Je li Todorić postao Hanžekovićev partner i Kutlin zaštitnik i mecena?

Je li Todorić postao Hanžekovićev partner i Kutlin zaštitnik i mecena?

Foto: Objektiv

ORGANIZIRANJEM "topničke" medijske pripreme objavom dokumenata koji kompromitiraju donedavnog ministra financija Slavka Linića i to dan prije njegove smjene, kao i prošlomjesečnim publiciranjem "otkrića koje će uzdrmati Hrvatsku kako je policija plaćala mafiju" vješto plasiranog neposredno prije prisege glavnog državnog odvjetnika Dinka Cvitana, Jutarnji list – glavna tiskovina Europapress Holdinga (EPH) otvorio je novo poglavlje u medijskom servisiranju i "odrađivanju" tema u interesu novih moćnika koji bi mogli spasiti, ali i uništiti to u predstečajnoj nagodbi posrnulo medijsko carstvo, a naročito njegovog donedavnog suvlasnika uzdrmanog mogula Ninoslava Pavića.

Od Linićevog kraljevskog tretmana do bacanja u blato

Objavom dokumenta o brisanju poreza tvrtki Spačva što je bila završna uloga EPH u uvertiri političkog likvidiranja Slavka Linića, inače donedavno slavljenog kao jedinog radišnog i marljivog ministra u Milanovićevoj vladi, Ninoslav Pavić i njegovi urednici još jednom su dokazali da, ovisno o odnosima moći u političkom vrhu i institucijama kaznenog progona, mijenjaju strane i prilagođavaju stavove bez obzira na zasluge i stradanje "kolateralnih žrtava" bivših saveznika u vrhu politike, tužiteljstva ili policije, a što su osjetili i Linić i Bajić, a i Tomislav Karamarko. Kredibilitet medija, ali i vjerodostojnost stavova objavljivanih u EPH-ovih izdanjima pritom su, prema svemu sudeći, manje važni. Primjerice, Slavko Linić donedavno je imao kraljevski tretman u Pavićevim izdanjima bez obzira na sve afere koje su mu se pripisivale tijekom prihvaćanja i provedbe većine predstečajnih nagodbi – među kojima je bila i predstečajna nagodba EPH zaključena nakon "kreativnog tumačenja" procedure, nategnutog plana financijskog i operativnog restrukturiranja kompanije, ali i otpisa značajnog dijela dugovanja prema državi.

U dubioze instituta predstečajne nagodbe izdanja EPH-a nisu ulazila, a posebno kada je Linić branio državnim blagoslovom prihvaćen plan spašavanja Pavićeve tvrtke. I to bez obzira na upite novinare drugih medijskih kuća koji su se drznuli istražiti okolnosti te intervencije u režiji ključnih ljudi aktualne vlasti sa Slavkom Linićem kao isturenim gromobranom kojeg je kasnije bilo lako otpisati. "Sramotno je podmetanje između medijskih kuća! Pa koliko ljudi radi u tom EPH? Koliko je zaposlenih?... EPH je podnijela zahtjev na koji pred zakonom ima pravo, i država i ostali vjerovnici su pronašli rješenje da se riješe njihovi problemi. Ne sramim se što smo im oprostili dug. Kad bih bio predsjednik Uprave EPH možda bih vam i mogao odgovoriti na pitanje kako su mogli kupovati druge medije. Moja su briga zaposleni!...Tvrtka koja je ugrožena, s enormnim dugovima, mi nađemo rješenje, uspijemo naći razumijevanje banaka, novog vlasnika, a vi pričate o mitu i korupciji! Ako mislite da je Pavić Liniću dao novac, prijavite to", zagrmio je Linić krajem veljače, samo desetak dana prije prihvaćanja Pavićeva plana restrukturiranja što je tom tajkunu osiguralo vrijeme za pronalaženje novog strateškog investitora voljnog spasiti EPH medijsku kompaniju koja je, kako se naknadno potvrđuje, od posebnog značaja za hrvatsku političku elitu.

Uvlakačko novinarstvo

S druge strane, Linić je u izdanjima EPH dobivao privilegirani tretman i veličanje lika i djela u, kako su mnogi isticali, najgoroj maniri uvlakačkog novinarstva. Tako je Globus nakon obavljene predstečajne nagodbe EPH i oprosta duga u Linićevoj režiji donio ekskluzivnu temu na naslovnoj stranici ilustriranu zabrinutim licima riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela i župana Zlatka Komadine koji su u ime SDP-ovog članstva poručivali hrvatskoj javnosti "Riječki SDP Milanoviću: Ne diraj Linića". Osim te političke poruke, EPH je preko Jutarnjeg lista i u eskalaciji sukoba s Milanovićem Linića proglasio osobom dana. "Mrzim se slikati, ali ova fotografija nosi bitnu životnu poruku", poručivao je Linić uslikan u tamnom odijelu kako u stavu mirno stoji između dviju stalaža punih fascikala – baš kao savjesni računovođa koji brine o poslovanju svojih medijskih partnera.

"Ova je fotografija životna jer je napravljena u ambijentu koji dobro oslikava da sam ja samo običan čovjek koji o ljudskim sudbinama odlučuje preko papira", skromno je poručivao Linić u doba kada je preko papira odlučivao i o sudbini Ninoslava Pavića i njegove medijske kompanije u predstečajnoj nagodbi. Nakon tog uspješnog, kako je Linić rekao, rješenja – do tada nedodirljivi ministar financija postao je nepotreban za EPH i nakon eskalacije sukoba s premijerom Milanovićem, izdanja Ninoslava Pavića okrenula su se protiv Linića i za Milanovića odradila odstrijel dojučerašnje – osobe dana Jutarnjeg lista.

Jutarnji je naveo kako je mafija “kupila policiju”, a je li medijska mafija “kupila” neke druge institucije....

No, ako je slučaj medijskog servisiranja Slavka Linića bio dio političkog igrokaza i kupovanja naklonosti te medijske kompanije koja se u grčevitom spašavanju poslužila Linićem i njegovim instrumentom predstečajne nagodbe, mnogo je važnija kupovina naklonosti drugih moćnika – onih na čelu hrvatskih institucija kaznenog progona koje bi, na temelju već pokrenutih istraga, mogle srušiti medijsko carstvo i samog Ninoslava Pavića. Naime, upravo objavljivanjem tekstova u kojima će se "uzdrmati Hrvatska jer policija plaća mafiju", što abolira (ne)rad USKOK-a i DORH-a uoči polaganja prisege novog državnog odvjetnika Dinka Cvitana, EPH je nastavio politiku medijskog servisiranja Mladena Bajića i njegovog nasljednika na čelu DORH-a, ključnih ljudi za opstanak Ninoslava Pavića od kojih se, kako se u rijetkim medijima naglašavalo, očekivalo raščišćavanje mutnih poslova tog medijskog tajkuna s državom, političarima i naročito hrvatskim tajkunima, među kojima se ističe Miroslav Kutle.Ostavljajući sada po strani slučaj privatizacije Slobodne Dalmacije zbog koje je policija već kopala po mračnim Pavićevim tajnama i akvizicijama ostvarenim u mutnim poslovima sa Sanaderom, znakovito je da se u vrijeme predstečajne nagodbe nigdje nisu spominjali nikada raščišćeni prikriveni vlasnički odnosi u Europapress Holdingu i dubiozno poslovanje Ninoslava Pavića s Miroslavom Kutlom, ali i s najmoćnijim hrvatskim tajkunom Ivicom Todorićem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Miroslav Kutle je prije predstečajne nagodbe od Ninoslava Pavića pokušavao naplatiti svoje prikriveno vlasništvo u EPH što mu je i u seriji čudnih transakcija, koje su i djelomične bile pod istragom DORH-a, uspjelo, a koje predmete je Mladen Bajić držao u ladici. Primjerice, Pavić je još 2008. godine izvršio 33,62 milijuna kuna vrijednu isplatu kojom je kupio stopostotni udio u dioničkom društvu Dalta. Riječ je o tvrtki u sastavu Globus grupe, preko koje je Kutle 1990-ih upravljao svojim golemim poslovnim carstvom. Pavić je tvrtku Dalta d.d. kupio putem svoje tvrtke Com.com, a novac za tako krupnu transakciju pribavio je od koncerna Agrokor Ivice Todorića, kojemu je iste godine prodao svoj poslovni udio u novoosnovanoj tvrtki mStart telekomunikacije za 43,65 milijuna kuna.

No, da stvar bude još zanimljivija, iz poslovne dokumentacije tvrtke mStart telekomunikacije, a što su otkrile Novosti, nije se nikako moglo razabrati zbog čega bi mStart telekomunikacije u tom trenutku vrijedile više od 40 milijuna kuna, budući da je u financijskom izvještaju te tvrtke za 2008. godinu pisalo da ona nema nikakve imovine, nema zaposlenika, niti je cijelu godinu obavljala djelatnost za koju je registrirana, a ukupan joj je godišnji prihod iznosio smiješnih 45 kuna i pet lipa. Temeljni kapital mStart telekomunikacija iznosio je samo 20.000 kuna, pa nigdje u financijskom izvješću te tvrtke nije bilo brojke veće od 51.000 kuna, koliko je iznosio njen – gubitak.

Kako se po svim financijskim pokazateljima čini da je riječ o posve bezvrijednoj tvrtki, logično je postaviti pitanje na čemu je bila utemeljena golema novčana transakcija između najvećeg hrvatskog poduzetnika Ivice Todorića i medijskog izdavača Ninoslava Pavića, pomoću koje je potonji kupio nekadašnju tvrtku Miroslava Kutle.

Je li Todorić otkupio Pavićeve zadužnice od Miroslava Kutle?!

Za slične transakcije Županijsko državno odvjetništvo je u ekspresnom roku pritvorilo Josipa Klemma, ali očito za poslovanje nekih USKOK ima više “razumijevanja”. To je, prema mnogima, trebalo biti i predmetom interesa DORH-a, a naročito u svijetlu informacija da je Miroslav Kutle za svoj dio u EPH-u navodno isplaćen zadužnicama Ninoslava Pavića u iznosu od 10 milijuna eura i to još 2010. godine, a koje ističu 2015. godine.

Prema kuloarskim informacijama, Pavić se obvezao plaćati 500.000 eura svakih šest mjeseci, a budući da je posrnuli medijski tajkun bez novca, u kuloarima se navodi da je plaćanje preostalih Pavićevih obaveza preuzeo Ivica Todorić koji Miroslava Kutlu plaća u robi potrebnoj za dvije farme koje posrnuli tajkun ima na Kupresu – u susjednoj Bosni i Hercegovini. Kutle ne bi nikome dozvolio preuzimanje njegovog dijela EPH ukoliko ne bi bio isplaćen, a budući je preuzimanje EPH u završnoj fazi očito je da su računi podmireni.

U tako složenom odnosu Ninoslava Pavića i Miroslava Kutle u koji se naknadno uključio i moćni Ivica Todorić, nadležne institucije na čelu s Mladenom Bajićem nisu ulazile, a bit će zanimljivo vidjeti hoće li ladicu otvoriti Bajićev nasljednik Dinko Cvitan.

Afera "Kamensko" u kojoj se rubno dotakla i tvrtka Dalta – poveznica Kutle i Pavića strpana je duboko u ladicu Mladena Bajića i najvjerojatnije još neće biti izvučena jer to nikome nije u interesu. Medijski servis Ninoslava Pavića i dalje je previše koristan – barem onima na vlasti.

Autor: Objektiv

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara