Vraća li se Ice Man? Povratkom Raikkonena u Formulu 1 profitirali bi - svi

Vraća li se Ice Man? Povratkom Raikkonena u Formulu 1 profitirali bi - svi

Foto: AFP

GLASINE da se Kimi Räikkönen vraća u Formulu 1 opet su isplivale na površinu, sada u obliku suradnje sa Williamsom za iduću sezonu. Što bi dobio Williams, a što Ice Man?

Williams je službeno potvrdio da je bivši svjetski prvak Räikkönen bio u privatnoj posjeti njihovoj tvornici u Groveu prije VN Italije i da oni žele popuniti vozačka mjesta u momčadi za iduću sezonu. Mjesto Pastora Maldonada je vjerojatno sigurno jer ima podršku sponzora PDVSA (Petroleos de Venezuela -Venecuelanske državne naftne kompanije). Za razliku od njega, mjesto Rubensa Baricchella je pod ozbiljnim znakom pitanja i on je sasvim iskreno govorio o svom položaju govoreći da mu momčad Williams-Renaulta nije osigurala dovoljno dobar bolid do sada. Ali im savjetuje da se "drže zajedno" da bi izvukli najbolje iz međusobne suradnje u idućoj sezoni.

Za razliku od Rubensa, izgleda da momčad Williamsa traži rješenje na drugim mjestima. Adrian Sutil je također posjetio tvornicu, dok bi Bruno Senna bio vrlo atraktivna opcija (zbog brazilskog kapitala) ako ne nađe mjesto u Lotusu. Kao bivši svjetski prvak, Räikkönen bi bio primamljiv izbor za Williams kako iz perspektive marketinga tako i njegovih vozačkih kvaliteta. Jedino pitanje je: Dolazi li on u Williams-Renault sa previše problema iza sebe?

Postoji mišljenje da Fincu nedostaje sposobnosti da vodi momčad i vuče je prema naprijed, uz još jedno slično, da se osjeća nesigurnim ako njegov kolega ima potporu momčadi. Nešto takvo se događalo kada je Felipe Massa u Ferrariju imao podršku momčadi. Također kao njegove nedostatke mnogi ističu da ne voli marketinške obveze prema sponzorima i manjak motivacije za razgovore sa inženjerima u momčadi.

S 32 na leđima, Räikkönen je po godinama u sredini što se tiče sadašnjih vozača u Formuli 1. Nije u zalasku karijere, ali također nije mlad poput najboljih vozača u današnje doba Formule 1, poput Vettela, Hamiltona ili Rosberga. Njegov sirovi talent nikada nije dolazio u pitanje, njegov prirodni instinkt za vožnju je jedan od najoštrijih koji je viđen u Formuli u zadnjih nekoliko godina, ali na drugoj strani Kimijeva običnost zna jako frustrirati njegove navijače.

Važno je spomenuti da je Finac pružio nekoliko vrhunskih vožnji u zadnjoj sezoni u Ferrariju, nakon što je Felipe Massa prestao voziti zbog ozljede. Tada je vrlo loš bolid vozio brže nego što je taj bolid trebao moći, popeo se na postolje nekoliko puta dok su na drugoj strani Massine zamjene, Luca Badoer i Giancarlo Fisichella, jedva ulazili u zadnji dio kvalifikacija.

Glavni adut Williamsa u pregovorima: Od sljedeće godine imat će Renaultove motore koje koristi Red Bull

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče Williamsa, bivši prvaci su zadnjih godina padali u rezultatima te ove godine odvezli sigurno svoje najlošije sezone u bližoj povjesti. Deveto mjesto u poretku konstruktora neće Williamsu donijeti mnogo novca od nagrade, a koji bi mogli iskoristiti za budući razvoj. Stoga Williams mora posložiti stvari i krenuti ispočetka. Pridružio im se Mike Coughlan, koji je radio u McLarenu kada je Räikkönen bio u momčadi, a trebao bi preuzeti mjesto tehničkog direktora od Sama Michaela koji je na odlasku. Coughlan ima mnogo kontakata u svim područjima i u stanju je preuzeti vodeće mjesto u momčadi ako se dogodi najavljivani odlazak u mirovinu Patricka Heada na kraju sezone.

Još važnija činjenica je ta da će Williams od iduće godine dobivati originalne Renaultove motore (a ne Cosworthove kao do sada) koji bi trebali omogućiti korak naprijed, i vraćanje rezultata iz doba prijašnje suradnje Williamsa i Renaulta. Pitanje koje se nameće je: da li će Williams uspjeti održati odlične odnose s Renaultom, a s obzirom na njihovu vrlo dobru i usku suradnju sa Red Bullom? Koliko će ta suradnja biti kvalitetna te koliku podršku će Williams dobivati od Renaulta?

Eventualno dovođenje Räikkönena će lansirati Williams na naslovnice medija, te ako bolid bude dovoljno konkurentan za neke dobre rezultate, to bi pomoglo Williamsu da privuče kvalitetne sponzore. Ako to ne bude slučaj, onda bi suradnja s Räikkönenom mogla Williamsu više štetiti nego koristiti. Također postoji šansa da su priče oko dovođenja Räikkönena samo igra kako bi se podigla cijena sjedišta u bolidu Williamsa, te time potaknulo mlađe vozače da osiguraju veća financijska sredstva kako bi vozili u ovoj momčadi. A samo u Williamsu znaju da li je ovo takav slučaj.

Leteći Finac svjestan je da mu vrijeme istječe

Räikkönen bi iz suradnje s Willamsom izvukao mnogostruku korist. Kao prvo, podsjetimo da Kimi nije otišao iz Formule 1 svojom voljom, već je katapultiran iz Ferrarija kako bi na njegovo mjesto zasjeo Alonso. Räikkönen je u tom trenutku imao vrlo malo izbora i izabrao je odlazak iz Formule 1 u, njemu, zabavni reli. U reliju nije uspio koliko se nadao da će uspjeti, sa mnogostrukim sudarima, koje je često izazvao svojim stilom vožnje, uzeo je nešto bodova ali to definitivno nije ono što ga je prvotno zanimalo. Ozljeda Roberta Kubice mu je jasno pokazala koliko je sreće imao da ne doživi tešku ozljedu. Izlet u NASCAR na početku godine, kada je Räikkönen vozio usporedo sa relijem, izgledao je obećavajuće ali je na kraju završio neslavno. Završio je tu avanturu na 27. mjestu u poretku i vratio se u Europu sa, nikada zatvorenim, vratima prema SAD-u.



Njegov manevarski prostor se svakim danom smanjuje, jer što duže ostane van Formule 1, to će se manje moći koristiti titulom bivšeg svjetskog prvaka. Ukoliko se misli vratiti u Formulu 1, sada je gotovo zadnji čas za takvu odluku. To je vjerojatni razlog zašto Williams želi posao zgotoviti sada, jer znajući Räikkönena on gleda malo dalje, na 2013. godinu. Zašto? Jer zna da u prvoj povratničkoj sezoni ne može doći na sam vrh.

Ako Räikkönen potpiše za Williams, bez obzira na to kakav bolid dobije, tada će, sve dok će voziti kako je vozio u onih nekoliko utrka u Ferrariju, njegove dionice rasti i mogao bi biti ponovno lansiran u zvijezde među vozačima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara