rekla dogradonačelnica Jelena Pavičić Vukičević. "Iznos koji grad izdvaja za utrku je velik, ali je kap u moru ukupnog budžeta" dodala je, naglašavajući kako se grad za sljemensku utrku ipak nije razmetao neprimjerenim iznosima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Jedan od četiri zagrebačka sportska događaja na kojima temeljimo turističku strategiju"

Izaslanica Milana Bandića pojasnila je da je Snow Queen, uz teniski turnir Zagreb Indoors, Zagrebački maraton i Hanžekovićev atletski memorijal, jedan od četiri sportska događaja na kojima grad temelji turističku strategiju. Ne zaboravimo da je Zagreb jedini glavni grad koji na svom teritoriju ima skijalište i utrku svjetskog kupa."

Snježna kraljica košta pola milijuna manje nego prošle i tri milijuna manje nego prije tri godine

Međutim, u trenutku kada su državna i donedavno prepuna zagrebačka blagajna u potpunom kolapsu i kada se zaposlenicima grada otkazuje božićnica, građani žele znati kuda ide svaka kuna koju su oni zaradili i izdvojili, pa tako i za Sljeme. U vremenu sveopće recesije i štednje, prvo pitanje za svaki skupi projekt, pa tako i za ovaj je, "koliko to košta?", a tek onda "kako ide zasnježivanje?" i "koliko će volontera pomagati gledateljima da dođu do staze?". Čak će i demonstracija hrvatske širokogrudnosti, gostoljubivosti i organizacijskih sposobnosti (zlobnici bi rekli, rasipništva neprimjerenog trenutku) doživjeti rezanje za pola milijuna kuna, saznali smo nakon konferencije za medije, kada su za Index glavne "rizničarke" projekta otkrile brojke:

"Budžet Snježne kraljice ove godine iznosi 23 milijuna kuna, što je pola milijuna manje nego prošle i tri milijuna manje nego prije tri godine. Od toga 76 posto pokrivaju sponzorstva, prihodi od prodaje televizijskih prava i karata, a ostalih 24 posto grad i država" govori Kristina Laco, jedna od vodećih hrvatskih marketinških stručnjakinja i dugogodišnja voditeljica press centra na Sljemenu.

Dogradonačelnica Pavičić Vukičević nam je pojasnila koliko je zagrebačkih milijuna u onih 24 posto: "Grad Zagreb za utrku izdvaja 4.5 milijuna kuna".

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara