Zašto je Franko Andrijašević protiv Hajduka istrčao u posebnom ružičastom dresu?
RIJEKA je pobijedila Hajduk 2:0 u Jadranskom derbiju, a jedan detalj s početka utakmice mnoge je ostavio u čudu.
Naime, napadač Rijeke Franko Andrijašević istrčao je na travnjak s ružičastim dresom, a ne bijelim kao i ostatak njegove ekipe. Ne, nije se radilo o pogrešci, već o kampanji #PinkJersey koja je dio inicijative međunarodne humanitarne organizacije CARE.
Ideja je bila upozoriti na spolne predrasude koje ima čak devet od deset osoba u cijelome svijetu, kaže UN-ova studija objavljena početkom ožujka. Propitkivanje o rodnim stereotipovima CARE je stoga doveo u nogomet.
''Postizanje jednakosti između muškaraca i žena podrazumijeva puno posla, truda i vremena. Krenimo'', slogan je koji Andrijašević podržava uz humanitarnu udrugu CARE.
U sklopu toga na poluvremenu utakmice između Rijeke i Hajduka na videozidu emitiran je kratki video u kojem je Franko kod kuće i upravo vadi oprano rublje iz perilice. Njegov bijeli dres obojen je u ružičasto zbog crvene čarape koju pronađe nakon što pretraži perilicu. Ovim je CARE htio ukazati na borbu protiv neravnopravnosti spolova.
''Nogomet je poznat kao izrazito macho industrija, a na Balkanu su društvene zajednice dodatno pogođene nasljeđem rata i nizom klišeja: žene su prvenstveno zadužene za kućanstvo, a od muškaraca se očekuje da budu muževni, podižu glas te donose odluke u obitelji i cijeloj zajednici. Nadam se da će ovaj postupak koji su vidjeli brojni ljudi ispred svojih televizora potaknuti raspravu unutar njihovih obitelji i ohrabriti ljude da se oslobode stereotipova koji nas sputavaju'', objasnio je Franko Andrijašević.
Na isto upozorava i CARE.
"Ravnopravnost je tema koja se tiče svih nas, a posebno obitelji u kojima su rodni stereotipi vrlo prisutni. Kućanski poslovi su diljem svijeta još uvijek, uglavnom, dužnost žena, stoga su obrana jednakosti i borba protiv stereotipova glavni ciljevi kampanje koju CARE provodi u svrhu podizanja svijesti. Kućanski poslovi i dalje su jedno od područja gdje su nejednakosti najviše izražene te stvaraju posljedice koje se ne smiju zanemarivati: uz jačanje slike u kojoj su žene stavljene u podređeni položaj, kućanski poslovi smatraju se manje važnima, bez obzira na to što su neophodni za funkcioniranje obitelji i zajednice te utječu na cjelokupni gospodarski i socijalni razvoj društva", napisali su u objavi povodom ove akcije.
U 2018. 79% žena s područja Europe izjavilo je da su upravo one u obitelji zadužene za brigu oko kuhinje i svakodnevnih kućanskih poslova, a mnoge od njih rade dva posla: osim u kući rade i na svom radnom mjestu.
Prema istraživanjima koje je provela organizacija CARE Francuska, u Bosni i Hercegovini samo 11% žena prijavilo je da je njihov partner prao rublje.
U Hrvatskoj, teret obavljanja kućanskih poslova još uvijek pada na leđa žena: 60% žena zaduženo je za pripremu hrane, posao čišćenja obavlja 71%, a pranja rublja 80% žena. Istovremeno, muškarci tek sporadično obavljaju određene poslove: 84% muškaraca obavlja popravke u kući, a 41% ih je zaduženo za plaćanje računa. Većina muškaraca zadovoljna je takvom raspodjelom zadataka te pretpostavlja da je njihova partnerica također zadovoljna.
Teško se riješiti stereotipova povezanih s kućanskim poslovima. S obzirom na to da su duboko ukorijenjeni u kolektivnom nesvjesnom, njihovo zaobilaženje može dovesti do ozbiljnih posljedica.
U Francuskoj 43% muškaraca misli da ima manje prirodnih predispozicija za kućanske poslove u odnosu na žene.
Na Balkanu 51% muškaraca misli da je najvažnija uloga žene briga za dom i kuhanje za obitelj, a 53% ih misli da su zadaci poput mijenjanja pelena, kupanja i hranjenja djece odgovornost majke.
Kampanju je osmislila agencija CLM BBDO (Paris), a poruku prenosi niz influencera iz Francuske i Hrvatske. Kampanja se također oslanja na opsežne i sustavne napore organizacije CARE u borbi protiv međuljudskog i rodno uvjetovanog nasilja, a dodatni je cilj promicanje i poboljšavanje situacije na području Balkana po pitanju ravnopravnosti spolova.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati