Zašto je broj pretjecanja u Formuli 1 pao za gotovo 50 posto i tko je u tome najbolji?

Zašto je broj pretjecanja u Formuli 1 pao za gotovo 50 posto i tko je u tome najbolji?

Foto: Getty Images/Guliver Image

BROJ pretjecanja u Formuli 1 2017. prepolovio se u odnosu na rekordnu prošlu sezonu, objavio je službeni dobavljač F1 guma Pirelli.

Prošla sezona (2016.) bila je rekordna po broju pretjecanja jer su vozači ukupno odradili 866 pretjecanja u najduljoj sezoni u povijesti Formule 1, koja je brojala 21 utrku.

Ove godine smo gledali jednu utrku manje, ali smanjenje broja pretjecanja daleko je dramatičnije od toga jer je pretjecanja bilo gotovo 50 % manje.

Pretjecanja je teže izvesti zbog novog tehničkog pravilnika

Vozači su ove godine pretjecali samo 435 puta, odnosno samo 50,23 % prošlogodišnjeg broja pretjecanja, a glavni razlog toliko velikog pada broja pretjecanja su nova pravila koja su bolidima donijela više downforcea i učinila ih bržima, ali i vozačima otežala praćenje bolida ispred sebe.

Također, zbog širih guma i većega otpora zraka zone kočenja su skraćene pa je pretjecanja još teže izvesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ricciardo ima najviše pretjecanja u sezoni i čak 13 u jednoj utrci

Najviše pretjecanja imao je Daniel Ricciardo u Red Bullu (43), a Australac je ujedno imao i najviše pretjecanja na jednoj utrci (VN Velike Britanije, 13 pretjecanja), na kojoj je zbog promjene motora i mjenjača startao 19.

Najmanje se pretjecalo Lewisa Hamiltona u Mercedesu i Maxa Verstappena u Red Bullu, samo po dva puta, a Red Bull je kao momčad imala najviše pretjecanja (65, 43 Ricciarda i 22 Verstappena). Također, Red Bull se najmanje pretjecalo kao momčad (11 puta), jednak broj puta kao i Ferrari.

Najviše pretjecanja bilo je na VN Azerbajdžana (42), a najmanje na VN Rusije (1). Lance Stroll u Williamsu je, zahvaljujući lošim kvalifikacijama, napredovao najviše mjesta u prvim krugovima, ukupno 36 mjesta.

Treba naglasiti da se ne broje pretjecanja u prvom krugu niti pretjecanja u kojima vozač nije zadržao poziciju do kraja kruga, kao ni promjene mjesta zbog većih tehničkih problema ili pretjecanja za cijeli krug.


  
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara