AZTN: Nema besplatnih .hr domena za domaće tvrtke, svima isti uvjeti


AGENCIJA za zaštitu tržišnog natjecanja očitovala se na mogućnost da se podzakonskim aktom propiše da trgovačka društva sa sjedištem u Republici Hrvatskoj zadrže pravo na besplatnu domenu ".hr", a da istovremeno pravne osobe sa sjedištem izvan Republike Hrvatske mogu registrirati isključivo naplatnu ".hr" domenu.

S aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja Agencija je mišljenja da je svim poduzetnicima potrebno omogućiti pristup tržištu pod jednakim uvjetima, a svaki propis koji se donosi u Republici Hrvatskoj, bilo da je riječ o zakonu ili podzakonskom aktu, treba biti sukladan tržišnim slobodama iz Ugovora o funkcioniranju Europske unije i načelima prava i politike tržišnog natjecanja. Drugim riječima, svim poduzetnicima, pod jednakim uvjetima, na nediskriminirajući način i bez obzira na njihovo  sjedište, pravni status i ostala obilježja, treba osigurati jednake uvjete za pristup i sudjelovanje na tržištu, priopćeno je iz Agencije.
 
S obzirom na važnost nacionalnog identiteta vršne internetske ".hr" domene, Agencija je zatražila i očitovanje od Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta koje je u bitnome potvrdilo njezino mišljenje odnosno naznačilo kako su ulaskom Republike Hrvatske na zajedničko europsko tržište nastale nove okolnosti te da stvaranje virtualnih identiteta stranih pravnih i fizičkih osoba neće ugroziti nacionalni identitet vršne internetske ".hr" domene.
 
"Naprotiv, prisutnost virtualnih identiteta stranih pravnih i fizičkih osoba obogatit će nacionalni virtualni prostor Republike Hrvatske kao dio virtualnog prostora Europske unije" – mišljenje je Ministarstva.
 
Agencija naglašava da se izuzeća od načela tržišnog natjecanja mogu smatrati objektivnim i opravdanim samo ukoliko su, u svakom konkretnom slučaju, proporcionalna cilju. Primjerice, u slučajevima dodjele besplatnih domena proporcionalnim i opravdanim ograničenjem mogle bi se smatrati jedino besplatne domene za znanstvene i obrazovne i istraživačke institucije, muzeje i škole, dobrotvorne udruge i slično.
 
Agencija također ističe da se ovo njezino stručno mišljenje odnosi isključivo na pitanje dodjele besplatne domene poduzetnicima sa sjedištem u Hrvatskoj te da nije provela cjelokupnu pravnu analizu odredbi važećeg podzakonskog akta kako bi ocijenila je li sukladan s  odredbama Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara