Vrsaljko je izabrao malog Fiata i pokazao svima da veličina i snaga nisu uvijek bitne
AUTOMOBIL kojim se Šime Vrsaljko dovezao na trening Atletica u snijegom zametenom Madridu hit je na društvenim mrežama i među njegovim suigračima.
> Vrsaljko i Panda idu dalje: Pojavila se snimka kako pretječu suigrača u terencu
Vrsaljkov izbor malenog Fiata je nekima smiješan, ali u načelu se radi o izuzetnom automobilu koji je obilježio i olakšao život brojnih generacija.
Fiatova Panda živi i danas, nakon puna četiri desetljeća neprekidne proizvodnje. Ovaj krajnje jednostavan automobil priprostih linija, ali simpatičnog karaktera osmislili su talijanski virtuozi dizajna, Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani iz Italdesigna.
Francuska je imala 2CV i R4, a Talijani potkraj 1970-ih osmišljavaju Pandu, automobil koji će brzo ući u legendu.
Naime, Fiat je zahtijevao iznimno jednostavan automobil. Koliko god je lagano dodavati različite elemente na određeni dizajn, toliko je i teško uklanjati svaku malu stavku koja nije esencijalna. Panda je morala biti vrlo jednostavna za proizvodnju u velikim brojkama, jednostavna za korištenje, a i veoma prilagodljiva za bilo koju svrhu.
"Panda je kao par traperica, nenametljiva, jednostavna i praktična. Također, u njen dizajn ugradio sam i nešto iz vojničkog svijeta, a tu mislim na helikopter, dakle nešto racionalno, lako i optimizirano za svaku specifičnu potrebu", izjavio je Giorgetto Giugiaro 1980. godine nakon premijere.
Ako je auto bio izvana jednostavan, što onda reći za interijer. Obaranjem svih naslona dobivao se krevet, a presvlake sjedala su se lako skidale i mogle prati. Tkaninom je bila presvučena i prednja armatura, a nije bilo ni klasičnih zatvorenih pretinaca – jeftinije nije moglo.
Skromnih vanjskih dimenzija Panda se provlačila najužim putevima i ulicama, a opet je prevozila do četiri osobe i u prtljažniku dva kanistera vina od 50 litara, baš kako je Giugiaro planirao. A onda je 1983. godine stigla 4x4 verzija, automobil najsličniji ruskoj Nivi. Steyr Puch je bio odgovoran za proizvodnju, a ionako vižljava Panda postala je nezaustavljiva.
Kako bi Panda postala modni hit, pobrinule su se brojne specijalne izvedbe, a možda najpamtljivija je Italia 90 s ratkapama u obliku nogometne lopte. Upravo ta izvedba je pokazala kako su Italija, Fiat i nogomet neraskidivo povezani. Voli Panda i mondena mjesta, pa je vjerojatno jedini jeftini auto koji možete i danas vidjeti na prestižnim skijalištima. Nije nepoznato kako se vlasnik Fiata Gianni Agnelli vozio cestama skijališta St. Moritza u Švicarskoj.
Panda je ušla u legendu, pa tako pojedini primjerci te prve generacije, posebno u 4x4 izdanju, dostižu i ona novija izdanja iz ovog milenija. Na cijenu stoga najviše utječe limarija, jedini osjetljivi organ Pande.
A ako ste misli da je Panda zastarjela, znajte kako se još 1990. godine nudila u električnoj Elettra izvedbi. Imala je samo dva sjedala, 14 kW i cijenu od čak 25.000 DEM, kao tri obične Pande.
I na kraju recimo kako je naš nogometaš imao čast voziti jednu od 4.5 milijuna Pandi koliko ih je proizvedeno do 2003. Upravo tako, tek tada je na scenu stigla nova generacija i gotovo ponovila uspjeh prethodnika.
I na kraju, ako želite biti kul poput Vrsaljka, Pandu možete voziti i vi. Prva generacija se u oglasnicima kreće po cijeni od par stotina eura do par tisuća, dok su noviji primjerci neznatno skuplji. I da, možete kupiti i novi primjerak, a platit ćete ga bar 80.000 kn.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati