"Ako netko drugi može platiti koncesiju i još zaraditi na autocestama, onda to možemo i sami"

"Ako netko drugi može platiti koncesiju i još zaraditi na autocestama, onda to možemo i sami"

Foto: Arhiva

PREDSJEDNIK Hrvatske seljačke stranke (HSS) Branko Hrg usprotivio se danas monetizaciji autocesta, ocijenivši kako je to zapravo "prodaja autocesta na određeno vrijeme".

"Ako netko drugi može platiti koncesiju i još zaraditi na autocestama, onda to možemo i sami", istaknuo je Hrg na okruglom stolu o monetizaciji autocesta u Središnjici HSS-a.

Ako bi se monetizacija radila zbog "krpanja rupa u proračunu", apsolutno sam protiv toga, a mogla bi biti prihvatljiva jedino radi otvaranja novih radnih mjesta i ulaganja u gospodarstvo, poručio je Hrg.

Ekonomski analitičar Damir Novotny kaže da se nešto mora poduzeti u rješavanja tog problema. "Mora se restrukturirati taj dug koji je prevelik, a u kojem obliku će to biti učinjeno teško je reći", kazao je Novotny.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne smije se dogoditi da se s tim problemom i dalje odugovlači, odnosno da se otvara beskonačna javna rasprava budući da dospijevaju obaveze po kreditima. Autoceste nisu u hrvatskim rukama, nego u rukama banaka koje to kreditiraju i na neki način se to mora razriješiti, istaknuo je Novotny.

Za njega je sporna transparentnost toga postupka, a veliko je pitanje treba li uvlačiti domaći kapital u taj proces, kao npr. mirovinske fondove.

"Bilo bi bolje, ako se već ide u monetizaciju autocesta, da se privuče strani kapital. Dakle, treba dovesti svježi kapital u zemlju, a ne domaći", kaže Novotny.

Treba osigurati radna mjesta u prijelaznom razdoblju za radnike autocesta, ali također treba riješiti pitanje upravljanja u tvrtkama gdje je dosad bilo previše korupcije, odnosno da se upravljanje cestama preda u ruke privatnim kompanijama, smatra Novotny.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara